hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > معرفی فیلم دروغ های زیبا مرتضی آتش زمزم به همراه نقد و تیزر

معرفی فیلم دروغ های زیبا مرتضی آتش زمزم به همراه نقد و تیزر

دروغ‌های زیبا فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مرتضی آتش زمزم محصول مشترک سینمای ایران و بنگلادش است.معرفی فیلم، خلاصه داستان، تیرز و اسامی بازیگران را بخوانید.

 دروغ های زیبا عنوان فیلم سینمایی به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم در ژانر اجتماعی، درام است که محصول مشترک ایران و بنگلادش می باشد و در کشور بنگلادش تولید شده است.فیلم دروغ های زیب یکی از آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر است.در این مطلب اطلاعاتی از فیلم دروغ های زیبا مرتضی آتش زمزم به همراه نقد فیلم را می خوانید.

فیلم دروغ های زیبا
پوستر فیلم دروغ های زیبا 

 فیلم دروغ های زیبا

نام فیلم

دروغ های زیبا

کارگردان مرتضی آتش‌زمزم
محصول کشور ایران
زبان فارسی
زمان فیلم 90 دقیقه
ژانر اجتماعی، درام 
رده سنی -
سال ساخت 1401
تاریخ اکران بهمن 1402
محصول محصول مشترک شرکت ایماژ سینما و ماکسیموم بنگلادش

 

فیلم دروغ های زیبا
تصاویری از فیلم دروغ های زیبا 

 خلاصه داستان فیلم دروغ های زیبا

در خلاصه داستان فیلم دروغ های زیبا آمده است: فرشته و همسرش امجد برای زندگی به سختی تلاش می‌کنند، آنها مجبور می‌شوند تصمیم سختی برای زندگی‌شان بگیرند…

اکران فیلم دروغ های زیبا

زمان اکران فیلم دروغ های زیبا در سینماها به طور دقیق مشخص نیست اما برای اولین بار در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر 1402 پخش می شود.

 بازیگران فیلم دروغ های زیبا

  • جاوا احسن
  • سومان ریکیتا
  • سالم شاهد
  • ریکیتا ناندینی
  • شهیدالزمان سلیم
  • شاهد علی
  • شاهین میردها
  • جان پل سرمادیراس
فیلم دروغ های زیبا
فیلم دروغ های زیبا 

 عوامل فیلم دروغ های زیبا

کارگردان مرتضی آتش زمزم
تهیه‌کننده مرتضی آتش زمزم و محسن آتش زمزم
نویسنده مرتضی آتش زمزم و ممیت الرشید
صدابردار فرامرز مختاری
صداگذار حسین قورچیان
تدوین کاووس آقایی
موسیقی فواد حجازی
منشی صحنه عطیه پیرعلی
مدیر تولید محمد فاسول عفران
طراح لباس آنیک چاودری
طراح گریم محبوب الرحمن مانیک
فیلمبردار محمد کوثر
مشاور پروژه سید موسی حسینی
مجری طرح محسن آتش زمزم

تیزر فیلم دروغ های زیبا

 

دانلود فیلم دروغ های زیبا

دانلود فیلم دروغ های زیبا امکان پذیر نیست زیرا در سینماهای کشور اکران نشده و بعد از 6 ماه اکران در شبکه نمایش خانگی پخش می شود.

چند نکته درباره فیلم دروغ های زیبا

  • دروغ‌های زیبا در بنگلادش با نام فیلم «فرشته» شناخته می‌شود.
  • آتش‌زمزم آبان ماه سال ۱۴۰۱ درخواست ساخت این فیلم را به سازمان سینمایی داده بود و بعد از دریافت پروانه ساخت، مراحل تولید این کار شروع شد.
  • قصه فیلم در شهرهای داکا و قاضی‌پور بنگلادش پیش می‌رود.
  • آتش‌زمزم از دو سوپراستار کشور بنگلادش، جایا احسن و شمون فاروغ دعوت کرد تا در این فیلم بازی کنند.
  • این فیلم مورد توجه مطبوعات بنگلادش قرار گرفته است و احتمال می‌رود به عنوان نماینده سینمای بنگلادش به اسکار سال آینده معرفی شود.
فیلم دروغ های زیبا
 فیلم دروغ های زیبا 

نشست خبری فیلم دروغ های زیبا در جشنواره فجر

مرتضی آتش‌زمزم | کارگردان: از روز اولی که وارد بنگلادش شدم، رنگ و زندگی در این کشور در جریان بود و دوست داشتم یک قصه در آنجا بنویسم. این کشور کمتر دیده شده در حالی که ۱۸۰ میلیون جمعیت و اندازه کردستان ما وسعت دارد و همچنین رشد اقتصاد آن مثبت ۸ است. در شهر داکا مردم شب‌ها تا صبح کار می‌کنند و مانند شب‌های عید خودمان است. اولین چیزی که همه در داکا با آن مواجه می‌شویم، سیستم حمل و نقل عمومی است‌. وقتی برای اولین بار سوار آن شدم حس خوبی نداشتم و گفتم که باید برای اینها یک قصه بنویسم. در این مسیر ممیت الرشید من را کمک کرد. ایشان ۴۰ فیلم از سینمای ایران ترجمه و در بنگلادش کار کرده است.

ممیت الرشید | بازیگر: واقعا خوشحالم که در حضور شما هستم. همیشه می‌گویم که ایران کشور دوم من است زیرا ۶ سال در ایران بودم و در اینجا نیز عمل قلب باز کردم یعنی از ایران قلب جدید گرفتم و همواره خودم را مدیون دوستان ایرانی و زبان فارسی می‌دانم. واقعیت امر این است که هیچوقت از ایران بدی ندیدم و خوشحالم که یک برادر به نام مرتضی آتش‌زمزم پیدا کردم. شما هم به بنگلادش تشریف بیاورید و امیدوارم کارهای مشترک بیشتری داشته باشیم. ما تقریبا بیشتر از یک سال و نیم درباره این فیلم صحبت می‌کردیم. ۲ ماه پیش ریکشا از طرف یونسکو ثبت شد و این‌ برای ما بسیار جالب است. خداراشکر که یک دوست ایرانی اولین بار درباره یک ریکشامن فیلم ساخت. جالب است این را بدانید که صدها نفر در ریکشامن کنار هم می‌خوابند و روزانه ۴_۵ دلار درآمد دارند.

فیلم دروغ های زیبا
عکس های از فیلم دروغ های زیبا 

 جایا احسن | بازیگر: من واقعا خوشحالم که به ایران دعوت شده‌ام و خوشحالم در کشوری هستم که سینما را دوست و سینماگران بسیار خوبی دارد. خودم دوست داشتم که به ایران بیایم و با مردم و سینماگران ایران آشنا شوم. تجربه من این است که در سراسر جهان هر وقت درباره سینما حرف می‌زنیم، باید درباره سینمای ایران هم صحبت کنیم. ما گروه قوی و خوبی داشتیم و دوستان ایرانی هم کنار ما بودند. در بنگلادش فیلمبرداری خیلی سخت است و گروه ما کار خیلی پیچیده‌ای داشتند اما خداراشکر کار به خوبی انجام و فیلم ما هم برای افتتاحیه فیلم فجر انتخاب شد که باعث افتخار است.

شمون فاروق | بازیگر: من عاشق ایران هستم، ۴ بار به ایران آمده‌ام و دوستان زیادی در اینجا دارم. اگر قرار باشد در زمینه فیلم کار کنم، بسیار دوست دارم این اتفاق در ایران رخ بدهد زیرا عاشق سینمایش هستم. فیلم‌های ایرانی واقعیت‌گرا و سر صحنه همه چیز طبیعی است. من فیلم «سیمین» آقای آتش زمزم را دیدم و به شخصه اشک ریختم و همواره دوست داشتم در کارهای ایرانی بازی کنم‌.

فیلم دروغ های زیبا
فیلم دروغ های زیبا 

نقد فیلم دروغ های زیبا

کمال پورکاوه: آخرین ساخته مرتضی آتش‌زمزم، برای بسیاری از سینما دوستان یادآور ملودرام‌های درجه سه سینمای دهه ۸۰ بالیوود است. کارگردان و فیلمنامه‌نویس همراهش  با اتکا به مضمون همیشگی این گونه از آثار که به شکل معمول حول محور دست و پنجه نرم کردن کاراکترهایش با مساله فقر اقتصادی می‌چرخد، بدون اینکه بخواهند خلاقیت و نوآوری دراماتیکی در این زمینه داشته باشند ، همچنان بر روی کلیشه‌های بی‌رمق این گونه از آثار پای‌فشاری می‌کنند.
دروغ‌های زیبا علیرغم تعلق خاطری که  به ملودرامهای هندی از خود نشان می‌دهد ، متاسفانه در اجرای همان کلیشه‌های مورد علاقه‌اش هم ناموفق عمل کرده و حتی در صحنه‌های به اصطلاح دراماتیک و احساسی هم، توانایی تحت تاثیر قراردادن تماشاگرش را پیدا نمی‌کند.

فیلم نه در سطح درام خانوادگی‌اش به موفقیتی دست پیدا می‌کند ، نه می‌تواند از میان تقابل رفتار و خواسته‌های کاراکتر رئیس کارخانه و کارگران، دست به خلق  درامی درگیرکننده بزند و در نهایت مخاطبش را با داستانی یکنواخت و بدون افت و خیز روبرو می‌کند که دنبال کردن فیلم را تا به انتها به یکی از دشوارترین کارها برای تماشاگر تبدیل می‌کند.

سیدمهرزاد موسوی: برخی فیلم‌ها هستند که برای تکمیل سبد جشنواره، پذیرفته می‌شوند (آنچه احتمالا در این دوره زیاد خواهید شنید)، فیلم دروغ‌های زیبا هم یکی از آنهاست. فیلمی که با همه رنگ و لعابش، به جغرافیای اتفاق ربط ارگانیکی ندارد، رفتار کاراکترهایش درک نشدنی است و مملو از دیالوگ‌هایی در ستایش محبت و مذمت فقر است. فیلمی که اگر قرار نبود سبد جشنواره را رنگین کند، جایی در بین فیلم‌های سودای سیمرغ نداشت. فیلمی آرام درباره فداکاری زن و شوهری -در اوج فقر و نداری- برای فرزند همسایه آن هم در لوکیشن بنگلادش. با جمله‌هایی در مذمت فقر و سختی زندگی و ارزش امید. مناسب برای جشنواره‌هایی که به این مضامین توجه ویژه دارند. در ضمن تقریب مذهب هم در این فیلم مدنظر قرار گرفته است!

عکس های فیلم دروغ های زیبا 

فیلم دروغ های زیبا

فیلم دروغ های زیبا

فیلم دروغ های زیبا

 

پرسش های متداول

بازیگران فیلم دروغ های زیبا چه کسانی هستند؟
جاوا احسن، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس
کارگردان فیلم دروغ های زیبا کی است؟
 مرتضی آتش زمزم
مدت زمان فیلم دروغ های زیبا چند دقیقه است؟
90 دقیقه
فیلم دروغ های زیبا در چه ژانری است؟
درام و خانوادگی


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از فیلم دروغ های زیبا به کارگردانی مرتضی آتش زمزمرا در اختیار شما قرار دادیم. پیشنهاد می کنیم مطالبی چون فیلم بی بدن با بازی الناز شاکردوست و سروش صحت و فیلم تابستان همان سال محمود کلاری؛ بازیگران، داستان و تیزر را نیز مطالعه کنید. اگر شما اطلاعات بیشتری از این فیلم سینمایی دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران مشترک شوید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد