hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه مربا پوست نارنگی

طرز تهیه مربا پوست نارنگی

مربای نارنگی یکی از انواع مرباهای خوشمزه بین المللی است که برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت دلگرم همراه باشید.

مواد لازم مربا نارنگی با پوست

  • نارنگی 1 کیلوگرم
  • آب 2 لیوان
  • شکر 1.5 لیوان
  • وانیل‏ 1/4 قاشق چای خوری
  • آبلیمو 1 قاشق غذا خوری


 بیشتر بخوانید: 

طرز تهیه مربای پوست نارنج

طرز تهیه انواع مربای نارنج

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

ترفند‌هایی برای تهیه مربای پوست پسته

طرز تهیه مربای آجیل

طرز تهیه مربا پوست نارنگی

1-ابتدا نارنگی ها را تمیز شسته و خشک کنید. آنها را نازک پوست بگیرید و سعی کنید از نارنگی های سایز کوچک با پوست نرمتر استفاده کنید. از یک سمت شروع به پیچیدن کنید تا هر پوست نارنگی شبیه یک گل شود و با کمک یک خلال پوست را فیکس کنید. میتوانید پوست نارنگی را خلالی یا مربع شکل خرد کنید

2-سپس در قابلمه ای آب ریخته و وقتی جوشید همه پوستها را برای ۲ دقیقه در آن بریزید تا بجوشد و تلخی پوست گرفته شود. سپس آبکش کنید و روی پوست ها آب سرد بریزید.این مراحل را ۳ بار انجام دهید تا کاملا تلخی پوست گرفته شود.

3-در قابلمه ای آب و شکر ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا زمانیکه شکر حل شود و آب به جوش آید.پوست ها را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید با شعله ملایم برای حدود یکساعت بپزند و شهد کمی غلیظ شود و به خورد پوست ها برود.

4-در آخر پخت، وانیل و آبلیمو اضافه کنید و بعد از چند جوش خاموش کنید.اجازه دهید مربا داخل قابلمه حداقل ۱۲ ساعت استراحت کند سپس خلال ها را به آرامی خارج کنید و مربا را داخل شیشه استریل بریزید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد