hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| دور زدن تحریم ها با تکیه بر تولید داخلی در شرایط سخت تحریم

قم| دور زدن تحریم ها با تکیه بر تولید داخلی در شرایط سخت تحریم

شدت تحریم ها که این روزها کمرشکن شده است اما نتوانسته کمر صنعت تولید لوازم خانگی را خم کند و با تکیه برتولیدات داخلی توانسته اند از تحریم عبور کنند و محصولات خود را به کشورهای منطقه عرضه کنند.


رویداد ایران-سمانه سادات فقیه سبزواری: «نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال فریزر پاکشوما افتتاح شد» عنوانی که به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد و نام صنعت قم را یکبار دیگر برسر زبان ها آورد و وزیر صمت را برای افتتاح این خط صنعتی از پایتخت به قم آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که در شهرک صنعتی محمود آباد حضور یافته بود با اشاره به تولید لوازم خانگی و میانگین رشد این صنعت نسبت به گذشته بیان کرد: تولید لوازم خانگی در مجموع نسبت به گذشته حدود 48 درصد رشده داشته و این رشد در برخی کالاها به 100 درصد رسیده است.

این روزها که دشمنان از رشد تولیدات داخلی به ویژه صنایع ایران و خودکفایی نگران هستند، تحریم ها را شدید تر کردند و به خیال خود مقابل رشد صنعت در ایران گرفته شده است، اما غافل از اینکه تحریم ها موجب افزایش تولیدات داخلی می شود و بنا به گفته رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت تحریم ها موجب شده که وابستگی به تولیدات خارجی کمتر شود وحدود 40 درصد قطعات استفاده شده در کارخانه پاکشوما نیز داخلی سازی شده و تولید داخل هستند.

کارخانه تولید لوازم خانگی پاک شوما یکی از چندین کارخانه معتبر لوازم خانگی در کشور است که در حال حاضر با 500 میلیارد تومان سرمایه و 200 نفر اشتغال توانسته خط تولید رباتیک انواع یخچال فریزر را افتتاح کند که این خط تولید افتخاری دیگر در کارنامه تولیدات داخلی صنایع کشور محسوب می شود.

مسئله قابل تاملی که می شود به آن در این روزهای سخت پرتحریم اشاره کنیم، بهره بردن شرکت های تولیدی داخل با استفاده از فرصت تحریم به سمت گشایش های جدید صادراتی و یافتن بازارهای جدید است که جای امیدواری دارد که برندهای ایرانی جایگاه خود را نه تنها در منطقه بلکه در دنیا پیداکند.

غرور ملی زمانی است که می بینیم کارخانه تولید لوازم خانگی پاکشوما توانسته در طول 45 سال فعالیت «لوازم خانگی» صد درصد ایرانی را به خانه هر ایرانی به ارمغان آورد و مرزهای تحریم را بشکند.

 

یاسر جلالی معاون مدیرعامل شرکت تولید لوازم خانگی پاکشوما در گفت و گویی که با اصحاب رسانه که برای بازدید و آگاهی از  تولیدات غرور آفرین این کارخانه به محمود آباد رفته بودند، گفت: این شرکت با شرکت زیرووات و کندی ایتالیا دست همکاری داده و در آسیا نیز با کمپانی مدیا همکاری مطلوبی دارد.

وی در ادامه سخنانش از روزگاری سخن می گوید  که قطعات تولید لوازم خانگی را در طول سال‌های گذشته از چند شرکت خارجی طی قراردادی خریداری کرده بودند و در جریان تحریم و نوسانات ارزی برای ورود این قطعات با مشکلات جدی مواجه شدند اما با تولید همین قطعات در داخل کشور و با تکیه بر بومی سازی تولیدات صنعتی تحریم ها را دور زدند و جان تازه ای در کالبد صنعت لوازم خانگی دمیدند.

 کمی تامل در زمینه فعالیت های این شرکت تولید لوازم خانگی ما را به شگفتی و غرور مضاعف می رساند زیرا که لوازم خانگی تولیدی این شرکت به کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود و  بنا به گفته معاون مدیرعامل این شرکت اگر تبلیغات و بازاریابی بیشتر و مطلوب‌تری انجام شود بازارهای هدف بیشتری را می توانند پیش رو داشته باشند.

محمود ابراهیمی مدیرعامل شرکت پاکشوما که در بازدید اصحاب رسانه از خط تولید این کارخانه با آنها همراه شده بود، گلایه هایی را از مسوولان داشت که می شود بر روی آن تامل کرد.

وی با اشاره به تولیدات با کیفیت لوازم خانگی در داخل کشور بیان کرد: ما می‌توانیم تعهد کنیم که همه نیازهای کشور را در زمینه لوازم خانگی تأمین کنیم آن هم با کیفیت بسیار بالاتر که می‌تواند رقیب محصولات خارجی باشد اما از مسئولان انتظار داریم که جلوی واردات را بگیرند ومسئولان باید برای حمایت از تولید ملی جلوی واردات کالاهای مشابه به کشور را بگیرند.

این مدیر صنعتی در ادامه سخنانش اضافه کرد: در این شرکت خط تولید با روش برش لیزری فعالیت دارد که در خاورمیانه منحصر به فرد است.

حال جای تامل دارد که بپرسیم صنعت تولید لوازم خانگی که این روزها در شرایط تحریم توانسته کارنامه درخشانی را با تکیه برتولیدات داخلی و صادرات به کشورهای منطقه داشته باشد، چرا در خرید لوازم خانگی از برندهای داخلی تبلیغاتی نمی شود و هنوز مردم در بازارها با بی اعتمادی به تولیدات داخلی به دنبال برندهای خارجی می گردند.

 

 

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد