hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تصویر برداری جالب از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفید + فیلم

تصویر برداری جالب از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفید + فیلم

‌ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: محیط بانان دماوند موفق به تصویر برداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند یکی از بهترین زیستگاه‌های بکر استان برای زیست جانورانی همچون پلنگ، گربه پالاس، گرگ، روباه، پرندگان شکاری، خرس و کفتار و انواع چهارپایان علف خوار محسوب می‌شود و از این منظر دارای تنوع زیستی متنوعی است.

وی افزود: محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در حین سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه موفق به تصویربرداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفید این شهرستان شدند.

میرزاکریمی یادآور شد: این جانور بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کند و در کنار جبیر یکی از دو گونه آهو است که در ایران وجود دارد و عمدتاً از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها تغذیه می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با اشاره به اینکه از آخرین تصویربرداری از این گونه در دماوند سال‌ها گذشته است، ادامه داد: تشدید گشت و کنترل شبانه روزی در زیستگاه آهو در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست است تا جمعیت این گونه نیز به حد مطلوب برسد.

منبع: mehrnews-5669237

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد