hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > روز نحس در بازار طلا و سکه / قیمت دلار به زمین سفت خورد!

روز نحس در بازار طلا و سکه / قیمت دلار به زمین سفت خورد!

اقتصادنیوز : قیمت طلای جهانی و سکه در بازار امروز دوشنبه 20 آذر ماه 1402 ریزش کرد اما قیمت دلار نتوانست از مرز جان سخت 50 هزار و 600 تومان عبور کند.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران دلار امروز هم مانند روز های گذشته حاضر نشدند در موقعیت خرید دلار قرار بگیرند و اسکناس آمریکایی مانند روز یکشنبه در محدوده ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. فعالان اقتصادی معتقدند  مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ هزار تومان به مرز مقاومتی جان سختی  تبدیل شده که قیمت دلار بیش از سه هفته است که نتوانسته بالای آن تثبیت دهد.برای همین آن‌ها می‌گویند اگر این مرز بشکند احتمال  صعود تدریجی دلار به کانال ۵۱ هزار تومان وجود دارد. 

از سوی دیگر در هرات هم قیمت دلار چند وقتی به کما رفته و روند خرید و فروش دلار با سرعت پایینی انجام می شود. قیمت دلار در بازار یا شده روز گذشته با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد و امروز با اندکی نوسان بر روی ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت.البته قیمت درهم نیز تقریبا رنج بود و با ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد. همچنین امروز نرخ دلار در مرکز مبادله مانند روز های گذشته صعودی شد و با رشد ۱۰۰ تومانی به ۴۲ هزار و ۶۱۵ تومان رسید. 

یکی از خبرهای که همیشه برای معامله‌گران دلار جذاب است اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای بوده است. در همین راستا امروز سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود گفت: برجام به قوت خود باقی است و آمریکا رسماً اعلام نکرده برجام مرده است. آن‌طور که کنعانی گفته کسی غیر از آمریکا هم از آن خارج نشده و ایده‌های برجام ۲ ضرورتی ندارد. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احتمال حضور وزیر خارجه در نشست دوحه تصریح کرد: اطلاع دارم که مشارکت نخواهند کرد.

البته با وجود این که دلار  و درهم به زمین سفت خورده  اما سرنوشت قیمت طلا و سکه جور دیگر رقم خورد. به گفته معامله گران امروز روز نحس طلا در بازار جهانی بود.این فلز گران‌بها که دو روز قبل در محدوده ۲۰۰۵ دلار معامله شده بود در معاملات نقدی امروز تا سطح ۱۹۸۰ دلار پایین آمد.

پرسش کلیدی مهم در برابر فدرال‌رزرو
پرسش کلیدی مهم در برابر فدرال‌رزرو

اقتصادنیوز: در حال حاضر مهم‌ترین سوالی که اقتصاد آمریکا و بازارهای مالی در سال آینده میلادی با آن مواجه هستند به این مربوط نمی‌شود که آیا فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد یا خیر؛ بلکه سوال اساسی این است که چرا بانک مرکزی آمریکا باید نرخ بهره را کاهش دهد.​

همچنین امروز به دنبال ریزش قیمت اونس طلا، بازار طلا در ایران همخالی از خریدار شد و این فلز زردرنگ کاهشی شد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حول‌وحوش ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ۱۶ هزار تومان ارزان شده بود. از سوی دیگر پای سکه بازان لغزید و سکه امامی هم با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی از سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا مرز ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان پایین آمد.

منبع: eghtesadnews-615311

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد