hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجاره‌بها آپارتمان‌های محبوب و نوساز در گران‌ترین منطقه تهران

اجاره‌بها آپارتمان‌های محبوب و نوساز در گران‌ترین منطقه تهران

قیمت مسکن در تهران براساس پارامتر‌های رسمی منتشر می‌شود، اما داستان اجاره‌بها متفاوت است. در گزارش‌های بلندبالای ماهانه بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران فقط در یک بخش یا بهتر است بگوییم در یک نمودار به موضوع اجاره‌نشینی پرداخته و در آن شاخص اجاره‌بهای پایتخت نسبت به ماه‌های گذشته بررسی می‌شود. یعنی برای بررسی دقیق چند و چون مظنه اجاره‌بها در تهران راهی جز مراجعه به پلتفرم‌های مسکن و آگهی‌های آنلاین نیست. در این مطلب طبق آمار‌های رسمی خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر را به‌عنوان محبوب‌ترین خانه‌های پایتخت ملاک قرار دادیم و می‌خواهیم ببنیم مورد‌های یکخوابه و دو خوابه در گران‌ترین نقطه تهران –منطقه یک- با چه رقم‌هایی اجاره داده می‌شوند.

اجاره‌بها آپارتمان‌های محبوب و یکخوابه در منطقه یک تهران

به گزارش فرارو، آپارتمان‌های ۶۰ تا ۷۰ متر ماه قبل بیشترین سهم را در معاملات مسکن تهران داشتند و می‌خواهیم ببینیم وضعیت اجاره‌بها واحد‌های نوساز با همین متراژ و یک اتاق خواب در گران‌ترین نقطه تهران یعنی منطقه یک به چه صورتی است. وقتی سراغ آگهی‌ها می‌رویم، تا چشم کار می‌کند با مورد‌هایی روبرو می‌شویم که رقم اجاره ماهانه آن‌ها از مرز ۱۰ میلیون تومان عبور کرده است. مثلا اجاره واحد ۶۷ متر و یکخوابه در نیاوران به ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۲ میلیون تومان کرایه ماهانه نیاز دارد. واحدی که به‌جز آسانسور، امکانات دیگری ندارد و بدون پارکینگ و انباری آگهی شده است.


در فرمانیه صاحبخانه یک واحدی ۶۰ متری و یکخوابه علاوه بر ۳۰۰ میلیون تومان به‌عنوان پول پیش ماهانه ۱۵ میلیون تومان به‌خاطر اجاره دریافت می‌کند. یا در آجودانیه واحد ۷۰ متر نوسازی را اجاره می‌دهند که طبق اطلاعات موجود در آگهی مبلغ ودیعه ۲۵۰ میلیون تومان و اجاره‌بها ۱۵ میلیون تومان است. البته رقم ودیعه و اجاره در این یکی قابل تبدیل است.

اگر مستاجر تهرانی در منطقه یک بخواهد با کمتر از ۱۰ میلیون تومان اجاره پرداخت کند، چه گزینه‌هایی خواهد داشت؟ حوالی کامرانیه واحد یکخوابه ۷۰ متری را می‌شود با ۴۰۰ میلیون تومان پول پیش و ۹ میلیون تومان کرایه ماهانه اجاره کرد. واحدی که به آسانسور، انباری و پارگینگ مجهز است و قابلیت تبدیل ودیعه و اجاره را دارد.

حوالی دارآباد واحد ۶۰ متری با عمر بنا پنج سال بین آگهی‌ها دیده می‌شود که رقم ودیعه و اجاره ماهانه آن به‌ترتیب ۲۰۰ و هشت میلیون تومان است و همان سمت می‌شود با ۲۴۰ میلیون تومان پول پیش و پنج میلیون تومان اجاره، واحد ۶۰ متری را کرایه کرد.

در منطقه یک تهران مورد‌های زیادی برای اجاره وجود دارد که صاحبخانه فقط پول پیش می‌گیرد و تمایلی به دریافت اجاره‌خانه ندارد. صاحبخانه واحد ۶۰ متری با عمر بنا سه سال در نیاوران ۹۰۰ میلیون تومان پول پیش می‌گیرد. مورد مشابه دیگری با متراژ ۶۵، سن بنا پنج سال و پول پیش ۷۰۰ میلیون تومان بین آگهی‌ها دیده می‌شود. در دارآباد هم برای اجاره واحد ۶۰ متری که پنج سال پیش ساخته شده و صاحبخانه آن اجاره ماهانه دریافت نمی‌کند، باید ۵۵۰ میلیون تومان ودیعه وسط گذاشت.

وضعیت اجاره‌بهای آپارتمان‌های محبوب و یکخوابه در گران‌ترین منطقه تهران

موقعیت

متراژ

سن بنا

ودیعه

اجاره

نیاوران

۶۷ متر

نوساز

۲۰۰ میلیون تومان

۱۲ میلیون تومان

فرمانیه

۶۰ متر

نوساز

۳۰۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

آجودانیه

۷۰ متر

نوساز

۲۵۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

کامرانیه

۷۰ متر

نوساز

۴۰۰ میلیون تومان

۹ میلیون تومان

دارآباد

۶۰ متر

پنج سال

۲۰۰ میلیون تومان

هشت میلیون تومان

دارآباد

۶۰ متر

سه سال

۲۴۰ میلیون تومان

پنج میلیون تومان

نیاوران

۶۰ متر

سه سال

۹۰۰ میلیون تومان

-

فرمانیه

۶۵ متر

پنج سال

۷۰۰ میلیون تومان

-

دارآباد

۶۰ متر

پنج سال

۵۵۰ میلیون تومان

-

اجاره‌بها آپارتمان‌های نوساز و دوخوابه در منطقه یک تهران

مستاجران تهرانی برای آپارتمان‌های دو‌خوابه ۶۰ تا ۷۰ متر چقدر پرداخت می‌کنند؟ بیشترین رقم کرایه ماهانه برای این واحد‌ها در آگهی‌های سایت دیوار حول‌و‌حوش ۱۵ میلیون تومان است. مثلا اجاره آپارتمان ۷۰ متر با عمر بنا چهار سال در فرمانیه به ۱۵۰ میلیون تومان پول پیش و ۱۵ میلیون تومان کرایه ماهانه نیاز دارد.

در بلوار اندرزگو با همین ارقام می‌شود به واحد ۷۰ متر با سن بنا چهار سال فکر کرد که دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. در کاشانک صاحبخانه یک واحد ۶۵ متری همین ۱۵ میلیون تومان را به‌عنوان کرایه ماهانه دریافت می‌کند و رقم ودیعه را در آگهی ۲۰۰ میلیون تومان گذاشته است.

با بودجه ۱۰ میلیون تومانی برای اجاره ماهانه می‌شود سراغ واحد ۷۰ متری در دارآباد رفت که رقم ودیعه آن ۵۰ میلیون تومان است و دو سال پیش ساخته شده است. در محله اوین واحدی دیده می‌شود که رقم اجاره ماهانه آن سه میلیون تومان است، اما بابت مبلغ ودیعه باید ۵۵۰ میلیون تومان کنار گذاشت. حالا سراغ آپارتمان‌هایی می‌رویم که اجاره آن‌ها نیازی به پرداخت کرایه ماهانه ندارد.

مثلا واحد ۷۰ متری در نیاوران به‌چشم می‌خورد که رقم ودیعه آن ۸۰۰ میلیون تومان است. این واحد که پنج سال از زمان ساختش می‌گذرد به آسانسور، انباری و پارکینگ مجهز است و رقم ودیعه و اجاره آن قابلیت تبدیل دارد. حوالی درکه مالک واحد نوساز ۷۰ متری تنها ۶۵۰ میلیون تومان به‌عنوان پول پیش می‌گیرد و تمایلی به دریافت کرایه ماهانه ندارد.

وضعیت اجاره‌بهای آپارتمان‌های محبوب و دوخوابه در گران‌ترین منطقه تهران

موقعیت

متراژ

سن بنا

ودیعه

اجاره

فرمانیه

۷۰ متر

چهار سال

۱۵۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

بلوار اندرزگو

۷۰ متر

چهار سال

۱۵۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

کاشانک

۶۵ متر

سه سال

۲۰۰ میلیون تومان

۱۵ میلیون تومان

دارآباد

۷۰ متر

دو سال

۵۰ میلیون تومان 

۱۰ میلیون تومان

اوین

۶۵ متر

چهار سال

۵۵۰ میلیون تومان 

سه میلیون تومان

نیاوران

۷۰ متر

پنج سال

۸۰۰ میلیون تومان 

-

درکه

۷۰ متر

نوساز

۶۵۰ میلیون تومان 

-

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد