hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آرامش بازار در آخرین روز هفته/ طلا و سکه پیشتاز شدند

آرامش بازار در آخرین روز هفته/ طلا و سکه پیشتاز شدند

اقتصادنیوز: این هفته بازار طلا و ارز شاهد دو اتفاق مهم برای معامله گران بود که هر کدام اثر مهمی بر نوسانات قیمت‌ها داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و ارز امروز پنجشنبه 24 خرداد 1403 در حالی به کار خود پایان داده است که معامله گران ارزی پایان معاملات را اعلام کرده و به استقبال تعطیلات عید قربان رفتند، تعطیلاتی که از روز شنبه 26 خرداد به شکل رسمی آغاز خواهد شد و طبق اعلام کشورهای همسایه ایران تا سقف 10 روز ادامه خواهد داشت.

امروز در جریان معاملات همانطور که پیش بینی شده بود، قیمت ها افزایش یا کاهشی را تجربه نکردند و در دامنه نوسانی روز گذشته باقی ماندند؛ همچون دلار هرات که روز را در کانال 58 هزار تومان و نرخ 58 هزار و 900 تومان آغاز کرد و در نهایت 58 هزار و 800 تومان معاملات را به پایان برد. قیمت درهم امارات هم در بازه محدود معاملات امروز رنج بود و با 16030 تومان بسته شد.

در پایان هفته دو نکته مهم در کانون توجه معامله گران قرار گرفت، اول بازدهی منفی طلای آبشده و سکه است که به ترتیب 1/58- و 2- درصد بازدهی داشتند و بیشترین میزان کاهش در میان بازارها محسوب می شود. موضوعی که به عقیده فعالان بازار ناشی از دو اتفاق بود، نخست، کاهش قیمت اونس طلا در هفته گذشته؛ قیمت اونس طلا روز جمعه هفته گذشته کاهش بیش از 80 دلاری را تجربه کرد که طی دو سال اخیر بی سابقه بوده است. دوم، عرضه شمش طلا در مرکز مبادله و حراج سکه که منجر به کاهش بازدهی شد. براساس آمار اعلام شده در مجموع سی و دو حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ایران ایران ۵۱۶۹ کیلوگرم شمش طلا تاکنون معامله شده است و دوازدهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران هم با تخصیص ۱۴ هزار و ۸۹۴ قطعه ربع سکه، ۱۱ هزار و ۸۴۵ قطعه تمام سکه و ۴۱۹۴ قطعه نیم سکه به پایان رسید.

از نکات جالب توجه بازار امروز می توان به بازگشت دوباره اونس به روند افزایشی اشاره کرد، طلای جهانی که صبح امروز و در آغاز معاملات بازار طلا و سکه ایران در محدوده 2315 تومان قرار داشت در پایان امروز رشد قیمت 10 دلاری را تجربه کرد و 2322 دلار قیمت خورد.

همچنین روز چهارشنبه این هفته برای بازارهای جهانی به دلیل نشست ماهانه فدرال رزرو به منظور اعلام نرخ بهره، انتشار داده تورمی آمریکا و بیانیه پاول در انتهای نشست فدرال رزرو، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، چرا که در ابتدا بعد از انتشار آمار تورم آمریکا و پایان نشست ماهانه، داده‌ها به نفع افزایش قیمت اونس طلا تمام شد. اما در ادامه، بیانیه پاول در مورد نرخ بهره، افزایش قیمت اونس طلا را تعدیل کرد.

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرد و یورو گران شد. براساس اعلام سایت مرکز مبادله ایران، نرخ حواله دلار 42599 تومان و قیمت دلار مبادله ای هم 45624 تومان بود. یورو مبادله ای هم افزایش قیمت را در پیش گرفت و 49470 تومان قیمت خورد. همچنین حواله یورو نیز 46190 تومان مبادله شد.

امروز قیمت درهم نیز در مرکز مبادله ایران ثبات را تجربه کرد و با نرخ 12423 تومان نرخ گذاری شد و هر حواله درهم هم 11599 تومان قیمت خورد.

بازار طلا و سکه هم روندی مشابه بازار ارز طی کرد و طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر، ارزش هر گرم طلای 18 عیار امروز به سه میلیون و 311 هزار و 600 تومان رسید و هر سکه امامی هم 40 میلیون و 150 تومان قیمت خورده است.

منبع: eghtesadnews-653224

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد