hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مطالبه‌گری کارگران نباید منجر به اخراج آنان شود

مطالبه‌گری کارگران نباید منجر به اخراج آنان شود

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه گفت: بیان مطالبات بحق کارگران در خصوص مشکلات معیشتی و صنفی آنان منجر به اخراج غیرقانونی جامعه کارگری از محیط کار می شود که غیرقانونی است و نباید این رویه در کارخانجات حاکم باشد.

داوود میرزایی در نشستی با تشکل های کارگری شهرستان ساوه با سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی که در اداره کار شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود صنعتی و کارگری بودن استان مرکزی، اما کمترین توجهی به نیازها و مشکلات جامعه کارگری این استان بویژه شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعت کشور نمی‌شود.

وی خواستار حمایت ویژه از جامعه کار و تولید که مکمل یکدیگر هستند، شد و افزود: کارگران شهرستان ساوه با مشکلات فراوانی مواجه هستند و با وجود کمبودها با خویشتن داری خود اعتراضات را به کف خیابان نکشیده و مانند شرکت هپکو و برخی صنایع دیگر در خیابان رژه نمی روند.

وی با تاکید بر اینکه سال هاست که جامعه کارگری رها شده است، تصریح کرد: بسیاری از نیازهای رفاهی نظیر تعاونی مسکن و مصرف، کمیته‌های طرح طبقه‌بندی مشاغل، کمیته انضباطی و حفاظت ایمنی به فراموشی سپرده شده و از بدنه کارگری گرفته شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به نبود شورای اسلامی کار در کارخانجات برزگترین شهر صنعتی کشور گفت: متاسفانه تعداد انگشت شمار شورای اسلامی کار در صنایع ساوه فعالیت دارند و از هفت شورای اسلامی کار سه شورای کار برای غیرصنعتی هاست.

وی با بیان اینکه کارگران ساوه اجازه نمی دهند که بواسطه اعتراضاتشان، آلت دست سیاسیون شوند، گفت: بزرگ شدن کارخانجات از نظر سنی و حجمی می طلبد تا بسیاری از مطالبات جامعه کارگری از طریق شوراهای اسلامی و نمایندگان آنان پیگیری شود. طبق قانون باید در تمامی کارخانجات دارای صلاحیت، شورای اسلامی کار تشکیل و مشکلات و مطالبات کارگران در همان واحد تولیدی مطرح و بررسی شود.

وی تصریح کرد: در سایه نبود شورای اسلامی کار در کارخانجات، بسیاری از مطالبات جامعه کارگری بر زمین مانده است و چنانچه کارگری در محیط کار مطالبه گری کند او را عامل تحریک سایر کارگران تلقی می کنند و بلافاصله اخراج می‌شود و با وجود ورود مسئولان شهرستان برای برگشت به کار این کارگران، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

میرزایی همچنین با اشاره به احداث یک مجموعه ورزشی ویژه کارگران در شهر صنعتی کاوه در سال های گذشته، خواستار تعیین تکلیف ورزشگاه کارگران ساوه و اختصاص آن به جامعه کارگری شد.

وی در ادامه خواستار واگذاری زمین برای احداث شهرک مسکونی کارگران شد و افزود: در صورت واگذاری زمین و احداث یک شهرک کارگری، کارفرمایان آمادگی احداث مسکن ارزان قیمت با مشارکت کارگران را دارند.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر ساوه جزو پنج خانه کارگر برتر کشور است، گفت: سالانه بالغ بر ۲۰ هزار نفر در خانه کارگر از آموزش‌های متنوع و کاربردی به صورت رایگان برخوردار می‌شوند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه افزون بر ۱۰۰ هزار بازنشسته استان مرکزی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند، گفت: حجم بالای بازنشستگان و رسیدگی به امور بیمه تکمیلی آنان کاری دشوار است که توسط کانون بازنشستگان انجام می‌شود.

علیرضا امیری از اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان خبر داد و افزود: ارائه خدمات متنوع به جامعه بازنشستگی بخشی از نیازهای آنان را برطرف کرده است. همچنین با اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، میزان حقوق آنان از ۷۵ تا ۱۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ارائه خدماتی نظیر بیمه خودرو با اقساط بلندمدت، تسهیل در برخورداری از خدمات بیمه آتیه‌سازان و تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه بازنشستگی از جمله اقدامات مهم کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در استان مرکزی است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، مدیرعامل تعاونی بازنشستگان تامین اجتماعی ساوه نیز گفت: ۱۸۹ واحد مسکونی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ساوه احداث و تحویل آنان شده که قیمت تمام شده آن در مقایسه با سایر تعاونی‌ها کمتر بوده است.

ابراهیم عبداللهی افزود: در استان مرکزی تعاونی بازنشستگان تامین اجتماعی ساوه توانسته است رتبه برتر را کسب کند و درخواست داریم تا در طرح اقدام ملی مسکن سهمیه ویژه به بازنشستگان این شهرستان تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ کانون در سطح استان فعالیت دارند، گفت: انتظار می‌رود تعاونی‌هایی که توان فعالیت در این حوزه دارند از امتیازات خاصی برخوردار شوند. بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز فاقد مسکن هستند و باید برای تامین سرپناه آنان چاره اندیشی کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد