hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تائید نهایی انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان

فصل تغییر در پارلمان بخش خصوصی نصف جهان فرارسید

تائید نهایی انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان

انتخابات «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی» در اصفهان با تمام حواشی و حرف‌وحدیث‌ها برگزار و نتایج مورد تائید قرار گرفت.


انتخابات «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی» در اصفهان با تمام حواشی و حرف‌وحدیث‌ها برگزار و نتایج مورد تائید قرار گرفت.

حال با تائید نهایی نتایج انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان، مردم و فعالان اقتصادی در انتظار ایجاد تحول و تغییرات ملموس در اتاق بازرگانی هستند، همان خواسته‌ای که فعالان اقتصادی با حضور پای صندوق‌ها به آن رأی دادند و خواستار ایجاد تحول در بدنه اتاق بازرگانی شدند.

انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان هم‌زمان با سراسر کشور روز شنبه ۲۰ اسفندماه 1401 برگزار شد.

رئیس هیات نظارت مرکز استان اصفهان گفت: ۵۳ نفر نامزد شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان در بخش صنعت، بازرگانی، کشاورزی و معدن بودند که از بین آن‌ها ۱۵ نفر به‌عنوان منتخب معرفی شدند.

امیرحسین کمیلی با بیان اینکه تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: رأی‌دهندگان دارای کارت بازرگانی فعال و بیش از ۲ سال سابقه اخذ کارت بودند.

امیرحسین کمیلی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعداد آرا شمارش شده انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان به صورت الکترونیکی 1010 رأی بود. تعدادی از کاندیداها به مواردی اعتراض و تقاضای بازشماری آرا را داشتند.

وی با بیان اینکه تصور معترضان از فرایند رأی‌گیری و شمارش آرا اشتباه بود، ادامه داد: در فرایند رأی‌گیری، ابتدا رأی به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و سپس پرینت رأی در صندوق انداخته می‌شود.

تائید نتایج انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان

رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: بااین‌وجود، بازشماری مجدد انجام شد تا اگر اختلافی در تعداد آرا بود، بررسی و به شبهات رسیدگی شود، صندوق به صندوق موارد به طور دقیق بررسی شد، در نهایت تعداد آرا همان 1010 رأی بود و هیچ‌گونه مغایرت یا اشکالی در تعداد آرا وجود نداشت.

وی گفت: برای بررسی دقیق‌تر، حتی رأی افراد تطبیق داده شد، در تمامی موارد بررسی به عمل آمد و آرا تطبیق داشت، هیچ مشکلی وجود نداشت و ابهامات برطرف شد. در مسیر کنترل آرا، به خوبی فرایندها رصد و توضیحات فنی کافی و مبسوطی ارائه شد و هیچ مغایرتی ملاحظه نشد، از تمامی تلاش‌های هیات نظارت که با صبر و حوصله به طور کامل موارد را بررسی و کنترل کردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر دهمین انتخابات اتاق ایران نیز گفت: افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند حق اعتراض دارند و چون اعتراض وجود داشت از اعضای انجمن نظارت و هیات نظارت استان اصفهان دعوت شد که بازشماری آرا انجام شود که این بازشماری با حضور نمایندگان استان اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: بازشماری آرا انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان با صورت‌جلسه هیات نظارت به طور کامل انطباق داشت و تعداد کل آرا و رأی همه کاندیدها کاملاً صحیح و منطبق بود، موارد مختلف با حضور نمایندگان استان بررسی شد و هیچ مغایرتی در آرا و نتایج مشاهده نشد.

دبیر انجمن نظارت بر دهمین انتخابات اتاق ایران اضافه کرد: با حضور اعضای هیات نظارت استان بازشماری آرا انجام و هیچ‌گونه مغایرتی مشاهده نشد و صورت‌جلسه بازشماری آرا با حضور اعضای محترم هیات نظارت تنظیم شد.

جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر دهمین انتخابات اتاق ایران گفت: به درخواست هیات نظارت بر انتخابات اتاق اصفهان، بازشماری آرا مأخوذه با حضور نمایندگان هیات نظارت استان اصفهان انجام و صحت نتایج اعلام شده به تائید رسید.

فعالان اقتصادی در انتظار ایجاد تغییر در اتاق

بر این اساس، منتخبان دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان در رسته «بازرگانی» شامل امیر کشانی، مسعود گلشیرازی، علی صفر نوراله، سید یوسف قاضی عسگر و محمدرضا گل احمد، در رسته «صنعت» شامل محمدرضا برکتین، احمد خوروش، فرشته امینی، اصغر اخوان مقدم و مژگان ایزدی، رسته «کشاورزی» محمدجعفر فوده، محمدرضا رجالی و سید وحید دزفولی و رسته «معدن» شامل محمدیاسر طیب‌نیا و وحید فولادگر هستند.

حال با توجه به این شرایط و تائید نهایی انتخابات به نظر می‌رسد، فعالان اقتصادی در انتظار ایجاد تغییرات اساسی در روند حرکت اتاق بازرگانی هستند.

فعالان اقتصادی اصفهان با حضور پرشور و بی‌سابقه در انتخابات اتاق بازرگانی نشان دادند که نیاز به تغییرات عمده در بدنه اتاق بازرگانی اصفهان امری ضروری و فوری است و نتایج انتخابات به خوبی بیانگر این مطالبه به حق است.

در انتخابات اسفند 1401 اتاق بازرگانی اصفهان که هم‌زمان با انتخابات اتاق‌های سراسر کشور برگزار شد، ائتلاف «اتاق سه‌هزارنفری» در رقابتی نفس‌گیر موفق شد، تعداد کرسی بیشتری نسبت به گروه رقیب خود یعنی ائتلاف «تولید و تجارت» کسب کند. این نتایج نشان داد فعالان اقتصادی اصفهان به برنامه محور بودن اتاق بازرگانی توجه دارند.

با توجه به شعارهای انتخاباتی «ائتلاف اتاق سه‌هزارنفری» مبنی بر برنامه محور بودن و تدوین برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای بهبود وضعیت اتاق بازرگانی و افزایش شفافیت، به نظر می‌رسد اعضای راه یافته از این ائتلاف به اتاق بازرگانی به عنوان تیمی که اکثریت هیات نمایندگان را در دست دارند وظیفه و رسالت بسیار سنگینی در عمل به تعهدات خود به اعضا بر عهده دارند.

حال باید منتظر بود تا با انتخابات داخلی، تکلیف ریاست و ارکان اتاق بازرگانی مشخص شود تا بتوان در خصوص آینده اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی اصفهان بزرگ تصمیم‌گیری کرد. به‌طورقطع فعالان اقتصادی انتظار دارند در دوره جدید اتاق بازرگانی در راستای عمل به وعده‌ها به جوانان، بانوان و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی بیش‌ازپیش توجه شود و شفافیت و پاسخگویی به عنوان اصول مهم مورد توجه منتخبان دوره جدید باشد.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
احمدرضا منزه
احمدرضا منزه
خبرنگار اقتصادی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد