hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کارگران با اتهامات امنیتی مواجه هستند

کارگران با اتهامات امنیتی مواجه هستند

با وجود آزادی ۲۶ تن از این کارگران با تامین قرار وثیقه‌ ۶۰۰ میلیون تومانی در هفته‌های اخیر، هنوز ۶ نفر از آنها در زندان ارومیه در بازداشت به سر می‌برند. افراد بازداشت‌شده از کارگران دو معدن طلا و سنگ آقدره هستند.

به گزارش شبکه شرق، از نهم مردادماه ۱۴۰۲، ۳۲ کارگر معادن روستای آقدره وسطی از توابع تکاب (آذربایجان غربی) در پی تجمعی که با مطالبه "اشتغال افراد بومیِ" این منطقه در مقابل معدن سنگ تراورتن شکل گرفت و در نهایت با مداخله نیروی انتظامی به درگیری، تیراندازی و زخمی شدن دو نفر از اهالی منجر شد، بازداشت و روانه زندان شدند. 

با وجود آزادی ۲۶ تن از این کارگران با تامین قرار وثیقه‌ ۶۰۰ میلیون تومانی در هفته‌های اخیر، هنوز ۶ نفر از آنها در زندان ارومیه در بازداشت به سر می‌برند. افراد بازداشت‌شده از  کارگران دو معدن طلا و سنگ آقدره هستند.

نکته قابل توجه این که اغلب کارگران بازداشت‌شده با اتهاماتی چون «اخلال در نظم عمومی»، «اقدام علیه امنیت داخلی کشور» و همچنین «آدم‌ربایی» مواجه شده‌اند. 

اتهاماتی که تنها در نتیجه درخواست کار از سوی اهالی و درگیری‌های ناشی از مداخله نیروهای انتظامی متوجه کارگران شده است. 

منابع کارگری می‌گویند، حقوق تیر و مرداد کارگران اهل آقدره وسطی که در جریان تجمع اعتراضی یک ماه گذشته حضور داشتند، پرداخت نشده و تعدادی از کارگرانی که با قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند نیز اجازه کار ندارند. 

اعتراضات کارگری در روستای آقدره در سالهای گذشته با مطالبه محوری "اشتغال دائم" در جریان بوده و در خبرسازترین آنها با شکایت کارفرما به محکومیت کارگران معترض؛ پرداخت جریمه و همچنین اجرای کم‌سابقه حکم شلاق منجر شده است.

با توجه به تداوم مدت بازداشت‌ها و مفتوح بودن پرونده قضایی و روند دادرسی در جریان وقایع یک ماه گذشته، منابع کارگری نسبت به روند رسیدگی به پرونده‌ها، تشدید برخوردها و اتهامات عجیب امنیتی که متوجه کارگران است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

منبع: sharghdaily-895811

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد