hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تولید فرآورده‌های دارویی براساس فناوری‌های دانش بنیان

تولید فرآورده‌های دارویی براساس فناوری‌های دانش بنیان

تفاهم نامه همکاری میان سازمان تدارکات پزشکی با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در راستای توسعه فناوری در حوزه فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی که مدیرعامل و معاون اقتصادی سازمان تدارکات پزشکی، مدیران عامل شرکت‌های داروسازی سها و تجهیزات پزشکی هلال ایران، رئیس و مدیران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی حضور داشتند، بر مشارکت و همکاری در حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان شامل اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و تولید محصولات در حوزه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، دارویی تأکید شد و تفاهم نامه همکاری در این زمینه به امضای طرفین رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تعامل دوسویه و همکاری‌های مشترک با بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و شرکت‌های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی، همکاری برای تولید مواد اولیه و فرآورده‌های حوزه سلامت و برنامه ریزی و ایجاد بستر مناسب به منظور تولید اقلام و محصولات دانش بنیان است.

دکتر عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در ابتدای جلسه با اشاره به شعار راهبردی امسال از سوی مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی) بیان کرد؛ همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی پتانسیل جدیدی را در شرکتهای تولیدی ما ایجاد می‌کند و این ارتباط بین دانش و صنعت منجر به رونق تولید در شأن انقلاب جهادی مبنی بر شعار سال خواهد شد.

وی افزود: این همکاری و تعامل فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد و انشاالله تفاهم نامه را وارد فاز عملیاتی کرده و با تقویت بخش تحقیق و توسعه بتوانیم در بخش خدمات دیالیز آنچه در شأن بیماران نیازمند دیالیزی است را انجام دهیم و با بومی سازی محصولات در بخش صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیازهای واقعی را برای سال‌های آینده پوشش دهیم.

دکتر حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی نیز ضمن استقبال از همکاری فی مابین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و سازمان تدارکات پزشکی، گفت؛ یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران توسعه علوم و فناوری مورد نیاز در جهت رفع معضلات و چالش‌های کشور است و با طراحی فرایندها و ایجاد بسترهای مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید بوده است و نقشی بنیادین در الگودهی و اشاعه اینگونه فعالیت‌ها به سایر مراکز علمی و پژوهشی ایفا کرده است. استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو مجموعه فرصت مناسبی را برای هر دو سازمان در زمینه گسترش تولید محصولات بومی دانش بنیان فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد: ما هفت پژوهشکده در سطح ملی داریم که نقش مغزافزار برای شرکت‌های فناور محور دارند و این شرکت‌ها نقش بازوی عملیاتی را برای ما دارند به این ترتیب که ما دانش فنی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و با این تلفیق می‌توانیم ایده را به مرحله اجرا برسانیم.

منبع: mehrnews-5622698

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد