hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۲۰ درصد کارگران صنعت چاپ بیکار شدند/ کاهش ۶۰ درصدی فعالیت چاپخانه‌ها

۲۰ درصد کارگران صنعت چاپ بیکار شدند/ کاهش ۶۰ درصدی فعالیت چاپخانه‌ها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از کاهش ۶۰ درصدی فعالیت‌های چاپ و بیکاری ۲۰ درصد کارگران این صنعت در دو ماه گذشته خبر داد.
بابک میرعابدینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ، با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی صنعت چاپ از شرایطی که شیوع کرونا ایجاد کرد، گفت: معمولا دو ماه پایانی سال ماه‌های پرکار چاپخانه‌ها به شمار می‌رود، اما در دو ماه پایانی سالی که گذشت چاپخانه‌های ما درگیر کرونا شده و با کاهش حجم سفارشات و تعطیلی ضرر و زیان اقتصادی نیز تشدید شد.
وی ادامه داد: اکنون نیز چاپخانه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، سفارشات کاهش داشته و حتی در تامین حقوق کارگران با مشکل مواجه هستیم.
عابدینی تصریح کرد: از سوی دیگر قیمت مواد اولیه چاپ نیز با بسته شدن مرزها افزایش قابل توجهی داشته است، در فروردین ماه قیمت مواد اولیه 4 برابر قیمت‌ها در بهمن گذشته شده است. این افزایش قیمت مواد اولیه تاثیر بسیار بدی بر قیمت محصول تمام شده در ماه‌های پیش رو خواهد گذاشت.
وی تعطیلی رستوران‌ها، تولیدی‌ها و مراکزی که سفارشات چاپی دارند را یکی دیگر از دلایل وضعیت نامطلوب اقتصادی این صنعت برشمرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی رقم دقیقی از خسارات وارد آمده به صنعت چاپ عنوان نکرد ولی گفت: ما در بخش چاپ بسته بندی با 60 درصد کاهش در فعالیت‌ها مواجه شدیم، البته هنوز میزان دقیق خسارات برآورد نشده است.
وی همچنین از تعطیلی برخی چاپخانه‌ها و بیکار شدن کارگران چاپ خبر داد و گفت: 20 درصد کارگران صنعت چاپ در دو ماه اخیر بیکار شده‌اند، با ادامه وضعیت کارگران بیشتری تعلیق و بیکار خواهند شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد