به گزارش اکوایران، بر اساس آنچه که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، هر قطعه سکه امامی ظهر دیروز حدود یک میلیون تومان گران شد و تا ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان بالا رفت؛ اما در واپسین ساعات معاملات نقدی دیروز این فلز گران‌بهای داخلی در حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین در معاملات پشت خطی سه‌شنبه برخی از فعالان بازار  پیش‌بینی کردند که در روز چهارشنبه تحت تاثیر نوسانات ریزشی بازار جهانی طلا احتمالا مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد. گفتنی است اونس طلا عصر سه‌شنبه ۴۵ دلار و در بامداد امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گویند که که جو بازار کاملا خبری شده است. براساس آنچه رسانه‌ها اعلام کرده‌اند رافائل گروسی در راه ایران است. گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر خواهد کرد. این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود و گروسی قبل از شرکت در این کنفرانس در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

پیش بینی قیمت سکه امروز 12اردیبهشت

تحلیلگران سیاسی واقتصادی می‌گویند که بازار تا حدودی رنگ و بوی برجام گرفته است. به عقیده آنها این اخبار که نشانه‌هایی از تعامل و گفت‌وگو دارد، پس از مدت‌ها شرایط ویژه جنگی، خبر از فروکش کردن سطح تنش می‌دهد. فعالان بازار معتقدند چنین اخباری می‌تواند معامله‌گران را محتاط کند.

تکنیکالیست‌ها معتقدند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد. در غیر این صورت، اگر این مرز است دست برود، در گام اول احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان و در گام دوم تا کف کانال یاد شده محتمل است.