hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اعلام رقم نهایی سبد معیشت کارگران به اسفند موکول شد

اعلام رقم نهایی سبد معیشت کارگران به اسفند موکول شد

علیرغم آنکه پیش بینی می شد امشب رقم هزینه سبد معیشت کارگران اعلام شود، جلسه شورای عالی کار با اعلام هزینه مواد غذایی و خوراکی سبد معیشت به پایان رسید و نشست بعدی در خصوص هزینه مسکن و اقلام غیرخوراکی به سوم اسفند ماه موکول شد.

هادی ابوی - نماینده کارگران در شورای عالی کار  - در گفت و گو با ایسنا از موکول شدن نشست بعدی شورای عالی کار به سوم اسفند ماه خبر داد و گفت: این جلسه به سهم خوراکی ها در سبد معیشت کارگران اختصاص داشت و سایر موارد نظیر هزینه مسکن، اجاره بها و ایاب و ذهاب پس از اخذ آمار از مراجع رسمی نظیر بانک مرکزی و همچنین میزان تورم به جلسه سوم اسفند موکول شد.
به گفته وی، رقم سه میلیون و ۲۸۶ هزار تومان در خصوص هزینه مواد غذایی سبد معیشت، رقمی بود که کمیته مزد به آن رسیده بود و در جلسه عصر امروز قطعی شد و هیچ بحث و اختلاف نظری در خصوص آن میان اعضا وجود نداشت.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه خوراکی ها یک‌سوم هزینه سبد معیشت کارگران و حدود ۳۶ درصد آن را شامل می شود، گفت: یک سوم هزینه سبد معیشت کارگران را مواد غذایی و خوراکی ها تشکیل می دهد و اگر دو سوم دیگر را اقلام غیرخوراکی مثل اجاره بها و مسکن، ایاب و ذهاب، درمان و تفریحات در نظر بگیریم به رقمی در حدود ۹ میلیون تومان به عنوان هزینه ماهانه معیشت خانوارهای کارگری می رسیم.
به گفته ابوی درصورتی که تا قبل از جلسه رسمی شورای عالی کار در اسفند ماه جلسه دیگری برای جمع بندی رقم هزینه سبد معیشت برگزار نشود، شورای عالی کار سوم اسفند ماه به مبحث غیرخوراکی ها ورود خواهد کرد و پس از آن از ۱۵ اسفند به بعد وارد مذاکرات جدی دستمزد ۱۴۰۱ خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد