hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هوای گرگ و میش در بازار طلا / سکه صعودی شد

هوای گرگ و میش در بازار طلا / سکه صعودی شد

اقتصادنیوز: هوای بازار طلا همچنان به علت مساله سامانه مودیان و دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا گرگ و میش است . با این حال امروز قیمت سکه صعودی شد و قیمت دلار نسبت به روز قبل تقریبا ثابت ماند.

به گزارش اقتصادنیوز، شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار طلا حکایت از تداوم اعتراضات دارد. چند روز قبل بود که مساله سامانه مودیان و دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش در بازار طلا در فضای مجازی وایرال شد و در ادامه به اعتراض صنف طلا و تعطیلی بازار طلا در برخی شهر‌ها منجر شد. طبق گفته برخی از معامله گران این اختلاف به بازار امروز سه شنبه ۵ دی ماه هم رسید. البته امروز خبرها در مورد سامانه تجارت ضد و نقیض بود.

 روابط‌عمومی اتحادیه طلا و جواهر مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده باتوجه‌به برگزاری جلسه امروز مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۵ در محل اتاق اصناف مشهد در خصوص ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت با حضور مسئولان محترم بازرسی صنعت و معدن در خصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت) این موضوع جهت بررسی و پیگیری بیشتر فعلاً بااطلاع ثانوی متوقف گردید، لذا از همکاران عزیز صنفی خواهشمندیم نسبت به بازگشایی هرچه سریع‌تر واحدهای صنفی خود اقدام نمایند.

البته معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این خبر را تکذیب کرد و در اعلام کرده اجرای طرح ضوابط اختصاصی ذیل ماده ۲ قانون الحاقی تبصره ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این استان، ویژه فلزات گرانبها و گوهرسنگها در دست اجرا است و توقف آن صحت ندارد.

از سوی دیگر امروز طلافروشان با رئیس سازمان امور مالیاتی برای رفع مسائل مالیاتی دیدرا کردند و مقرر شد تا کارگروهی ویژه به منظور بررسی، ارزیابی و رفع مشکلات مودیانی که پرونده‌هایی در مرحله حاد دارند، با حضور نمایندگان اتاق اصناف تهران، صنف و سازمان امور مالیاتی در قالب کارگروهی ویژه بازخوانی شده و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود.

در این فضای مه آلود  بنابر اعلام منابع خبری، قیمت طلا ۱۸ عیار صعودی بوده است. هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز به ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به دیروز ۲۱ هزار تومان بالا رفته است.  همچنین قیمت سکه امامی که روز گذشته با رشد ۱۰۰ هزارتومانی به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود در بازار امروز تا  ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  بالار فت  اما عصر امروز با ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بسته شد. 

همچنین بازار طلای جهانی امروز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه شاهد افزایش قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی امروز تا سطح ۲۰۶۵ دلار بالا رفت اما در نیمه ظهر امروز با ۲۰۶۱ دلار معامله شد که در مقایسه با روزهای گذشته نزدیک ۱۰ دلار رشد کرده بود.

 فارغ از بازار طلا، قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه در کف کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد و در بازار امروز بین مرز ۴۹ هزار تومان و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. عصر امروز قیمت دلار در تهران در حدود ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود. شایان ذکر است که اسکناس آمریکایی در ماه اذر در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به فورش رسیده بود در ۵ روز اول دی ماه  تا محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد اما دوباره بالای مرز ۵۰ هزار تومان نوسان کرد. بنابراین عده ای از معامله گران می گفتند دلار دوباره یخ زد.

 علاوه بر تهران، قیمت دلار در هرات هم امروز با گپ مثبت باز شد. نرخ دلار در این بازار روز گذشته با ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان فعالیت خود را شروع کرد و در نیمه ظهر با ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد و در ساعات پایانی بازار هرات نرخ دلار بر روی ۴۹ هزار و ۶۷۰ تومان قرار گرفت.

در کنار بازار دلار، قیمت درهم امروز مسیر صعود را دنبال کرد و ۱۳ هزار و ۷۷۰ تومان بالا رفت و عصر بر روی ۱۳ هزار و ۷۳۰ تومان قرار گرفت. روز گذشته نرخ حواله درهم با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شده بود.

 

منبع: eghtesadnews-618205

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد