hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تولید گوشت قرمز ۲ درصد افزایش یافت

تولید گوشت قرمز ۲ درصد افزایش یافت

مرکز آمار کشور اعلام کرد: فروردین امسال در مجموع ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز از ذبح انواع دام در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر دام‌ها است و ۲ در صد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
 نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در نخستین ماه سال 99 را منتشر کرد. براساس این گزارش 12 هزار و 100 تن گوشت گاو و گوساله تولید شده است و می‌توان گفت که 55.4 درصد از کل گوشت قرمز تولید شده مربوط به ذبح گاو و گوساله است. 
همچنین گوشت گوسفند و بره با هفت هزار و 900 تن، بز و بزغاله با یک هزار و 420 تن و سایر انواع دام با ٤٢١ تن، به‌ترتیب ٣٦.٢ درصد، ٦.٥ درصد و ١.٩ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در فروردین ١٣٩٩ با عملکرد ماه مشابه سال 139٨ نشان‌دهنده افزایش ٢ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.
تغییرات مقدار تولید گوشت نسبت به ماه مشابه سال قبل برای گوسفند و بره چهار درصد کاهش، برای بز و بزغاله ١٥ درصد افزایش، برای گاو و گوساله پنج درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ١٣ درصد کاهش داشته و برای گاومیش و بچه‌گاومیش تقریباً بدون تغییر بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد