hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش درصد بیماران بدحال کرونایی در زنجان

افزایش درصد بیماران بدحال کرونایی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند که از این تعداد ۴۰ نفر بدحال هستند.
پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۳۱ تیرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مجموع بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ۷۵۷۴ نفر بوده و مجموع افراد مراجعه‌کننده به مراکز سرپایی نیز بیش از ۶۶ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۳۷ هزار نفر به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه تاکنون از ۷۵۶۷ نفر تست کرونا گرفته شده که تست ۲۴۸۹ نفر به طور قطعی مثبت شده است، افزود: بیش از ۳۷ هزار مورد نمونه از مراکز سرپایی استان تهیه و تعداد موارد کل مثبت شناسایی شده در این مراکز  ۱۱ هزار و ۲۹۶ نفر بوده است.
این مسئول با بیان اینکه طی دو هفته گذشته درصد اشغال تخت‌های بیمارستان‌های استان زنجان به شدت افزایش پیدا کرده بود که در حال حاضر متوسط اشغال تخت‌های بیمارستانی این استان ۹۰ درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر به صورت تدریجی شاهد کاهش شمار بیماران سرپایی در استان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد ۴۰ نفر بدحال هستند، ادامه داد: روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان رو به کاهش بوده و قابل ذکر است در ۲۱ تیرماه امسال طی ۲۴ ساعت شاهد بالاترین میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان بودیم.
قزلباش با اشاره به کاهش میزان تخت‌های اشغالی توسط بیماران کرونایی و سرویس‌دهی به سایر بیماران در بیمارستان‌های استان، بیان کرد: ابتلای افراد به بیماری کرونا شیب تندی داشته ولی کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری نیز با روند کندی همراه بوده به عبارتی قطره‌چکانی است.
وی با تاکید بر اینکه درصد بیماران بدحال کرونایی در این دوره بیش از دوره‌های گذشته بوده که جزو ویژگی‌های این دوره این بیماری است، افزود: متوسط بستری در بخش آی‌.سی.‌یوی بیمارستان‌های زنجان به ۲۴ نفر در روز هم رسیده که طی روزهای گذشته در اوج کرونا به ۲۳ نفر رسیده بود ولی اکنون به ۱۰ تا ۱۲ نفر رسیده و شاهد روند تدریجی کاهشی هستیم.
این مسئول با اشاره به تاثیر بسیار مجموعه اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از کرونا با تشدید نظارت، تشکیل همیاران سلامت، اطلاع‌رسانی و رعایت مردم برای کاهش تدریجی روند صعودی کرونا در استان،  عنوان کرد: هر چه میزان بستری بیماران کرونایی افزایش پیدا کند شاهد عوارض بیشتری خواهیم بود و طبیعی است که روند فوتی‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کند، زیرا متناسب با افراد بستری در بیمارستان‌ها است‌.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با بیان اینکه تاکنون شاهد روند کاهشی اما تدریجی نسبت به سایر استان‌ها بودیم ولی با توجه به بیماران بدحال و بستری در بخش آی‌.سی‌.یو انتظار می‌رود این روند تشدید شود، ادامه داد: مردم با شیوع کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و با کاهش آن نیز رعایت نمی‌کنند، حالت مواج بودن بیماری تا زمانی که واکسن و درمان موثری پیدا شود ادامه پیدا خواهد کرد.
قزلباش با اشاره به روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های استان و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز مختلف، خاطرنشان کرد: روند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پاساژها، پایین‌ترین میزان و در دفاتر پیشخوان دولت و پلیس ۱۰+ همچنان کند بوده و در مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری، مطب‌ها و آرامستان‌ها کاهش یافته و نیازمند نظارت بیشتری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد