hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| ترافیک، میهمان ناخوانده کرج

البرز| ترافیک، میهمان ناخوانده کرج

ترافیک انگار با زندگی البرزی‌ها عجین شده و به‌هیچ‌وجه حاضر نیست از این دیار رخت ببندد. از یک‌سو در بیشتر ساعات روز ترافیک سنگینی را در آزادراه کرج_تهران به چشم می‌خورد، از سوی دیگر جاده کرج - چالوس و آزادراه‌های این استان در این مناطق معمولا پرترافیک است و بدتر از همه اینکه ترافیک درون‌شهری هم کمر کرجی‌ها را خم کرده است.

یکی از شهروندان کرجی در این زمینه گفت: ظرف سال‌های اخیر، شهر کرج نیز پابه‌پای تهران درگیر مشکلات ترافیکی شده و به دلیل ضعف زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، ترافیک مرکز شهر به حاشیه شهر کشیده شده است. در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی از مردم کرج یا به‌طورکلی استان البرز در تهران مشغول به کار هستند و هرروز باید در آزادراه تهران کرج رفت‌وآمد کنند؛ از طرف دیگر محور تهران کرج معمولا پرترافیک است و این امر برای مردم و به‌ویژه کارمندان و دانشجویان دردسر ایجاد کرده است.

هیچ پروژه جایگزینی برای قطار شهری کرج وجود ندارد

عضو شورای شهر کرج گفت: نباید انتظار داشت که تمام مشکل ترافیک درون‌شهری کرج را قطار شهری حل کند چون تا زمانی که بخش‌های دیگر سیستم حمل‌ونقل شهری مثل اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی عملکرد قابل قبولی نداشته باشند؛ قطار شهری هم بازخورد پیش‌بینی‌شده را ندارد.

احد رسولی اظهار کرد: هیچ پروژه جایگزینی برای قطار شهری کرج وجود ندارد و با تمام تلاش درصدد هستیم تا خط دو متروی کرج در زمانبندی اعلام‌شده تکمیل و به بهره‌برداری برسد. او ادامه داد: البته احتمال دارد در خصوص برخی خطوط تعریف‌شده تجدیدنظر و تغییراتی صورت بگیرد تا این پروژه با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد. او با اشاره به وضعیت خط دو متروی کرج گفت: این خط استخوان‌بندی اصلی متروی کرج شده و تاکنون بارگذاری آن به پایان رسیده، تونل‌های آن احداث‌شده و سایر مراحل تکمیل آن در حال انجام است. این مسئول اضافه کرد: متأسفانه طی چهار پنج سال گذشته این پروژه مسیر عادی خود را طی نکرده و ما وارث خطی با مشکلاتی عدیده هستیم. او اظهار کرد: مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر کرج طی یک سال گذشته با تمام توان برای باز کردن گره‌های این پروژه تلاش کرده‌اند و خوشبختانه تاکنون به نتایج قابل قبولی دست‌یافته‌اند. رسولی ابراز کرد: مهم‌ترین مسئله در تسریع تکمیل این پروژه تأمین اعتبارات و منابع مالی موردنیاز است که تاکنون قدم‌های قابل قبولی در این بخش برداشته‌شده است. عضو شورای شهر کرج ادامه داد: جذب فاینانس یکی از راه‌های اصلی تأمین منابع مالی موردنیاز این پروژه است که تا چند ماه پیش غیرفعال بود ولی با تلاش‌های صورت گرفته درصدد جذب آن هستیم. او افزود: جذب اوراق مشارکت و جذب سهم دولت در تکمیل پروژه از دیگر راه‌های تأمین مالی این پروژه هستند که اقدامات قابل قبولی در این خصوص صورت گرفته است. این مسئول توضیح داد: از سال گذشته تاکنون پروژه قطار شهری کرج به نسبت وضعیت جذب اعتبار پیشرفت قابل قبولی داشته و امید است با تعامل مجموعه مدیریت شهری گره‌های آن‌یکی پس از دیگری باز شود. او گفت: نباید انتظار داشت که تمام مشکل ترافیک درون‌شهری کرج را قطار شهری حل کند چون تا زمانی که بخش‌های دیگر سیستم حمل‌ونقل شهری مثل اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی عملکرد قابل قبولی نداشته باشند؛ قطار شهری هم بازخورد پیش‌بینی‌شده را نخواهد داشت.

عملیات عمرانی سبب ترافیک سنگین درراه‌های البرز شد

رئیس پلیس‌راه استان البرز اعلام کرد که اجرای عملیات عمرانی روکش آسفالت در جاده کرج - چالوس و آزادراه‌های این استان سبب ترافیک سنگین شده که همکاری بیشتر رانندگان با مأموران پلیس‌راه و راهداری ضروری است. سرهنگ رضا گودرزی افزود: اکنون این عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس در محدوده تونل شماره پنج و در آزادراه کرج - قزوین در محدوده اتمسفر و پایانه شهید کلانتری در دست اقدام است. او اضافه کرد: ترافیک در محدوده‌های سد کرج به سمت کندوان در 2 مسیر رفت‌وبرگشت و در آزادراه کرج- قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری سنگین است. گودرزی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی روکش آسفالت در روزهای شنبه تا سه‌شنبه هر هفته از ساعت 9 الی 17 و روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 الی 12 انجام می‌شود که بار ترافیکی به همراه دارد. او اضافه کرد: این عملیات عمرانی تا اول دی‌ماه سال جاری ادامه دارد. گودرزی بیان داشت: در زمان اجرای عملیات آسفالت‌کاری ترددها در محدوده تعیین‌شده به‌صورت نوبه‌ای می‌شود. رئیس پلیس‌راه البرز یادآور شد: متأسفانه برخی رانندگان در این وضعیت عجله و شتاب به خرج داده که ترافیک سنگین‌تر و بروز حادثه رانندگی و به دنبال دارد. گودرزی از رانندگان خواست تا هنگام رانندگی ضمن رعایت نکات ایمنی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد