به گزارش اکوایران، امروز  مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش خود از  پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در حوزه صنعت و معدن برای مهر ماه سال جاری منتشر کرد.

داده‌های این پایش نشان می‌دهد، ​در مهرماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲/۲ و ۲/۸ درصدی را تجربه کرده است، همچنین نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب افزایش ۵/۳ و ۱/۳ درصدی داشته اند.

درضمن  در مهرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش ۳۲/۱ و ۴۶/۳ درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش ۸/۷ و ۸/۶ درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید و فروش رشته فعالیت شیمیایی به جز دارو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲/۹ و ۱۳/۵ درصدی و نسبت به ماه قبل شاخص تولید کاهش ۱/۸ درصدی و شاخص فروش افزایش ۸/۲ درصدی داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد، در مهرماه سال ۱۴۰۲ نرخ رشد ماهیانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۱ درصدی را ثبت کرده است، همچنین رشد نقطه به نقطه با کاهش ۰/۹ واحد درصدی نسبت به ماه قبل، به ۲۴ درصد رسیده است.

داده‌های موجود بیانگر این است که میانگین سالیانه شاخص قیمت نیز در مهرماه سال ۱۴۰۲ روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۱/۳ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۲۶/۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اکو ایران به زودی این گزارش را با رویکردی تحلیلی مورد بررسی قرار می‌دهد.