به‌گزارش اکوایران،‌ معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار در روز شنبه افزایشی استارت زد اما در ادامه طلای آبشده با آن همراهی نکرد و کاهشی شد. قیمت دلار هرات در روز شنبه 49 هزار و 650 تومان شروع به کارکرد و با افزایش به بالای مرز مقاومتش رسید. بیشترین قیمتی که دلار هرات در روز شنبه دید 49 هزار و 900 تومان بود که در نیمه اول به آن رسید و در ادامه، یعنی نیمه دوم روز، کاهشی شد و به نرخ ابتدای صبح برگشت.

گروهی از فعالان بازار کاهش روز شنبه را به گپ جامانده در چارت ربط می‌دادند. این دسته تصور می‌کنند پس از پرشدن امکان افزایش در بازار وجود دارد. این دسته برای صحت صحبت‌های خود به قیمت درهم امارت اشاره داشتند که در معاملات شنبه در 13 هزار و 740 تومان بسته شد. با این نرخ، قیمتِ دلاریِ درهم 50 هزار و 425 تومان برآورد می‌شود.

پس از کاهش قیمت دلار در نیمه دوم عده‌ای از معامله‌گران معتقد بودند اگر قیمت دلار دو ساعت بالای 49 هزار و 700 تومان تثبیت دهد در پشت‌ِخط می‌تواند وارد کانال 50 هزار تومان شود. اما این اتفاق نیفتاد و قیمت دلار هرات در پشتِ‌خط شنبه در 49 هزار و 680 تومان بسته شد.

به‌عقیده معامله‌گران سد محکم در برابر افزایش قیمت دلار 50 هزار و 200 تومان است که اگر بالای این مرز مقاومتی تثبیت دهد هدف موج صعود کانال 52 هزار تومان را خواهد بود. گروهی از معامله‌گران هم معتقدند این بالاهایِ قیمت دلار برای تکمیل الگو در چارت هستند و در نهایت سرنوشت قیمت دلار همراه با نزول خواهد بود.

 معامله‌گران فنی در بازار معتقدند قیمت دلار خط روند نزول را در چارت شکسته و اگر این شکست در بازار جعلی نباشد، موج صعود شروع شده است. اگر قیمت دلار امروز در بالای مرز مقاومت 49 هزار و 800 تومان تثبیت دهد، می‌شود گفت شکست خط نزول فیک نیست. در این صورت اولین مقاومت دلار 50 هزار و 200 تومان خواهد بود.