hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رالی قیمتی طلای جهانی و فلزات؛ اقتصاد آمریکا در مسیر فرود سخت قرار دارد؟

رالی قیمتی طلای جهانی و فلزات؛ اقتصاد آمریکا در مسیر فرود سخت قرار دارد؟

شورای جهانی طلا، از مدیران دارایی بانک آمریکا برای چشم‌انداز اقتصاد آمریکا نظرسنجی کرده است. نتیجه این نظرسنجی در سه سناریو قابل بررسی است. سناریوی فرود نرم یعنی تورم به آرامی کاهش می‌یابد که در نتیجه باعث کاهش نرخ بهره می‌شود. سناریوی بدون فرود یعنی تورم باثبات باقی می‌ماند و سناریوی فرود سخت که به معنای کاهش شدید تورم و ورود اقتصاد به رکود است. در چنین شرایطی، نرخ‌های بهره فدرال رزرو با شدت بیشتری کاهش می‌یابد.

 طبق این نظرسنجی، بازار انتظار دارد که تورم و رشد قوی باقی بمانند. به‌علاوه، احتمال رکود تورمی یعنی افزایش تورم در کنار کاهش رشد اقتصادی، مورد نظر شورای جهانی طلا است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که در محیط‌های رکود تورمی، وضعیت بازدهی طلا مثبت بوده است. 

 عوامل کلان و بنیادین سبب شده تا رقابتی میان فلزات برای بازدهی بیشتر بوجود آید. افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک، افزایش ورود پول به صندوق‌های ETF آمریکای شمالی، افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران آسیایی و بانک‌های مرکزی نوظهور از جمله عوامل بنیادی اثرگذار بر طلا هستند. از سوی دیگر، مس توانست به محدوده بالای ۱۰۰۰۰ دلار برسد چرا که علاوه بر تقاضای صنایع سبز (انرژی پاک)، تقاضای برق در مراکز هوش مصنوعی باعث می‌شود تا مس بیشتری برای برق‌رسانی به این مراکز مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مشاهده برنامه کامل همراه سرمایه‌گذار کلیک کنید.

منبع: fardayeeghtesad-38388

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد