hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > البرز| کرج سرزمین لاله­ ها

البرز| کرج سرزمین لاله­ ها

کرج به­ عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران شناخته می‌شود که پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران است. این شهر با دارا بودن تاریخ و تمدنی کهن و موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری دارد. یکی از جاذبه ­های گردشگری شهر کرج باغ گل­های کرج است. این باغ در سال ۱۳۸۴ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع بنا شد؛ که در آن بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی ازجمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و انواع مختلف دیگری از گیاهان و گل‌ها وجود دارد. بزرگ‌ترین فرش گل خاورمیانه نیز در این باغ گل آرایی می‌شود.

هرساله در فصل بهار در این باغ گل جشنواره لاله‌ها برپا می‌شود. از اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی باغ گل‌های کرج به‌عنوان یک منطقه گردشگری در استان البرز است. امسال نیز برای هفتمین سال متوالی جشنواره لاله‌ها در باغ گل­های کرج در 15 فروردین سال 1398 برگزار و تا اردیبهشت ادامه دارد. در این جشنواره 250 هزار شاخه گل لاله با 48 واریته مختلف کاشته شده است. باغ گل‌های کرج دارای وسعت 8 هکتاری است و در پارک شهید چمران کرج واقع‌شده است. معرفی باغ گل­ها به­عنوان یک منطقه گردشگری،‌ ترغیب حس زیباپسندانه شهروندان، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در مردم و توجه به گل و گیاه از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان‌شده است.

آثار مثبت جشنواره لاله‌ها کمک به خلق برند برای کرج است

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در خصوص هفتمین دوره جشنواره لاله­ ها اظهار کرد: برپایی این دوره از جشنواره لاله‌ها به‌واسطه زیبایی‌های بصری که ایجاد کرده موجب شده تا مردم ساعاتی را فارغ از هیاهوی شهر در آن سپری کنند و شادی و نشاط حاصل از آن موجب خرسندی است و می‌توان رشد خدمات و ارائه آن را نسبت به سال‌های قبل مشاهده کرد.

او گفت: در دوره هفتم نوآوری و اتفاقات جدیدی رخ‌داده است که می‌تواند اثر مطلوب و چشم‌گیری بر اوقات فراغت شهروندان داشته باشد. از آثار مثبت این جشنواره کمک به خلق برندسازی شهر کرج است که توانسته این شهر را با برند لاله معرفی کند و این دستاورد بزرگی است که در تاریخ شهر کرج ماندگار می‌ماند.

افزایش ۵۰ درصدی بازدیدکنندگان باغ لاله‌ها در مقایسه با سال گذشته

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از افزایش ۵۰ درصدی بازدیدکنندگان باغ لاله‌ها در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

پیمان بضاعتی ­پور اظهار کرد: تعداد بازدیدکنندگان هفتمین جشنواره لاله‌های کرج در مقایسه به دوره قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. این مسئول توضیح داد: حتی در روزهای گذشته که شاهد بارندگی و سردی هوا بودیم هم استقبال شهروندان از این جشنواره بالا بود. این نشان می‌دهد جشنواره لاله‌ها جای خود را در میان شهروندان بازکرده و به‌عنوان برندی برای کرج شناخته‌شده است.

او افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره هشتم در حال انجام است تا سال آینده با تعداد بیشتری لاله و برنامه‌های متنوع‌تر از شهروندان میزبانی کنیم.

روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی داشته­های فرهنگی کرج

روز بیست و یکم فروردین‌ماه هم‌زمان با آغازین روز جشنواره لاله‌ها به‌عنوان روز فرهنگی کرج نام­گذاری شده است. به مناسبت این روز ورکشاپ­ های مختلفی در حوزه خوشنویسی، نگارگری و ... با نماد لاله در باغ لاله­های کرج برگزار شد. برگزاری چنین برنامه­ هایی فرصتی مناسب برای معرفی چهره­ های فرهنگی شهر کرج است.

علی‌اصغر کمالی ­زاده شهردار کرج با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی، گفت: گرامیداشت روز فرهنگی کرج با برگزاری جشنواره لاله‌ها متقارن شده است؛ زیرا لاله نشانگر ایثار، شهادت، صلح و دوستی و به‌نوعی یادآور تلاش، مجاهدت و ایثار پنج هزار و ۲۵۰ شهید گلگون‌کفن البرزی است که جان خود را خالصانه فدا کردند تا امروز کشور در امنیت باشد.

او در ادامه افزود: کرج مشاهیر فرهنگی، مذهبی، هنری و ... زیادی را در خود جای‌داده است که هر یک باعث غنی­ تر شدن سرمایه انسانی این شهر شده­ اند. متأسفانه این مشاهیر و افراد برجسته کمتر به شهروندان معرفی‌شده‌اند و افراد کمی با هنر و داشته ­های این عزیزان آشنا هستند. برگزاری روز فرهنگی کرج فرصت و بهانه­ای برای معرفی و تقدیر از این افراد بوده است.








امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد