hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > روسیه: در حال تکمیل آماده‌سازی‌ها برای امضای توافق با ایران هستیم

روسیه: در حال تکمیل آماده‌سازی‌ها برای امضای توافق با ایران هستیم

«سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه در دیدار «علی اکبر احمدیان»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت مسکو در حال تکمیل آماده‌سازی‌ها برای امضای توافق با ایران است.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت کشورش در حال تکمیل آماده‌سازی‌ها برای امضای توافق با ایران است.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه در دیدار «علی اکبر احمدیان»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت مسکو در حال تکمیل آماده‌سازی‌ها برای امضای توافق با ایران است.

دیدار شویگو و احمدیان در حاشیه نشست بریکس برگزار انجام گرفت.

شویگو در این دیدار گفت: «ما آماده‌ایم تعاملات خود را در سطح شورای امنیت افزایش دهیم. همچنان بر اجرای عملی توافقاتی که در سطح عالی حاصل شده است، نظارت داریم.»

مقام ارشد روسیه با اشاره به سند «معاهده جامع مشارکت راهبردی ایران و روسیه» ادامه داد: «ما منتظر امضای قرارداد جدید بین دولتی هستیم. ما مراحل داخلی را که برای آماده‌سازی اسناد برای امضای روسای جمهور (روسیه و ایران) لازم است، تکمیل می‌کنیم.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه درباره آخرین جزئیات معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه گفت: تدوین سندی با عنوان راهنمای توسعه روابط ایران و روسیه با توجه به تحولات روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌طور ویژه در دستورکار روابط ۲ کشور قرار داده است.

او گفت: این سند تحت عنوان معاهده جامع مشارکت راهبردی ایران و روسیه نهایی شده و امضای آن توسط مقامات عالی ۲ کشور ترجیحا رؤسای‌جمهور که باید محل توافق قرار بگیرد، در دستورکار روابط ۲ کشور قرار دارد.

کنعانی با بیان اینکه این معاهده در جهت تعمیق و گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در زمنیه اقتصادی خواهد بود، گفت: ما معتقد هستیم که ان‌شاءالله امضای این سند می‌تواند مبانی حقوقی لازم را برای توسه روابط ۲ کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله از حوزه اقتصادی و تجاری بیش از گذشته فراهم کند.

او تصریح کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، این معاهده و سند پس از امضا جهت تصویب می‌بایست به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و پس از طی مراحل و تشریفات قانونی، در محل اجرا قرار خواهد گرفت.

شویگو در ادامه دیدار احمدیان گفت که «پیوستن ایران به بریکس فرصت‌های جدیدی برای ارتقای کیفیت تعاملات اعضای آن در جهت شکل‌گیری یک معماری راهبردی امنیتی واحد و غیرقابل تقسیم و یک نظم جهانی چند قطبی عادلانه ایجاد کرده است».

شویگو از احمدیان به خاطر استقبال گرم از هیات روسیه به ریاست دبیر شورای امنیت روسیه در سفر کاری به تهران در اوایل اوت سال جاری تشکر کرد.

منبع: fararu-773737

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد