hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هشدار به مدیران ناکارآمد

هشدار به مدیران ناکارآمد

شامگاه روز دوشنبه بیست و یکم فرودین ماه سخنگوی دولت در توییتر خود از جابه‌جایی‌های مدیریتی در دولت خبر داد.

شامگاه روز دوشنبه بیست و یکم فرودین ماه سخنگوی دولت در توییتر خود از جابه‌جایی‌های مدیریتی در دولت خبر داد. بهادری جهرمی دراین‌باره نوشت: حراست از منافع ملی با ارزیابی مستمر مدیران، وعده ‎دولتِ مردم با مردم بود که پیش‌ازاین هم دولت به آن عمل کرده و جزء محورهای پیام نوروزی و سخنان رئیس‌جمهور با دولتمردان بود و به‌منظور استفاده بهتر از ظرفیت مدیران، تحولات و جابه‌جایی‌های مدیریتی در دستور کار دولت است تصمیم دولت برای ایجاد تغییرات در ترکیب وزارتخانه‌ها، اگرچه دیر اتفاق افتاد اما همچنان می‌تواند امیدبخش باشد. رئیسی که از روزهای ابتدایی سال با تغییر وزیر آموزش‌وپرورش نشان داده بود امسال سال مماشات با وزرای پرحاشیه نیست روند اصلاحات را با تغییر رئیس سازمان امور مالیاتی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد.
تغییرات روزهای اخیر البته تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود و کارشناسان معتقد بودند رئیسی در سخنان ابتدای سال نو خود از تغییرات خبر داده بود. سید ابراهیم رئیسی در دقایق اولیه سال جدید در سخنان نوروزی خود نکات مهمی را مطرح کرد و به تعبیری نقشه راه دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ را که بر اساس بیانات رهبر انقلاب بر مبنای ایجاد تحول بناشده را برای مردم بازگو کرد. این سخنان به‌نوعی زمزمه‌های ایجاد تغییرات در تیم دولت را هم بر سر زبان‌ها انداخته بود. رئیسی در این پیام گفته بود: هیچ‌کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکرده‌اند که به‌صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضورداشته باشند، بلکه به‌صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند. اگر ببینم فردی توان یا صلاحیت خدمت جهادی به مردم را ندارد، طبیعی است که با نیروی باانگیزه و متخصص دیگری جابجا ‌شود.
البته به رقم همه تغییرات اعمال‌شده رئیسی همچنان به وزیر اقتصاد خود پایبند است هرچند گمانه‌زنی‌هایی از تغییر احسان خاندوزی به گوش می‌رسد اما هنوز به‌صورت رسمی موضوع مطرح نشده است. به‌هرحال تیم رئیسی باید این نکته را در نظر بگیرد که کماکان بیشترین خواسته و دغدغه مردم بهبود اوضاع اقتصادی است. اقتصادی که هر گوشه‌اش از اشکال و ضعف است و تیم اقتصادی رئیسی نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند. به هر ترتیب دولتی‌ها می‌گویند تغییر و تحولات به مناسبت ارزیابی‌ها و بر اساس شرایط و اولویت‌های موجود و نیاز روز کشور انجام‌گرفته است اما باید منتظر ماند و تماشا کرد که آیا این تغییرات منجر به تغییرات مثبت اقتصادی خواهد شد یا خیر.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
ثنا روغنی
ثنا روغنی
خبرنگار و دبیر سرویس روزنامه رویداد امروز

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد