hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > واکنش بازار ارز به قطعنامه وین؛ عربستان به بحران خورد/ عقبگرد دسته‌جمعی قیمت‌ها

واکنش بازار ارز به قطعنامه وین؛ عربستان به بحران خورد/ عقبگرد دسته‌جمعی قیمت‌ها

اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز تهران در حالی شیب نزولی را در پیش گرفتند که معامله گران شاهد تصویب صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران بودند.

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات امروز بازار ارز تهران در حالی پیگیری شد که در ساعات پایانی فعالیت بازار و در حالیکه معامله گران نقطه پایانی بر خریدوفروش های خود گذاشته بودند، خبر تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در کانون توجه همگان قرار گرفت.

براساس گزارش رویترز، شورای حکام آژانس سرانجام پس از تمامی گمانه زنی های مطرح شده در چند هفته اخیر، این قطعنامه را با ۲۰ رای موافق، دو رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع تصویب کرد و در آن به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره ای نشده است اما از تهران خواسته شده تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها نوشته «این قطعنامه همچنین از ایران خواسته تصمیم خود در لغو انتصاب بازرس‌های باتجربه را به عقب برگرداند.» اتفاقی که به عقیده معامله‌گران بازار می‌تواند بر روند معاملات آتی اثرگذار باشد. اما قیمت ارزها در بازار نیمه تعطیل این هفته چه نوساناتی را تجربه کرد؟

قیمت درهم امارات امروز 16 خرداد 1403

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار ارز تهران شیب نزولی را تجربه کرد و در حالی بسته شد که نسبت به روز گذشته افت 227 تومانی داشت و 16151 تومان خرید و فروش شد.

قیمت درهم امارات امروز

نرخ امروز دینار عراق

امروز دینار عراق بازار به مانند روند همیشگی خود ثبات قیمت را در پیش گرفت و در حالی روز را به پایان رساند که همچون سه روز گذشته و پیش از تعطیلات 45 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت ریال عمان امروز

ریال عمان هم امروز را در شرایطی آغاز کرد و پشت سر گذاشت 153300 تومان خرید و فروش شد تا نسبت به آنچه روز یکشنبه 13 خرداد ماه تجربه کرده بود، 2210 تومان ارزان شود.

نرخ امروز لاری گرجستان

سری هم به اروپا بزنیم، قاره ای که نوسانات ارزی آن چندان تفاوتی با کشورهای آسیایی نداشته است و در روی همین پاشنه چرخیده است. امروز قیمت لاری گرجستان در شرایطی پایین آمد و به 21170 تومان رسید که خیابان های تفلیس، پایتخت این کشور همچنان محل اعتراض مخالفان قانون عوامل خارجی است.

ارزش هر لاری نسبت به معاملات دو روز گذشته بازار تهران، ریزش 390 تومانی داشته است.

لاری گرجستان

آخرین قیمت لیر ترکیه

بازار امروز شاهد عقب نشینی قیمت لیر ترکیه نسبت به روز گذشته است، ارزش هر لیر نسبت به روز گذشته 30 تومان پایین آمد و به 1820 تومان رسید.

قیمت منات آذربایجان در بازار

معاملات امروز برای منات در حالی پیش رفت که واحد پول رسمی جمهوری آذربایجان افت قیمت را همچون سایر ارزهای مرور شده تجربه کرد. هر منات امروز 490 تومان ارزان و 34590 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.59 رسیده است.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان امروز پا جای پای دینار عراق نگذاشت و با تبعیت از روند کاهشی حکام بر بازار ارز تهران، شیب نزولی را در پیش گرفت. هر درام امروز عصر و در پایان فعالیت معامله گران دو تومان ارزان شد و 152 تومان قیمت خورد.

قیمت بات تایلند در بازار

امروز قیمت بات تایلند هم در بازار ارز مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید، هر بات در حالی امروز را آغاز و سپری کرد که نسبت به روز گذشته 17 تومان ارزان و 1605 تومان معامله شد.

بات تایلند

آخرین قیمت رینگیت مالزی

رینگیت مالزی هم امروز را با شیب نزولی قیمت پشت سر گذاشت و معاملات را به شکلی سپری کرد که 160 تومان افت قیمت داشت. ارزش هر رینگیت در پایان فعالیت بازار به 12520 تومان رسید.

نرخ امروز ریال عربستان

اما امروز خبری هم درباره عربستان مورد توجه معامله گران قرار گرفت، خبری که شاید برنامه بلند مدت ریاض برای تنوع بخشی به اقتصاد را کند. به نوشته میدل ایست آی، داده‌های وزارت‌ سرمایه‌گذاری عربستان نشان می‌دهد این کشور در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی 64 توافق سرمایه‌گذاری را نهایی کرده که نشان‌دهنده افت 40 درصدی تعداد این توافق‌ها نسبت به مدت مشابه سال 2023 است. براساس گزارش اکوایران، سرمایه‌گذاران خارجی در کمک به تحول اقتصادی عربستان، مردد هستند. همین امر باعث شده بار اصلی این تغییر بر دوش صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان باشد که ریاست آن را محمد بن سلمان - ولیعهد سعودی - بر عهده دارد. اما برخی از فعالان اقتصادی از تاثیر این خبر کاهش قیمت ریال عربستان خبر داده اند، موضوعی که با نگاهی به چارت قیمت ها در بازار ارز تهران هم مهر تاییدی بر ادعا می زند. قیمت ریال عربستان عصر امروز به 15700 تومان رسید که افت 220 تومانی داشته است.

به عقیده معامله گران، خلاصه معاملات امروز نشانگر این است که بازار پس از نوسان افزایشی در لحظه اعلام خبر تصویب صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسیر کاهشی را در پیش گرفت.

منبع: eghtesadnews-651560

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد