hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه مربای آجیل

طرز تهیه مربای آجیل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا آموزش طرز تهیه مربای آجیل را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع مربا را در منزل به راحتی بپزید.
شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب با یگدیکر مخلوط نمایید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار بدهید تا شربت به دمای جوش برسد سپس مقداری جوهر لیمو را در یک قاشق آب حل نمایید و به شربت مربا بیفزایید و در انتها نیز مغزها را به شربت بیفزایید و اجازه دهید تا مربا قوام بیاید سپس حرارت گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مربا سرد شود. مربا را درون بطری های شیشه ای بریزید سپس بطری ها را در یخچال نگه داری کنید.
طرز تهیه مربای آجیل در منزل

مواد لازم

  • پسته تازه : صد گرم
  • فندق تازه : صد گرم
  • گردوی تازه : صد گرم
  • تخمه آفتابگردان خام : صد گرم
  • بادام تازه : صد گرم

آموزش دوم تهیه مربای آجیل

ابتدا پوست پوسته ها را جدا کنید سپس آن ها را درون آب بریزید تا خیس بخورند و پوست دوم پسته ها را هم بگیرید و آن ها را خلال نمایید.
سپس پوست فندق را هم بگیرید و آن را خلالی کنید. پوست گردو و بادام ها را نیز بگیرید و آن ها را به صورت خلالی خرد نمایید. تخمه ها را بشکنید و مغز آن ها را بیرون آورید سپس همه مغزهای آجیل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید.
دستور تهیه مربای آجیل
شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا شربت به قوام لازم برسد و مقداری جوهر لیمو به شربت بیفزایید سپس مغزهای آجیل را درون شربت بریزید و بعد از اینکه مربا غلیظ شد آن را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
طرز تهیه مربای آجیل در منزل

نکات طلایی تهیه مربا آجیل

  1. توجه داشته باشید که باید پوست مغزهای آجیل را به خوبی بگیرید.
  2. مغزهای آجیل نباید شور یا بو داده باشند.
  3. مغزها را حتما خیس کنید.
طرز تهیه مربای آجیل در منزل
در این مطلب با طرز تهیه مربا آجیل در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این مربا نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد