hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| میوه هایی با طعم گرانی

همدان| میوه هایی با طعم گرانی

قیمت انواع میوه در بازار همدان به طرز چشمگیری افزایش یافته، تا جایی که دیگر اقشار متوسط و ضعیف جامعه تمایلی به خرید و مصرف میوه ندارند.

 اگر سری به بازار میوه و تره بار همدان (سرگذر) بزنید، خواهید دید که قیمت بیشتر میوه‌های موجود در بازار بالای 10 هزار تومان است و همین امر سبب خلوتی بازار و رکود شده است.
قیمت تمامی میوه‌ها نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته و قیمت برخی هم رشد 100 درصدی داشته است.
تمام شدن فصل میوه‌ها علت گرانی است
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: فصل میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال و کیوی به اتمام رسیده و همین امر علت اصلی گرانی این محصولات شده است.
محمد فامیل متقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: با اتمام فصل برداشت، محصولات از انبارها وارد بازار می‌شود، بنابراین هزینه نگهداری، انبار و هزینه‌های سربار در بالا بردن قیمت‌ها نقش دارد.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت میوه، سبب کاهش تقاضا و خرید مردم و متاسفانه میزان فروش واحدهای صنفی بسیار کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: میزان فروش همکاران ما بسیار کاهش یافته، تاجایی که شاید بتوان گفت از فروش روزانه 200 کیلو به 20 کیلو رسیده است.
فامیل متقی افزود: امروز قیمت هرکیلوگرم پرتقال در بازار خرده فروشی 7 تا 10 هزار تومان و سیب درختی نیز 8 تا 12 هزار تومان بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین قیمت هر کیلو توت فرنگی 10 تا 15 هزار تومان بوده و کیوی با قیمت 12 تا 14 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت خیار نیز بین 5 تا هزار تومان است.
قیمت پیاز کاهش می‌یابد
رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه امروز قیمت هرکیلوگرم پیاز بین 10 تا 12 هزار تومان است، ابراز کرد: هفته آینده قیمت پیاز کاهش می‌یابد و وارد کانال 8 هزار تومان می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد