قیمت دلار هرات پس از نوسان روز دوشنبه، کاهشی شد. تحلیلگران بازار از قبل هشدار داده بودند که که بالایی روز دوشنبه پولبک است و قیمت دلار پس از تکمیل آن به روند قبلی برمی‌گردد. قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه، 58 هزار و 700 تومان شروع به کار کرد و از همان ابتدا مرز صعود و نزول یعنی 58 هزار و 720 تومان را از دست داد و در معاملات روزانه 58 هزار و 600 تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار هرات در پشت خط سه‌شنبه با کاهش در 58 هزار و 460 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در 16 هزار و 100 تومان شروع به کار کرد و در ابتدا با کاهش به 16 هزار و 70 تومان رسید و در ادامه به نرخ بازگشایی بازگشت. قیمت دلار برآورد شده از درهم 59 هزار و 87 تومان برآورد می‌شود که همچنان پایین‌تر از دلار تهران است. مرز حمایتی مهم درهم، 16 هزار تومان است که اگر به زیر این سطح برود، قیمت دلار تهران می‌تواند به کف 59 هزار تومان برسد و هرات، کانال 58 هزار تومان را از دست بدهد.

قیمت تتر در روز سه‌شنبه معاملات رنجی را سپری کرد و بین 59 هزار و 600 تومان تا 59 هزار و 900 تومان نوسان داد.

علاوه‌‌بر دلار، قیمت طلای آبشده و سکه نیز در پشت خط، کاهشی شدند و به مرزهای حمایتی رسیدند. برخی از معامله‌گران معتقد بودند کاهش قیمت در پشت خط سه‌شنبه اثر خبر حراج ششم سکه در مرکز مبادله بود. در روز سه‌شنبه و در حراج ششم مرکز مبادله، قیمت سکه پنج درصد زیر قیمت سکه بازار مبادله شد.

خبر مهم پشت خطی بازار

همچنین خبر مهم پشت خطی بازار، تمدید وضعیت اضطراری ملی آمریکا در قبال ایران بود. اگر این خبر در روز چهارشنبه در بازار مهم جلوه شود، می‌تواند به بازار نوسان دهد.

در مجموع قیمت دلار و درهم زیر نرخ دیروز بسته شدند و تحلیلگران معتقدند قیمت دلار و درهم امروز می‌توانند به سمت مرز حمایتی حرکت کنند. مرز حمایتی مهم درهم 16 هزار تومان و سطح حمایتی قیمت دلار هرات 58 هزار تومان است که اگر از دست بروند، فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد. مرز مقاومت مهم درهم، 16 هزار و 300 تومان است و سد مقاوم دلار هرات در 58 هزار و 800 تومان قرار دارد.