hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > صندوق‌های پژوهش و فناوری در هرم تولد شرکت‌های دانش‌بنیان

صندوق‌های پژوهش و فناوری در هرم تولد شرکت‌های دانش‌بنیان

رییس صندوق نوآوری وشکوفایی با بیان اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری در راس هرم تولد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار دارند، بر لزوم صیانت از آنها تاکید کرد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، علی وحدت امروز در اولین نشست اعضای جدید کار گروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به حضور وزیر علوم در این جلسه و آشنایی با اعضای جدید این کارگروه، افزود: کاری که در این کارگروه در دو سال گذشته انجام شده، به گواه آمار و ارقام نشان می دهد که چه کار ارزنده‌ای در زیست بوم نوآوی وفناوری کشور بوده است.

وی افزود: در تامین مالی و بحث نظام مالی علم و فناوری، صندوق های پژوهش و فناوری نقش بسیاری دارند، این صندوق‌ها در کف هرم نوآوری کشور قرار دارند؛ اما در مرحله تولد شرکت‌ها در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها نقش دارند.

وحدت ضمن قدردانی از تلاش های دهنوی، عضو هیات رییسه مجلس در زمینه حمایت از دانش بنیان‌ها و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: در طرح جهش تولید دانش‌بنیان برای حوزه تامین مالی کار بی نظیری صورت گرفته و باید کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری از این حمایتها حفاظت کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: ما باید از ۶۱ صندوق پژوهش و فناوری فعال در کشور که در حوزه تامین مالی دانش‌بنیان‌ها فعال هستند، صیانت کنیم و  امیدوارم فرصت‌های دوره جدید کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و ظرفیت‌های قانونی که در خصوص تامین مالی ایجاد شده؛ به همت مجلس، وزیر علوم و سایر فعالان زیست بوم نوآوری ادامه پیدا کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد