hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > دستمزد پایین کارگران تاثیر نامطلوبی بر راندمان تولید می‌گذارد

دستمزد پایین کارگران تاثیر نامطلوبی بر راندمان تولید می‌گذارد

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با اشاره به تاثیرگذاری نامطلوب دستمزد پایین کارگران بر فعالیت‌های اقتصادی گفت: این وضعیت باعث جلوگیری از رشد و پیشرفت تولیدات داخلی و پیشی‌ گرفتن سایر کشورها در عرصه تولید از ایران می‌شود.

سیدحسین رسولی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص الزامات تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: مساله‌ای که ما خواستار آن هستیم، لحاظ کردن عیدی برای کارگران و بازنشستگان است. بر اساس قانون کار حقوق کارگران باید با تورم و سبد هزینه مطابقت داشته باشد اما متاسفانه در حال حاضر این قاعده عملی نمی‌شود. در واقع دستمزد کارگران باید بر اساس تورم و فشارهای اقتصادی افزایش پیدا کند. در صورتی که دستمزد کارگران با وضع اقتصادی موجود هماهنگ باشد، شاهد بهبود وضعیت زندگی کارگران خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار حداقل دستمزد کارگری بر اساس نرخ تورم و با توجه به هزینه زندگی یک خانوار کارگری مشخص می‌شود. بر این اساس خانواده چهار نفری یک کارگر باید بتواند با حداقل دستمزد زندگی کند. در حال حاضر حداقل نرخ سبد معیشت در شهری مثل مشهد حدود ۱۱ میلیون‌ تومان است؛ در حالی که حقوق کارگران و بازنشستگان کمتر از این مقدار است.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی ادامه داد: فعالان و مسئولان مرتبط در خانه کارگر به شکل مداوم و متوالی پیگیر افزایش دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ هستند اما متاسفانه مجلس و دولت‌های مختلف توجه لازم در این زمینه را نداشته‌اند.

رسولی ضمن تاکید بر تاثیرگذاری نامطلوب دستمزد پایین کارگران بر فعالیت‌های کارگری گفت: پایین بودن دستمزد کارگران تاثیر مستقیم و نامطلوبی بر راندمان کار کارگران و تولید خواهد گذاشت زیرا این موضوع موجب عدم تعهد کارگر نسبت به محیط کاری و کارفرمای خود خواهد شد.

وی افزود: زمانی که حداقل دستمزد با حداقل هزینه‌ها معیشت برابر نباشد، نه تنها کارگران بلکه تمام مردم متضرر خواهند شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد