hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واحدهای صنعتی خط مقدم خنثی کردن تحریم ها هستند

واحدهای صنعتی خط مقدم خنثی کردن تحریم ها هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به لزوم تربیت نیروی متخصص صنعتی اشاره کرد و گفت: صنعتگران با وجود هزینه های بالای تولید، مواد اولیه و گرانی حامل های انرژی در خط مقدم خنثی کردن توطئه های دشمن تلاش می کنند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران -عرفان خسرویان  در افتتاحیه کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی، با اشاره به چالش های پیش روی تحریم، اظهار کرد: در دوران تحریم با محدودیت های بسیاری مواجه هستیم و در این میان صنعتگران با وجود هزینه های بالای تولید و مواد اولیه و گرانی حامل های انرژی در خط مقدم، توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

وی افزود: پیشرفت کشور با سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی گره خورده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه رکن اصلی واحدهای صنعتی تامین نیروی انسانی است، تصریح کرد: در سند تحول دانشگاه فنی و حرفه ای برای پرورش مهندسین حرفه ای در صنایع مختلف متناسب با نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

خسرویان با تاکید بر اینکه دانشگاه باید نیروی حرفه ای تربیت کند، گفت: یکی از دغدغه های دانشجویان این است که با چه آینده ای روبرو هستند و بعد از فارغ التحصیلی وضعیت اشتغال آنها چگونه است؛ بر همین اساس باید اطلس مشاغل استان را توسط صنایع طراحی و تدوین کنیم.

وی تاکید کرد: چالش هایی در مقابل صنعت وجود دارد که اگر برنامه ریزی نکنیم و دانشگاه و صنعت در کنار هم نباشند در کمتر از ۵ سال آینده با بحران سرمایه انسانی مواجه هستیم و این نگران کننده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ابراز کرد: در راستای دغدغه های مطرح شده، کنسرسیوم تخصصی مهارت آموزی و اشتغال آفرینی طراحی شده است تا نیروهایی متخصص در این حوزه پرورش پیدا کنند.

خسرویان گفت: دانشجویان، دانشگاه را خانه خود بدانند. این نشست ها تا ارائه برنامه جامع برای تربیت نیروی کار ادامه پیدا می کند.

وی گفت: بعد از بحران کرونا در دنیا، ۵ محور پیشران اقتصاد برای دنیا در نظر گرفته شد و محور اول، حوزه صنعت طراحی و ساخت و تولید  است که جزء ساده ترین رده صنعت قطعه سازی است. در صنایع خودرو و لوازم خانگی نیاز به تکنسین متخصص داریم که باید در دانشگاه تربیت شوند.

وی گفت: حوزه بعدی فناوری اطلاعات و صنعت آی تی و هوش مصنوعی است. در حوزه صنعت اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و انجمن های علمی خوبی فعالیت می کنند. در آینده آزمایشگاه هوش مصنوعی در دانشگاه افتتاح و فارغ التحصیلان مرتبط با هوش مصنوعی تربیت می شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ابراز کرد: صنعت پیشران بعدی، مهندسی زیستی و زیست فناوری است و تربیت رشته های مکمل صنعت مهندسی زیستی در کشور در دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

خسرویان ابراز کرد: گزارش های مجامع بین المللی نشان می دهد که ایران در زنجیره صنعتی نسبت به ترکیه و عربستان در رده های پایین تری قرار دارد و این نگران کننده است.شهرک های صنعتی نیاز به نیروی مهارتی و حرفه ای دارند اما بسیاری از آن ها برای کسب تجربه به کشورهای پیشرفته مهاجرت می کنند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد