hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تحریم‌ها و کرونا مانع توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان نشده است

تحریم‌ها و کرونا مانع توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان نشده است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشستی خبری با خبرنگاران به مناسبت اولین سالگرد فعالیت مرکز توسعه و فناوری تیراژ برگزار شد، اظهار کرد: مرکز توسعه و فناوری تیراژ با همکاری پارک علم و فناوری خراسان و اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از یک سال قبل دایر شده و می‌خواهد که با آموزش‌های به‌روز در مسیر ارتقاء گام بردارد.
رضا قنبری تصریح کرد: در تلاش هستیم که با همکاری مشترک پارک علم و فناوری خراسان و اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در مسیر پرورش نیروهای توانمند و متناسب با نیازهای روز گام برداریم و همچون شرکت‌های دانش‌بنیان، از مهارت‌آموزان هم حمایت کنیم.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان با ذکر این نکته که با توسعه اقدامات فناورانه و به‌روز بودن مهارت کارآموزان بیشترین سود به مردم می‌رسد، تاکید کرد: وقتی نیرویی آموزش می‌بیند و متناسب با نیاز جامعه فعالیت می‌کند بی‌شک بیشترین میزان سوددهی را برای مردم دارد و می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و حضور نیروهای توانمند و متخصص داخلی نیازهای خود را تامین کنند.
قنبری اضافه کرد: پارک علم و فناوری خراسان می‌خواهد خود را به عنوان یک پلت‌فرم توسعه معرفی نماید تا فرهنگ نوآوری بیش از پیش در جامعه ترویج یابد و در این مسیر دست یاری به سوی اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.
وی بیان کرد: مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای مشهد با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در فضایی ۶۰۰ متری دایر می‌شود، برای این پروژه اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی در چند مرحله اختصاص می‌یابد که مرحله اول آن به ارزش ۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: راه‌اندازی پردیس سلامت با همکاری آستان قدس رضوی و فعالیت شرکت سامان داروی هشتم اقدام شاخص دیگرمان بوده که در این مسیر همکاری دانشگاه فردوسی را هم داریم.
قنبری خاطرنشان کرد: تحریم‌ها مشکلات زیادی برای مجموعه‌های مختلف ایجاد کرد، اما بهترین فرصت برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بود و رشد ۶۰ درصدی را شاهد بودیم.
وی بیان کرد: همچنین در ایام بحران کرونا هم در بحث تولید ونتیلاتور و دیگر تجهیزات نوآورانه و فناورانه گام برداشتیم و درآمدزایی خوبی برای فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد.
*مرکز تخصصی نوآوری بازی‌های رایانه‌ای به‌زودی بهره‌برداری می‌رسد
در این نشست افشین رحیمی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، گفت: نزدیک به ۳۰ مرکز آموزشی فنی و سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز فعالیت به مهارت‌آموزان داده می‌شود.
وی افزود: فعالیت در عرصه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان از سال گذشته با راه‌اندازی مرکز تیراژ آغاز شده و در گام بعد هم افتتاح مرکز تخصصی نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در شهید فلاحی ۸۱ خواهد بود که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه استان امام رضا(ع) در حوزه‌های آموزش در صنعت، نوآوری و بازآموزی پیشتاز کشور است، خاطرنشان کرد: در کشور وقتی صحبت از توسعه می‌شود نگاه‌ها بیشتر سمت تجهیزات بوده تا نیروی انسانی متخصص و در راستای اصلاح این نگاه نادرست با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری خراسان به دنبال آموزش‌های به‌روز به نیروهای فعال در محیط کار هستیم.
رحیمی تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات و استفاده از ظرفیت و تجربه مربیان و پیشکسوتان به دنبال حداکثر بهره‌وری در محیط کار هستیم و در این مسیر به نیروهای آموزش دیده تسهیلات ویژه نیز اعطا می‌شود.
وی تاکید کرد: مشابه مدلی که در مشهد اجرا شده در شهرستان‌های استان و متناسب با نیازها، امکانات، تقاضاها و توانمندی‌های هر شهر نیز اجرا می‌شود، ضمن اینکه در راستای به‌روز مهارت‌ها تغییرکاربری‌ها را داشتیم و از آنجا که در ایام بحران کرونا بیشتر به سمت فعالیت‌های مجازی سوق پیدا کرده به این سمت حرکت کرده‌ایم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد آموزش‌های ما عملی بوده و از آنجایی که فعالیت‌ها در زمان کرونا محدود شده بود، از ظرفیت فضای مجازی و امکانات محدود فضای فیزیکی استفاده حداکثری کردیم تا نه تنها از پیشرفت عقب نمانیم، بلکه در شرایط سخت کرونایی گام‌های بلند هم برداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد