hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تاخت و تاز قیمت ریال عمان/ ثبات قیمت دینار عراق و درام ارمنستان

تاخت و تاز قیمت ریال عمان/ ثبات قیمت دینار عراق و درام ارمنستان

اقتصادنیوز: آخرین روز کاری هفته در حالی سپری شد که به مانند روز گذشته بازار شاهد روند صعودی نرخ‌ها با دو استثنا بود؛ دینار عراق و درام ارمنستان که ثبات قیمت را تجربه کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، اولین روزهای اسفند 1403 در حالی سپری شد که تب سفرهای نوروزی به تدریج در حال شدت گرفتن است و بسیاری برنامه‌های خود را برای رفتن به سفری خاطره‌انگیز تنظیم کرده‌اند؛ سفری که برای برخی به گشت و گذار در شهرهای ایران و برای برخی به سایر کشورها محدود می‌شود. اما آنچه بدون شک از نخستین ملزومات یک سفر خارجی است، نرخ ارز کشور مقصد است.

در این گزارش‌ بنا داریم تا شما را در جریان آخرین نوسانات نرخ ارز کشورها بگذاریم و به همین منظور سری به امارات، عمان، عراق، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان؛ هفت کشور در اطراف ایران زده‌ایم.

خبر مرتبط
قیمت دلا‌ر و درهم امروز پنجشنبه 3 اسفند 1402 +جدول
قیمت دلا‌ر و درهم امروز پنجشنبه 3 اسفند 1402 +جدول

اقتصادنیوز:امروز دلار مبادله ای به ۴۲,۹۲۰ (چهل و دو هزار و نهصد و بیست ) تومان رسید.

آخرین روز هفته در حالی برای بازار ارز سپری شد که اغلب نرخ‌ها به مانند آنچه در معاملات روز گذشته شاهد آن بودیم، بر مدار صعود حرکت کردند و گران شدند.

قیمت درهم امارات امروز

در نخستین ایستگاه از این سفر رهسپار همسایه جنوبی ایران می‌شویم و به امارات؛ یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان سری می‌زنیم، کشوری که در فهرست سفر برای ایرانی ها مقصدی محبوب است؛ به ویژه در ماه های فصل سرد و تعطیلات نوروزی.

قیمت درهم امارات در بازار ارز تهران به مانند روال چند وقت اخیر سیر صعودی را سرلوحه خود قرار داده است و امروز پنجشنبه سوم اسفند 1402 با افزایش 50 تومانی در مقایسه با روز گذشته، 15،580 تومان ارزش گذاری شد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

از امارات راهی کشوری دیگر در جنوب شرقی کشور می‌شویم، مقصدی که عمر محبوبیتش بین ایرانیان چندان زیاد نیست اما در همین بازه کوتاه هم توانسته طرفداران پروپاقرصی را برای خود دست و پا کند. آنچه مسلم است، شرایط مطلوب اقتصادی و رفاه نسبی که در این کشور حاکم است، در افزایش این محبوبیت نقش عمده‌ای داشته است.

اما ریال عمان امروز چه نوساناتی را تجربه کرد؟ پول رسمی عمان در بازار ایران امروز هم سوار بر موج افزایش بود و 149،090 تومان خرید و فروش شد. نرخی که در مقایسه با روز گذشته 420 تومان رشد داشته است. همچنین نرخ برابری ریال عمان به دلار آمریکا امروز برابر 2604 است، یعنی یک ریال عمان با 2.604 دلار آمریکا برابر است.

قیمت دینار عراق امروز

حال وقت آن رسیده است که به یکی دیگر از کشورهای عربی همسایه ایران سری بزنیم و به همین منظور در ایستگاه سوم سفر خود راهی غرب و کشور عراق می‌شویم. دینار عراق در بازار چندان نوسان محسوسی را در طی دو هفته اخیر تجربه نکرده است و معاملات امروز بازار هم از این قاعده مستثنی نبود تا در پایان فعالیت بازار هر دینار عراق 43 تومان ارزش گذاری شود. دینار عراق اولین نرخی است که در بازار امروز بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت لیر ترکیه در بازار امروز 

ترکیه همواره در کانون توجه علاقه مندان به سفر و تجارت در ایران قرار داشته است. بازار ارز تهران در حالی امروز به کار خود پایان داد که معامله گران شاهد روند صعودی قیمت لیر ترکیه نسبت به روز گذشته بودند، روندی که در هفته اخیر تداوم داشت تا در نهایت پول رایج ترکیه بر نرخ 1865 تومان تکیه زده و در مقایسه با روز چهارشنبه افزایش 10 تومانی را در پیش بگیرد.

آخرین قیمت منات آذربایجان

در ایستگاه پنجم این سفر به سراغ یکی از همسایه‌های شمالی ایران می‌رویم، آذربایجان؛ کشوری که این روزها بار دیگر به واسطه تنش‌های مرزی با ارمنستان نامش به صدر اخبار رسانه‌ها آمده است، موضوعی که البته چندان بر وضعیت نرخ ارز این کشور تاثیر نگذاشته است تا وضعیت واحد پول آذربایجان هم در بازار ارز امروز مشابه لیر ترکیه صعودی باشد، منات که روز گذشته با رشد قیمت 280 تومانی، 33،550 تومان معامله شده بود، در پایان کار امروز بازار ارز تهران در مسیر صعودی باقی ماند و با تجربه افزایش ارزش 130 تومانی، 33،680 تومان خرید و فروش شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان با دلار در بازار امروز برابر 0.588 است. یعنی یک منات آذربایجان با 0.588 دلار آمریکا برابر است. نرخ تبدیل منات به دلار آمریکا دیروز هم 0.588 بود.

منات آذربایجان

آخرین قیمت درام ارمنستان

ارمنستان که روزهای پرچالشی را با آذربایجان سپری می‌کند، از دیگر مقاصد محبوب مسافران ایرانی است و همه ساله پذیرای جمع کثیری از مردم کشورمان است. نرخ ارز این کشور امروز را با ثبات به پایان برد. درام ارمنستان در حالی مورد خرید و فروش قرار گرفت که تغییری را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد و 142 تومان ارزش گذاری شد.

درام ارمنستان پس از دینار عراق، دومین نرخی است که معاملات بازار امروز را بدون تغییر و با پافشاری بر نرخ روز گذشته به پایان رسانده است.

قیمت لاری گرجستان امروز

در آخرین ایستگاه از سفر امروز سری به یکی از دیگر از مقاصد پرتردد مسافران ایرانی می‌زنیم؛ کشوری که هر چند در همسایگی ایران نیست اما خواهان بسیاری دارد و جاذبه های گردشگری و تاریخی آن بسیاری را راغب به سفر می‌کند. در بازار اما پول رسمی گرجستان روندی مشابه سایر نرخ‌ها را تجربه کرده است و لاری گرجستان امروز در حالی 21،850 تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته افزایش 130 تومانی داشته است.

همچنین در بازار ارز امروز نرخ برابری لاری گرجستان به دلار 0.378 بود که حکایت از آن دارد که یک لاری گرجستان با 0.378 دلار آمریکا برابر است.

Untitledدر معاملات امروز بیشترین میزان افزایش در میان نرخ‌ها به عمان اختصاص دارد و کمترین میزان رشد را هم لیر ترکیه تجربه کرده است. در این میان دینار عراق و درام ارمنستان هم تنها نرخ‌های ارز بدون تغییر بازار بود.

منبع: eghtesadnews-630161

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد