hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > معرفی فیلم ستاره بازی با بازی شبنم مقدمی و فرهاد اصلانی

معرفی فیلم ستاره بازی با بازی شبنم مقدمی و فرهاد اصلانی

اطلاعاتی از معرفی فیلم، اسامی وبیوگرافی بازیگران، خلاصه داستان، نقد فیلم با عکس و تیزر فیلم که به کارگردانی هاتف علیمردانی از 1 شهریور اکران شده را برای شما عزیزان آورده ایم:

فیلم ستاره بازی به نویسندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی محصول سال ۱۳۹۸ است که در این فیلم بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، علی مصفا، ملیسا ذاکری، مایکل مدسن ستاره سینمای آمریکا به همراه مارشال منش، لیندا جویز، هاوارد رسنزتین و دان لیستربه ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم سینمایی ستاره بازی محصول مشترک ایران و آمریکا است و  از روز چهارشنبه 1 شهریور 1402 در سینماهای سراسر کشور اکران می شود اما بیش از آن در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و ملیسا ذاکری در نقش اصلی به اسم صبا، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

اگر به دنبال اطلاعاتی از فیلم ستاره بازی از جمله بازیگران فیلم ستاره بازی، دانلود فیلم ستاره بازی، تیزر فیلم ستاره بازی و... هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

فیلم ستاره بازی
پوستر فیلم ستاره بازی

فیلم سینمایی ستاره بازی

نام فیلم

ستاره بازی

کارگردان  هاتف علیمردانی
محصول کشور ایران و آمریکا
زبان فارسی
زمان فیلم 100 دقیقه 
ژانر

درام و اجتماعی

توزیع کننده نمایش گستران
پخش  فیلمیران
رده سنی +15
سال ساخت 1398
تاریخ اکران روز چهارشنبه 1 شهریور سال 1402

فیلم ستاره بازی
فیلم ستاره بازی

داستان فیلم ستاره بازی

داستان فیلم ستاره بازی درباره دختر نوجوانی است که والدینش از یکدیگر جدا شدند و قصد مهاجرت به امریکا دارند. دختر به دلیل مشکلات روحی بسوی استفاده موادمخدر میرود و باعث پدیدآمدن آسیب زیادی میشود که نهایتاً والدین تصمیم میگیرند به امریکا بروند تا شرایط بهتری برای درمان او فراهم کنند.

خلاصه داستان فیلم ستاره بازی

در خلاصه داستان فیلم ستاره بازی آمده است: امروز بیست و نه نوامبره، از اون هالووین لعنتی یه ماه می گذره، من یه کار بد کردم، یه کار خیلی بد..

اکران فیلم ستاره بازی

اکران فیلم ستاره بازی از روز چهارشنبه 1 شهریور سال 1402 در سینماهای کشور آغاز می‌شود.

فیلم ستاره بازی
شبنم مقدمی و فرهاد اصلانی در فیلم ستاره بازی

بازیگران فیلم ستاره بازی

  • فرهاد اصلانی
  • علی مصفا
  • شبنم مقدمی
  • ملیسا ذاکری در نقش صبا
  • مارشال منش
  • هستی جوادی
  • حسن صنعتی
  • سامان اصلانی
  • سیده فاطمه شاهورانی
  • مایکل مدسن
  • لیندا جویز
  • هاوارد رسنزتین
  • دان لیستر
  • هیدی کدنبرگ
  • دان فورد
  • جان ویلر

بیوگرافی بازیگران فیلم ستاره بازی

در ادامه بیوگرافی بازیگران فیلم ستاره بازی را به طور خلاصه برایتان آورده ایم:

بیوگرافی فرهاد اصلانی بازیگر فیلم ستاره بازی

  • تاریخ تولد:  18 خرداد ماه 1345
  • تحصیلات: رشته تئاتر
  • شروع: 1370
  • شهرت: روسری آبی
  • ازدواج: متاهل با مژده دانش‌پژوه-یک دختر
فرهاد اصلانی
فرهاد اصلانی

بیوگرافی علی مصفا بازیگر فیلم ستاره بازی

  • تاریخ تولد: ۱۱ آذر ۱۳۴۵
  • تحصیلات: رشته عمران
  • شروع: 1371
  • ازدواج: متاهل با لیلا حاتمی- دو فرزند
علی مصفا
علی مصفا و همسرش لیلا حاتمی

بیوگرافی شبنم مقدمی بازیگر فیلم ستاره بازی

  • تاریخ تولد:  ۳ فروردین ۱۳۵۱
  • تحصیلات: کارشناسی ادبیات فارسی
  • شروع: 1376
  • ازدواج: متاهل با علیرضا آرا
شبنم مقدمی
شبنم مقدمی

بیوگرافی ملیسا ذاکری بازیگر نقش صبا در فیلم ستاره بازی

  • تاریخ تولد: ۲۲ شهریور ۱۳۷۱ 
  • تحصیلات: رشته بازیگری از دانشگاه سوره
  • ازدواج: مجرد

عوامل فیلم ستاره بازی

کارگردان    هاتف علیمردانی
تهیه‌کننده    علی سرتیپی
نویسنده هاتف علیمردانی
موسیقی     بامداد افشار
فیلم‌بردار     معین مطلبی
تدوین‌گر     امیر ادیب‌پرور
طراح صحنه و لباس مجید میر فخرایی
طراح گریم رکسانا رضوی
صدابردار  کامبیز فراهانی
صداگذار امیر حسین قاسمی
طراح جلوه های ویژه محمد لطفعلی
تدوین امیر ادیب پرور
مدیر روابط عمومی  بابک جوادی
مدیر تدارکات حسین آذربرا
مدیرتولید حسن صنعتی
مجری طرح رضا شکوری
فیلم ستاره بازی
ملیسا ذاکری در فیلم ستاره بازی

جوایز و افتخارت فیلم ستاره بازی

مراسم رده نامزد نتیجه
سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول زن ملیسا ذاکری نامزد سیمرغ بلورین
سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر بهترین چهره‌پردازی رکسانا رضوی نامزد سیمرغ بلورین

دانلود فیلم ستاره بازی

دانلود فیلم ستاره بازی هنوز امکان پذیر نیست زیرا از اول شهریور در سینماهای کشور اکران می‌شود و 6 ماه بعد از اکران، پخش و دانلود آن در شبکه نمایش خانگی امکان پذیر است.

تیزر فیلم ستاره بازی

نقد فیلم ستاره بازی

فیلیمو شات: یکی از تلخ‌ترین پدیده‌هایی که شاید کسی تجربه کند، غربت است؛ شکلی از گم‌شدگی و تنهایی که گاه راه بازگشتی هم برای آن پیدا نمی‌شود. بدتر اینکه غربت می‌‌تواند هر درد و رنجی را چند برابر کند. این موضوعی است که هاتف علیمردانی در آخرین ساخته‌ خود ستاره بازی به سراغ آن رفته است.
علیمردانی در دهه گذشته تبدیل شد به یکی از فیلمسازان پرکار سینمای اجتماعی ایران که البته برخلاف عموم فیلمسازانی که اصطلاحا دغدغه‌ پرداختن به معضلات اجتماعی را دارند، این کارگردان مسیر دیگری را دنبال می‌کند. مهم‌ترین امتیاز علیمردانی پیدا کردن سوژه‌ها و موقعیت‌هایی است که زیر پوست جامعه و در جریان زندگی روزمره اتفاق می‌افتند؛ برای همین می‌تواند ستارگان سینمای ایران را به آدم‌های کوچه و بازار و کسانی که شاید هرروز دور و برمان می‌بینیم، نزدیک کند و با نمایش جنبه‌های تاریک و مگوی شخصیت‌ها، بین آن‌ها و عرف و شعارهای رایج سینمای ایران فاصله بیندازد. تقریبا با مرور فیلم‌های او، شخصیتی را پیدا نمی‌کنید که گرفتار همین جنبه‌های تاریک انسانی نباشد؛ حتی در صورت پرداخت نصفه و نیمه.

در مقابل این امتیاز مهم که برشمردیم و می‌تواند آثار او را به فیلم‌هایی قابل اعتنا تبدیل کند، نکات و جنبه‌های دیگری هم هست که خیلی وقت‌ها به کارش ضربه زده. علیمردانی آن‌قدر که تمرکزش روی خلق موقعیت‌های جذاب نزدیک به زندگی است و برای هدایت بازیگرها تلاش می‌کند، در ساختار بخشیدن به فیلمنامه و پیش بردن پیرنگ کمی عقب می‌ماند؛ در اجرا هم مشکل مشابهی را در زمینه‌ی تصویرسازی و بافت بصری مشاهده می‌‌کنیم. با این وجود، علیمردانی در آثار اخیرش روند رو به رشدی را طی کرده که موجب امیدواری عموم منتقدان نسبت به ساخته جدید او شده است.

بعد از کلمبوس که درباره مهاجرت بود، فیلم ستاره بازی درباره بحران‌های پس از مهاجرت است و دختر جوان و معتادی (با نقش‌آفرینی ملیسا ذاکری) و تقابل او با آشنایان و غریبه‌ها به محور درام تبدیل می‌شود. علیمردانی فیلم را تماما در خارج از کشور جلوی دوربین برده. حضور بازیگران نام‌آشنایی مانند فرهاد اصلانی و شبنم مقدمی، که قبلا با او همکاری کرده‌اند، در کنار بازیگران خارجی، که مشهورترین‌شان مایکل مدسن است، ترکیب جالب و کنجاوی‌برانگیزی را به وجود آورده. اما نکات جدید و قابل توجه درباره ستاره بازی یکی حضور معین مطلبی فیلمبردار جوان و خلاق در مقام مدیر فیلمبرداری است که کمک قابل‌توجهی به علیمردانی رسانده و کیفیت بصری چشمگیری را رقم زده و دیگری فضای تازه‌ فیلم که این فرصت را در اختیار فیلمساز قرار داده تا باز هم از دل مناسبات متفاوت مردم در این جغرافیا، موقعیت‌های ویژه‌ای را بیرون بکشد.

علیمردانی در دهه‌ گذشته موفق شده کارهای خودش را به سطح کیفی قابل‌قبول و مشخصی برساند که شاید منتقدان را غافلگیر نکند اما بعید است که موجب ناامیدی کامل هم بشود. این را هم باید در نظر داشت که معمولا مخاطب عام در مقایسه با منتقدان، واکنش مهربانانه‌تری نسبت به فیلم‌های او داشته است. ستاره بازی هم فیلمی است که بیشتر برای طیف مخاطبان سینمای بدنه ساخته شده، مخاطبانی که شاید مشتریان همیشگی جشنواره فجر را هم به طور کامل در بر نگیرد.

فیلم ستاره بازی
ملیسا ذاکری بازیگر نقش صبا در فیلم ستاره بازی

 عباس مدحجی-سینما تیکت: هاتف علیمردانی این بارهم مثبگل فیلم قبلی اش کلمبوس به سراغ سوژه مهاجرت به آمریکا رفت با این تفاوت که در کلمبوس به ماجراهای پیش از مهاجرت با نگاه طنز میپردازد اما در ستاره بازی هرآنچه اتفاق می افتد تلخ و پس از مهاجرت است.

ستاره بازی که ظاهرا براساس داستانی واقعی ساخته شده ماجرای دختری ست که لابلای مشکلات مهاجرت ، اعتیاد ، طلاق والدین و هوس بازی نزدیکان دست و پا میزند و هرچه پیش تر میرود بیشتر گیر می افتد.

فیلم به شدت بازیگر محور و سرشار از مونولوگ است و ممکن است برای مخاطب بی حوصله خوشایند نباشد. علیمردانی تلاش داشته حس تعلیق در یک تلخی بی پایان را به مخاطبش القا کند و بگوید حتی در ینگه دنیا هم اگر آنچه که باید باشد ، نباشد ، زندگی بسان مرگی تلخ است. 

ستاره بازی با رده بندی سنی بالای ۱۵ سال احوالات انسانی ست که به آخر خط رسیده و آنقدر در بیچاره گی غرق شده که درنهایت دست به پایان خودش میزند و این بیچاره گی بشدت با بازی خوب ملیسا ذاکری قابل باور است.

کارگردان در کار جدیدش ترجیح داده از بازیگران فیلم های قبلیش مجدد وام بگیرد و شبنم مقدمی و فرهاد اصلانی را بکار بگیرد. گرچه پیش از این چند نقش کوچک هم به ملیسا ذاکری داده بود و این بار علی مصفا راهم در نقشی کم و خنثی وارد کار کرده است.

از نماها ، برش ها و برخی جلوه ها میتوان حدس زد که تدوین چنین فیلمی برای جلب نظر فیلمساز کار آسانی نبوده و البته استفاده از رنگ های کدر و مات برای القای حس سردی و تلخی در نتیجه ی کار بی تاثیر نبوده است. 

ستاره بازی فیلم خوبی ست که حالتان را بد میکند و اگر قصد دارید برای سرگرمی و شاید حال خوب به سینما بروید ابدا حال خوبی نیست چون فیلم جدی تلخی با داستانی واقعی ست که فاصله ی مرگ روحی تا مرگ فیزیکی انسانی را به نمایش میگذارد.

مایکل مدسن در فیلم ستاره بازی
مایکل مدسن در فیلم ستاره بازی

 

پرسش های متداول

بازیگران فیلم ستاره بازی چه کسانی هستند؟
بازیگران فیلم ستاره بازی عبارتند از: فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، علی مصفا، ملیسا ذاکری، مایکل مدسن، مارشال منش، لیندا جویز، هاوارد رسنزتین و دان لیستربه
کارگردان فیلم ستاره بازی کی است؟
هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم ستاره بازی است.
مدت زمان فیلم ستاره بازی چقدر است؟
مدت زمان فیلم ستاره بازی 100 دقیقه است.
فیلم ستاره بازی در چه ژانری است؟
فیلم ستاره بازی در ژانر دارم و اجتماعی استو

سخن آخر

معرفی فیلم سینمایی ستاره بازی به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال 1398 است که در آن هنرمندانی چون فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، علی مصفا، ملیسا ذاکری به ایفای نقش پرداختند را در این مطلب آوردیم. در مطالب دیگری به معرفی فیلم آخرین تولد یا سقوط کابل با بازی الناز شاکردوست و  فیلم داستان دست انداز؛ بازیگران، خلاصه داستان و دانلود فیلم پرداخته ایم که در صورت تمایل می‌توانید آنها را مطالعه کنید.اگر شما فیلم سینمایی ستاره بازی را تماشا کرده اید؛ می‌توانید نظر خود را درباره این فیلم سینمایی با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران مشترک شوید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد