hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > خرید و فروش امتیاز این واحدها غیرقانونی است

خرید و فروش امتیاز این واحدها غیرقانونی است

اقتصادنیوز: دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها ممنوع است، گفت: چنانچه امتیاز مسکن‌های حمایتی خرید و فروش شود دعوا‌های احتمالی آتی قابل پیگرد نیست.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یاسر دستمالچیان اظهار داشت: با بازرسی‌هایی که توسط کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن از بنگاه‌های معاملات املاک در سطح کشور انجام شد، خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی حمایتی در برخی از بنگاه‌ها در حال انجام است که کاری غیرقانونی است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات با تاکید بر اینکه خرید و فروش مسکن‌های حمایتی مطابق با بندی که در قرارداد‌ها قید شده غیرقانونی است، توضیح داد: بستر این کار‌های غیرقانونی عمدتاً بنگاه‌های معاملات املاک هستند که در بازرسی‌ها تذکرات لازم به برخی از متخلفان داده شده و بنگاه‌ها در حال حاضر مکلف به رعایت این قانون هستند.

خبر مرتبط
تاکنون چند قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است؟
تاکنون چند قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت شده است؟

اقتصادنیوز: مدیرسامانه خودنویس از ثبت ۶۵۳ هزار و ۶۲۵ قرارداد رایگان اجاره در سامانه خودنویس خبر داد و میزان قرارداد‌های خرید و فروش را نیز ۵۳۵ واحد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است. در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا عیان یا امتیاز ثبت نام وجود ندارد. همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از وزارت راه و شهرسازی است.

دستمالچیان افزود: این معاملات در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون دفاتر ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قرارداد‌ها نیستند.

دبیر کاگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی از مردم خواست تا نسبت به این موضوع توجه داشته باشند تا دچار خسارت احتمالی نشوند.

خبر مرتبط
تخصیص تنها ۶ همت از بودجه 25 همتی صندوق ملی مسکن
تخصیص تنها ۶ همت از بودجه 25 همتی صندوق ملی مسکن

اقتصادنیوز: رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: از ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۳ در حال حاضر به میزان ۶ هزار میلیارد تومان در وجه صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است.

وی گفت: سوداگران با توجه به این قانون برای اینکه دچار مشکل نشوند شروع به فروش امتیاز‌های خود به قیمت پایین‌تر کرده‌اند و مردم هم به جهت ناآگاهی که نسبت به موضوع دارند اقدام به خرید می‌کنند و دچار ضرر‌های جبران ناپذیر می‌شوند. از مردم خواهشمندیم که از خرید امتیاز‌های مساکن حمایتی اجتناب کنند.

 

منبع: eghtesadnews-660265

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد