hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳ فوتی و ۳۴ بستری جدید بیماری کرونا طی شبانه روز گذشته در اردبیل

۳ فوتی و ۳۴ بستری جدید بیماری کرونا طی شبانه روز گذشته در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در طی شبانه روز گذشته، ۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده است.
شهرام حبیب زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، 34 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که آمار بستری‌شدگان به ۱۸1 نفر رسید.
او افزود: شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۴۰ روز پیش، ۱۵۵ نفر کاهش را نشان می‌دهد.
حبیب زاده تصریح کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون  شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار، سرعین و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های نمین، گرمی، نیر، اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده، ادامه دارد و امید برای مهار این موج افزایش یافته است.
دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.
او ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل با تداوم روند کاهشی شیوع، در سیر نزولی قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۱۲ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل علت کاهش شیوع و روند به نسبت پایدار بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای اخیر را رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده عنوان کرد.
او خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۴۶ نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد