hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > رژیم لاغری خیلی سریع، اصولی و علمی شکم و پهلو

رژیم لاغری خیلی سریع، اصولی و علمی شکم و پهلو

1401/09/9 , 08:30
سریعترین راه لاغری شکم و پهلو در قالب برای لاغری شکم چه بخوریم؟ رژیم لاغری شکم و پهلو در یک هفته و برنامه غذایی هفتگی برای لاغری شکم و پهلو را در ادامه بخوانید.
 چربی دور شکم که باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود، عامل بیماری های قلبی، فشارخون، دیابت و حتی سرطان است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی برای لاغری شکم هستند،داشتن کمر باریک بیشتر از اینکه شما را زیبا جلوه دهد، به بهبود کیفیت خواب و در کل سلامتی فرد کمک می‌کند.در این مطلب به بررسی نکاتی مهم و لازم برای لاغری شکم و پهلو می پردازیم، پس با ما همراه باشید.
سایز دور کمر

 اندازه گیری دور شکم

اندازه گیری دور شکم یکی از ابتدای ترین اقداماتی است که فرد باید انجام دهد تا مشخص شود که آیا شکم بزرگی دارید یا خیر؟.برای اندازه گیری دور شکم، متر را به اندازه یک بند انگشت بالاتر از ناف خود قرار دهید و به صورت یک خط صاف(متر از جلو و پشت بدن نباید بالا و پایین باشد) باید به دور شکم خود بگردانید. اگر دور کمرمردان به بالای ۱۰۲ سانتی‌متر و دور کمر زنان به بالای ۸۰ سانتی‌متر برسد، دچار چاقی شکم هستند.

نکات لازم جهت اندازه گیری دور شکم:

  • در هنگام سایزگیری هیچ یک از اندام خود را منقبض نکنید.
  •  از مترهای پارچه ای استفاده کنید.
  •  خط کش و مترهای صنعتی برای اندازه گیری به هیچ عنوان مناسب نیستن.
  •  برای اندازه گیری ، متر را به صورت معمولی به دور اندام خود بپیچید (نه سفت باشد و نه شل)

در ویدیوی زیر نحوه اندازه گیری دور شکم را مشاهده نمایید.

روش های لاغری شکم

روش های لاغری شکم برای کاهش سایز دو کمر زیاد می باشد که می توانید آن ها را در برنامه خود قرار دهید. بعضی از این روش ها اصلاح الگوی غذایی است و برخی روش ها عملی می باشد مثل ورزش کردن. در ادامه به معرفی عواملی که در ژیم لاغری شکم و پهلو می تواند کمک کننده باشد می پردازیم:

  1. خودداری از مصرف شکر و قند
  2. مصرف کم تر کربوهیدرات 
  3. مصرف پروتئین بیشتر
  4. مصرف غذاهای پرفیبر
  5. مصرف چای سبز
  6. دمنوش
  7. کاهش خوراکی غیرمجاز
  8. بدون ورزش
  9. ورزش
  10. ماساژ
  11. دستگاه‌های لاغری
  12. عمل جراحی

  13. تغییر عادت های غلط
  14. داروهای لاغری
لاغری شکم و پهلو

لاغری شکم و پهلو با خودداری از مصرف شکر و قند 

 رژیم لاغری شکم و پهلو با خودداری از مصرف شکر، قند و حتی نوشیدنی های قند دار مثل نوشابه، آبمیوه و دلستر، یکی از راحت ترین روش های است که نه تنها هزینه ای ندارد بلکه به سلامتی شما نیز کمک می کند.مصرف زیاد قند و شکر باعث مشکلات در بدن فرد می شود:

  • مشکلات متابولیکی فرد
  • مقاومت به انسولین
  • چربی سازی در بدن

لاغری شکم و پهلو بامصرف کم تر کربوهیدرات 

لاغری شکم و پهلو با مصرف کم تر کربوهیدارت مانند قند و شکر، آبنبات، شیرینی و نان سفید یکی از راه های موثر در کاهش سایز می باشد. زیرا با کم شدن مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی، اشتهای فرد کاهش پیدا میکند و در نتیجه کالری کمتری دریافت خواهید کرد که منجر به لاغری شکم و پهلو خواهد شد.

لاغری شکم و پهلو با مصرف پروتئین بیشتر

لاغری شکم و پهلو با مصرف پروتئین بیشتر مانند تخم مرغ، گوشت، حبوبات، ماهی، اسفناج،بادام، لبنیات و سایر منابع نیز یکی از روش های ساده و موثر در رژیم و کاهش وزن محسوب می شود. زیرا پروتئین ها باعث افزایش احساس سیری تا 60 %، افزایش سوخت و ساز بدن(۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز) و کاهش حدودی ۵۰۰ کالری در روز می شود.مصرف پروتئین با رژیم لاغری نه تنها رابط معکوس دارند بلکه از افزایش وزن مجدد جلوگیری میکند. 

لاغری شکم و پهلو با مصرف غذاهای پرفیبر

لاغری شکم و پهلو با مصرف غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات، میوه، حبوبات و غلات بیشترین تاثیر در کاهش وزن را دارد. زیرا مواد غذایی فیبردار سرشار از آب هستند که سرعت هضم و جذب مواد غذایی را کاهش می دهد و باعث احساس سیری و کاهش اشتها در فرد می شود. مصرف روزانه 10 گرم فیبر باعث کاهش  4% چربی شکم و پهلو میگردد.

در ادامه غذاهای گیاهی با پروتئین یا فیبر بالا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • عدس: یه فنجان عدس 18 گرم پروتئین دارد و منبع خوبی از فیبر و کربوهیدرات است که برای کاهش وزن مهم است. همجنین عدس حاوی فولات، منگنز و آهن نیز می‌باشد که  برای حفظ سلامتی مهم هستند.
  • نخود: یک فنجان نخود پخته یا آب‌پز حدود 15 گرم پروتئین دارد و منبع عالی از آهن، کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، فولات، فسفر، پتاسیم، منگنز و ...است که برای سلامتی مهم است.
  • اسفناج:اسفناج به اندازه یک تخم‌مرغ آب‌پز پروتئین داردو بهتر است آن را بخارپز کنید.
  • بادام: بادام یک آجیل برای کاهش‌وزن است و بهتر است آن را قبل از رفتن به باشگاه بخورید، زیرا سرشار از اسیدآمینه ال آرژنین است که به سوزاندن چربی‌ها و کربوهیدرات‌های بیشتری درطول تمرین کمک می‌کند.
  • کلم‌بروکلی: کلم‌بروکلی سرشار از ویتامین C، پروتئین، ویتامین K و فیبر می‌باشد که از موادمغذی مهم برای کاهش‌وزن هستند.
  • جودوسر: جو دوسر باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود و اگر آن را در وعده صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی کافی خواهید داشت.
  • کاهو: کاهو سرشار از فیبر و آب است که مصرف آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می‌شود
  • لوبیا: لوبیا حبوبات است که فیبر و پروتئین بالایی دارد و باعث می شود برای مدت طولانی‌تری سیر باشید.
  • دارچین: دارچین به دلیل طبع گرمی دارد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.
  • آب : آب باعث افزایش سرعت سوخت و ساز و سم زدایی بدن می شود و اشتها را کاهش می‌دهد.
  • زردچوبه: زردچوبه همان ادویه ای زرد رنگ است که باعث کاهش التهاب بدن و افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها می شود.
  • شکلات:شکلات منبع فیبر است. استفاده از شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کاهش وزن می‌شود.
  • سرکه سیب: سرکه سیب،نوشیدنی کم‌کالری است که می‌تواند به کاهش‌وزن کمک کند و برای استفاده  باید سرکه سیب را در آب رقیق کنید تا مطمئن شوید مقدار زیادی اسید مصرف نمی‌کنید و در دو تا سه نوبت همراه با سالاد استفاده کنید.

    مصرف غذاهای سالم
     

لاغری شکم با چای سبز

لاغری شکم با چای سبز به عنوان یک نوشیدنی طبیعی برای کاهش‌وزن و آب کردن چربی ها دور شکم محسوب می شود.چای سبز سرشار از موادمغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که چربی‌سوزی را افزایش و در نهایت به کاهش‌وزن کمک می‌کند و برای استفاده از مزایای آن برای لاغری شکم باید روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید.

دمنوش مناسب برای لاغری 

دمنوش مناسب برای لاغری شکم و پهلو می توان به قهوه، قهوه سبز،دمنوش زنجبیل،چای ماچا،دمنوش زرشک و چای سفید اشاره کرد که با کاهش اشتها، افزایش چربی سوزی و متابولیسم میتواند سبب لاغری شود.البته در مصرف  دمنوش های لاغری نباید زیاده روی کنید و باید بدانید که مصرف بیش از اندازه هر نوع گیاه و ترکیبات گیاهی میتواند برای سلامتی خطر آفرین باشد.

کاهش خوراکی غیرمجاز برای آب کردن شکم

کاهش خوراکی غیر مجاز برای آب کردن شکم یکی از روش های ساده است که معمولا افراد از آن پیروی نمی کنند.وعده های غذایی زیر را به حداقل برسانید تا شکم تختی داشته باشید: 

  •  نان سفید: با مصرف نان سفید قند خون به شدت بالا می رود و یک دفعه هم اقت می کند که این افت ناگهانی قند خون باعث می شود گرسنه شوید. بهتر است به جای نان سفید از نان بربری، سنگک یا نان‌های سبوس دار استفاده کنید.
  • آب‌میوه طبیعی: آب‌میوه‌ طبیعی به اندازه نوشابه قند دارند و یک لیوان نوشیدن آن  ۱۰۰ کالری در بدن ذخیره شود. 
  • سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و فست فود: سیب‌زمینی سرخ کرده و فست‌‌فود به این دلیل که در روغن‌های ناسالم سرخ می‌شوند و مواد مغذی خود را از دست می‌دهندو باعث افزایش وزن می شود.
  • چربی‌های اشباع: چربی اشباع مانند خامه، روغن، کره، پیه و روغن هسته‌ی پالم نوعی چربی است که عملکرد بدن را ضعیف می‌کند. 

    کاهش خوراکی غیر مجاز
     

لاغری شکم بدون ورزش

لاغری شکم بدون ورزش از راه‌های کم‌هزینه یا بدون هزینه برای از بین‌بردن چربی‌های شکمی است که برای افراد تنبل یا کسانی که وقت کافی برای ورزش کردن ندارند مناسب است.این اقدامات عبارتند از:

  • جویدن کامل غذا
  • خواب کافی
  • نوشیدن آب کافی
  • محدودیت مصرف شکر
  • مصرف فیبر و پروتئین بیشتر

 

لاغری شکم با ورزش

لاغری شکم با ورزش علاوه بر چربی سوزی در خوش اندام شدن بدن تاثیر دارد. انجام ورزش های مثل دراز و نشست یا دویدن روی تردمیل نه تنها چربی ها را از بین نمی برد بلکه باعث تقویت ماهیچه های شکم می شود. زمانی می‌توانید با ورزش، شکم‌تان را آب کنید که در کنار آن رژیم بگیرید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.در ادامه بعضی از ورش ها برای لاغری شکم و پهلو را توضیح می دهیم.

لاغری شکم با ورزش

 

 لمس پاشنه

لمس پاشنه، بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه است. باید روز زمین دراز بکشید و زانوی خود را خم کنید تا پاشنه‌های شما به باسن نزدیک‌تر شوند. اندکی سر و شانه‌های خود را از زمین بلند کنید، بدون اینکه کمر شما از زمین فاصله بگیرد؛ حالا به ترتیب به چپ و راست خم شوید و سعی کنید خود را به سمت پاشنه‌ پا‌های‌تان بکشید. این ورزش را می‌توانید در 2 ست ۱۵تایی شروع کنید.
چرخش روسی

چرخش روسی در عین ساده بودن به چربی سوزی شکم و پهلو کمک زیادی می‌کند. روی زمین بنشینید و زانوهای شما خم باشند، در حالی که کف پای شما روی زمین است. دو دست خود را جلوی قفسه سینه خود بگیرید و کف دست‌ها تا آرنج‌ها به هم چسبیده باشند. حالا به ترتیب به چپ و راست بچرخید. این حرکت را نیز می‌توانید با 2 ست ۱۵تایی شروع کنید.

 پاشنه بالا

در این حالت باید روی زمین دراز بکشید و دو پای خود را در کنار هم و بدون خم شدن، به سمت سقف ببرید. حالا بدون آن‌که شانه‌های شما از زمین بلند شود، پاهای خود را به سمت بالا فشار دهید تا کمر شما از روی زمین بلند شود. برای دفعات اول، می‌توانید کمی از دست خود کمک بگیرید و پس از آن، باید دست‌های شما صاف در کنار بدن، روی زمین قرار بگیرد. این ورزش را در 2 ست ۱۵تایی آغاز کنید.
کرانچ معکوس

به حالت دراز و نشست روی زمین بخوابید. حالا باید دستان خود را زیر سرتان قرار دهید. برای این حرکت، باید پاهای خود را همزمان و در همان حالت خمیدگی، به سمت شکم خود خم نمایید و در همان حال سر و شانه‌های خود را به سمت پاهای خود خم کنید. سپس به حالت قبلی باز گردید. این ورزش نیز در 2 ست ۱۵تایی می‌توانید انجام شود.

پروانه و طناب زدن

انجام حرکت پروانه، با وجود آن‌که بسیار آسان به‌نظر می‌رسد؛ اما نه‌تنها در گرم کردن بدن نقش دارد؛ بلکه یک حرکت چربی سوز و مقاومتی است. طناب زدن، با استفاده از طناب و یا به‌صورت فرضی، به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند، استخوان‌های خود را با بالا و پایین پریدن تقویت کنند و همچنین مقاومت بدن خود را برای انجام ورزش‌های دیگر بالا ببرید.

پلانک و پلانک T

در این ورزش می‌توانید از کودک خود بخواهید ابتدا چند ثانیه به حالت پلانک قرار بگیرد و سپس یک دست خود را بالا برده و به سمت همان پهلو بچرخد و سعی کند تعادل خود را حفظ نماید. در این ورزش عضلات مرکزی بدن یعنی کمر، شکم و پهلوها تقویت می‌شوند و به چربی سوزی و شکل‌دهی این قسمت‌ها کمک می‌شود.

دراز و نشست
دراز و نشست به تقویت عضلات مرکزی بدن و به‌خصوص کمر و پاها کمک می کند، دراز و نشست است که یک نمونه عالی از ورزش برای لاغری شکم کودکان است.
حرکت پای پروانه‌ای و قیچی
کودک باید به پشت روی زمان دراز بکشد و بدون بلند کردن شانه‌های و یا سر و کمر خود، پاهای خود را اندکی از زمین فاصله دهید و سپس به‌صورت بال پروانه و یا قیچی به نوبت بالا و پایین ببرد. در این حرکت، نه‌تنها صضلات کم، بلکه عضلات شکم و پهلو نیز تقویت می‌شوند.

لاغری شکم با ماساژ

لاغری شکم با ماساژ، روش فوق‌العاده ای برای انرژی بخشیدن به بدن محسوب می شود زیرا باعث کاهش استرس و افزایش آرامش فرد می شود. ماساژ به کاهش حالت تهوع و یبوست، کاهش تنش عضلات، افزایش دامنه حرکتی، افزایش گردش خون، کاهش سفتی عضلات و حتی جلوگیری از آسیب عضلانی کمک می‌کند.اما در یک مطالعه، اثر سه نوع ماساژ مختلف (ماساژ مکانیکی، تخلیه لنفاوی و بافت همبند) را روی قسمت‌های مختلف بدن مقایسه کرد. نتیجه این بود که کاهش چربی در تمام ماساژها با کاهش ضخامت چربی شکم و دور ران همراه بود.

لاغری شکم با دستگاه‌های لاغری

لاغری شکم با دستگاه های لاغری در چند سال اخیر بسیار رایج است. بهترین و کم خطرترین دستگاه های لاغری، کویتیشن و آر اف است که روی سلول‌های چربی اثر می‌گذارند و همزمان با لاغری شکم، افتادگی پوست را نیز درمان می‌کنند

لاغری شکم با کویتیشن
 لاغری شکم با کویتیشن یکی از بهترین روش‌های لاغری موضعی بدون درد و خطر است و درصورتی می توانید از این روش استفاده کنید که بالای 18 سال سن داشته باشید، بیماری خاصی مثل دیابت، چربی خون یا کبد چرب نداشته و در دوران بارداری و شیردهی نیز نباشید. روش کویتیشن به این صورت است که امواجی به اسم اولتراسوند وارد بدن می‌شوند و دور سلول‌های چربی حباب درست می‌کنند. این حباب‌ها باعث می‌شوند که سلول‌های چربی پاره شوند و محتویات آنها از طریق ادرار و عرق دفع شوند. 

لاغری شکم با آر اف
لاغری شکم با آر اف، یک روش تکمیلی برای کویتیشن است که باعث سفت شدن پوست بعد از لاغری موضعی می‌شود و به شرطی از این روش می توانید استفاده کنید که باردار و شیرده نباشید، وزن‌تان بیش از حد سنگین نباشد، بیماری قلبی، سرطان و اختلال انعقاد خون نداشته باشید.فرق روش آر اف با کویتیشن این است که به جای امواج اولتراسوند از امواج رادیوفرکانسی استفاده می‌کند و فقط ممکن است قسمت‌هایی از پوست که دستگاه روی آن کشیده شده، کمی قرمز شود و یا ورم کند. 

لاغری شکم با کویتیشن
لاغری شکم با کویتیشن

 
لاغری شکم با عمل جراحی

لاغری شکم با عمل جراحی یکی از روش های است که در چند سال اخیر رایج شده است اما باید بدانید که استفاده از این روش به همه افراد توصیه نمی شود و پس از عمل جراحی باید سبک زندگی و غذایی خود را اصلاح کنید، در غیر اینصورت پس از مدتی چربی های شکم و پهلو باز خواهند گشت. در ادامه رایج ترین عمل های جراحی برای لاغری شکم و پهلو را به طور کلی بررسی میکنیم:

بای پس معده: بای پس معده برای لاغری شکم، یکی از رایج ترین عمل های جراحی است که قسمتی زیادی از معده و روده از مسیر لوله گوارش خارج میشوند و در نتیجه حجم معده کاهش پیدا می کند و جذب غذایی کمتر خواهد شد. از بزرگترین معایب عمل بای پس معده این است که منجر به افزایش ریسک ابتلا به عفونت های گوارشی،افزایش حالت تهوع پس از مصرف غذا می شود که در نهایت باعث کاهش مصرف کمبود های غذایی می شود که خود عوارض زیادی مثل از دست دادن عضلات، ریزش مو، پوکی استخوان و... را به دنبال دارد.
عمل اسلیو معده: عمل اسلیو معده نسبت به بای پس معده راحت تر است در این عمل حدود 70 تا 80 % معده برداشته میشود که در نهایت وعده دریافت غذایی به شدت کاهش پیدا میکند.  از معایب عمل اسلیو معده این است که فرد در معرض کمبود های غذایی قرار دارد و به خاطر کم شدن حجم معده رفلاکس معده را تجربه خواهد کرد.
بالن معده: بالن گذاری معده یک روش موقتی برای لاغری شکممحسوب می شود که برگشت پذیر می باشد. اما  بالن معده دارای عوارضی چون تهوع، دل درد، احساس وجود جسم خارجی در شکم، خروج زودرس بالن از معده، انسداد معده، سختی تنفس و... میباشد.
لیپوساکشن: لیپوساکشن یکی از عمل های جراحی برای لاغری بدن استفاده می شود که در این روش چربی های ناحیه خاص با ایجاد برش و وارد کردن کانولا خارج شده و مجددا بخیه زده میشود. در لیپوساکشن اگر سبک زندگی فرد تغییر نداشته باشد و روش غلط گذشته را ادامه دهید چربی ها مجددا باز میگردند و از طرفی چون چربی های دور اندام های داخلی مثل قلب، کبد و... از بدن خارج نشده اند چربی روی چربی انباشته شده و خطر بیماری های مزمن را افزایش میدهد.
آبدومینو پلاستی:آبدومینو پلاستی مانند عمل لیپوساکشن است که چربی ها پوست آویزان و شل شده از بدن جدا می شود. 
لیپوماتیک: لیپوماتیک یکی از روش های لاغری است که به افراد خاص توصیه می شود و  نیاز به بیهوشی عمومی بدن وجود ندارد و نسبت به لیپوساکشن عمل جراحی راحت تری است. 

تغییر سبک زندگی

 

لاغری شکم با تغییر عادت‌های غلط

لاغری شکم با تغییر عادت های غلط، کمک زیادی به سلامتی و کاهش وزن خواهد کردو منظور از تغییر عادت های غلط همان تغییر سبک زندگی است به عنوان مثال

  • مقدار روغن غذا را اندازه بگیرید
  • آرام غذاخوردن
  • مصرف سالاد با سس کم چرب یا بدون سس
  • استفاده از بشقاب کوچک موقع غذا خوردن
  • جلوی تلویزیون غذا نخورید
  • استفاده از دوچرخه
  • استفاده از پله به جای آسانور
  • کاهش استرس
  • مصرف غذاهای تند

داروی های لاغری 

داروهای لاغری که برای کاهش وزن و سایز شکم استفاده می شود در خارج از داروخانه ها فروخته می شود و عوارض جانبی بسیاری دارد. آمفتامین یا ماده مخدر شیشه یکی از ترکیبات داروهای لاغری غیر مجاز است که عوارض خطرناکی بر مغز و جسم فرد می گذارد.از معروف ترین داروهای لاغری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:


• فیبر ها در دسته داروهای سرکوب کننده اشتها
• کافئین و ال کارنیتین در دسته افزایش دهنده های متابولیسم
• کربوبلاکر ها در دسته کاهش دهنده جذب کربوهیدرات ها
• اورلیستات در دسته کاهنده جذب چربی ها


سریعترین راه لاغری شکم و پهلو 

 سریعترین راه لاغری شکم و پهلو شامل محدودیت بسیار شدید کالری، عمل های جراحی، استفاده از مکمل های لاغری و دستگاه های کمک لاغری هستند. اما این روش ها هر کدام عوارض خود را دارند.بهترین و سریعترین راه لاغری شکم و پهلو که به سلامت شما هم آسیب نرساند استفاده از رژیم لاغری و انجام همزمان ورزش های هوازی و قدرتی است

9 باور غلط در رژیم لاغری شکم و پهلو 

برخی باور های غلط تغذیه ای برای لاغری شکم و پهلو وجود دارند که در بین مردم بسیار شایع هستند. ازجمله:

  1.  برای لاغری شکم باید همه غذاهایی که دوست دارید کنار بگذارید!
  2.  خوردن غلات مثل نان و برنج شما را چاق میکند!
  3. غذاهای بدون گلوتن برای سلامتی شما مفید تر است!
  4. هرچه کالری کمتری دریافت کنیم زودتر لاغر میشویم!
  5. نوشابه های رژیمی در رژیم لاغری مجاز هستند!
  6.  باید چربی ها را از رژیم لاغری حذف کنید!
  7. لبنیات چاق کننده هستند و نباید مصرف کنید!
  8.  اگر لاغر نمیشوم حتما رژیم غذایی مشکل دارد!
  9. هرچه بیشتر گرسنگی بکشیم زودتر لاغر میشویم!

  10.  رژیم گیاهخواری سبب لاغری شکم و پهلوی شما میشود!
  11. برای لاغری شکم و پهلو تنها کالری دریافتی مهم است!

پرسش های متداول

بهترین روش لاغری شکم چیست؟
 مصرف نان، برنج، قند و شکر را کم کنید. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم داشته باشید. همچنین می‌توانید از روش غیر تهاجمی کویتیشن و آر اف هم استفاده کنید.
 سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟
 برای لاغری سریع شکم باید ورزش‌های شکمی مانند کرانچ و دراز و نشست را امتحان کنید.
بهترین برنامه غذایی برای لاغری شکم چیست؟
بهترین رژیم برای لاغری شکم، رژیمی است که در آن مصرف نان، برنج و قندها کم باشد. به خاطر بسپارید منظور ما از کم بودن این مواد در برنامه غذایی، این نیست که باید کاملا آن‌ها را حذف کنید. بلکه در مصرف این غذاها، حد تعادل را رعایت کنید
در رژیم لاغری کالری چقدر مهم است؟

 در رژیم لاغری تعادل در بین کالری دریافتی و کالری سوزانده شده مهم است.

من مدت زیادی است که رژیم لاغری گرفته ام اما هرچه تلاش میکنم لاغری نمیشوم، چه مشکلی وجود دارد؟
در رژیم لاغری حتما باید کالری شماری کنیم؟
کالری شماری و کنترل کالری دریافتی در رژیم لاغری یکی از بهترین راه ها برای کنترل انرژی دریافتی و کاهش وزن است. با این حال برخی از رژیم های لاغری دیگری همچون رژیم کتوژنیک وجود دارند که در آنها نیاز به کالری شماری دقیق ندارند و اگر از محدوده مجاز کالری کمی هم بیشتر مصرف کردید مشکلی ایجاد نخواهند کرد. بنابر این بستگی به شما دارد که بخواهید از کدام نوع رژیم لاغری برای کاهش وزن استفاده کنید که نیاز به کالری شماری داشته باشد یا خیر.
آیا غذاهای رژیمی واقعا منجر به لاغری میشوند؟
آیا این صحیح است که در رژیم لاغری نباید بعد از ساعت ۷ عصر کربوهیدرات مصرف کنیم؟
نخوردن شام باعث لاغری میشود؟
در کنار رژیم لاغری حتما باید ورزش کنیم؟
چه نوع ورزش هایی میتواند به کاهش وزن من کمک کند؟
آیا مصرف کربوهیدرات ها باعث جلوگیری از کاهش وزن میشوند؟
باید چربی ها را از رژیم لاغری حذف کنیم؟
بهترین زمان وزن کشی در طول روز چه ساعتی است؟
برای لاغری چه غذاهایی نباید مصرف کنیم؟
در رژیم لاغری استاندارد نیاز به حذف هیچ ماده غذایی نیست.  تنها چیزی که باید در رژیم لاغری به آن توجه کنید مقدار هر ماده غذایی است که باید مصرف کنید، برخی از مواد غذایی کمتر و برخی باید بیشتر مصرف شوند.
در رژیم لاغری چرا باید غذاهایی که میخوریم یادداشت کنیم؟
توصیه ما این است که اگر در رژیم لاغری قرار دارید به مدت چند هفته یادآمد های غذایی خود را یادداشت کنید.
آیا آهسته غذا خوردن واقعا به لاغری کمک میکند؟
بله.آهسته غذا خوردن باعث میشود که قبل از دریافت مقدار زیادی کالری مغز شما دستور توقف غذا خوردن بخاطر سیری را به شما بدهد. هرچه سرعت غذا خوردن شما بیشتر باشد تا رسیدن پیغام سیری به مغز مقدار بیشتری غذا دریافت خواهید کرد.
اگر در یک وعده پرخوری کردیم آیا میتوانیم وعده بعدی را حذف کنیم؟
آیا وزن کردن به صورت روزانه صحیح است؟
لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت؟
در هنگام لاغری شکم و پهلو در هر حال شما مقداری از چربی های سایر قسمت های بدن را نیز از دست خواهید داد و صورت شما لاغر خواهد شد.راهکار تغذیه ای برای لاغری شکم و پهلو بدون تاثیر بر روی صورت استفاده از آب و مایعات فراوان در رژیم لاغری شکم و پهلو است. 
در رژیم لاغری شکم میتوان از مشروبات الکلی استفاده کرد؟
اکیدا توصیه میکنیم در رژیم لاغری شکم و پهلو از مشروبات الکلی استفاده نکنید. اما اگر از مشروبات الکلی در رژیم لاغری شکم و پهلو بخواهید استفاده کنید باید میزان فعالیت بدنی خود را هم به مقدار زیادی افزایش دهید.
لاغری شکم و پهلو و افزایش میل جنسی؟
میزان چربی شکم و پهلو و چاقی فرد با کاهش میل جنسی ارتباط داشته و هرچه فرد اندام نرمال تری داشته باشد میل جنسی او افزایش پیدا میکند که با یک رژیم لاغری شکم و پهلو میتوان چربی های ناحیه شکمی را سوزاند و به وضعیت مناسبی دست یافت.
آیا لاغری شکم و پهلو در ۷ روز امکانپذیر است؟
خیر.امکان اینکه در ۷ روز بتوانید حجم چربی شکم و پهلوی خود را با روش های خانگی و رژیم لاغری از دست بدهید وجود ندارد. حتی لاغری شکم و پهلو با کمک دستگاه های لاغری موضوعی در پزشکی نیاز به چند جلسه، به فاصله چند هفته دارد. بنابراین لاغری شکم و پهلو در ۷ روز بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
چه کسانی باید از روش های لاغری سریع استفاده کنند؟
افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالای ۴۰ هستند و یا افرادی که توده بدنی آنها بیشتر از ۳۵ باشد و یک بیماری زمینه ای مثل دیابت، بیماری های قلبی و... داشته باشند بر اساس وضعیت و شرایط و مشورت با متخصص تغذیه میتوانند از روش هایی مثل عمل جراحی برای لاغری سریع خود استفاده کنند.
بهترین روش لاغری شکم و پهلو در خانه چیست؟

انجام ورزش های مخصوص لاغری شکم و پهلو مانند کرانچ (عادی، دوچرخه و ..)، دراز و نشست، چرخش روسی و سایر تمرینات اینچنینی به همراه رژیم لاغری اصولی می تواند بهترین روش برای کاهش حجم چربی ها در ناحیه شکم و پهلو باشد


سخن آخر

 در این مطلب 14 روش برای رژیم لاغری شکم و پهلو مورد بررسی قرار گرفت که بسیاری از آن ها مثل خودداری از مصرف شکر و قند، مصرف فیبر، پروتئین، دمنوش و تغییر عادت های غلط سبک زندگی بدون هزینه هستند و روش هایی مثل عمل لاغری هزینه بر و دارای عوارض اند. با این حال بهتر است بدانید که هر فردی باید از روش های متفاوتی برای کاهش وزن استفاده کند و برای کاهش وزن و لاغری صبور باشد و عجله به خرج ندهد. ما در مطلبی جداگانه به معرفی لاغری با لیپوست + عوارض و خطرات لیپوست پرداخته ایم. اگر شما روشی های متفاوتی برای کاهش وزن در پیش گرفته اید یا تجربه خاصی از لاغری شکم و پهلو دارید با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات مطرح کنید.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد