hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ادامه کمک‌های بشردوستانه بین المللی به سیل زدگان ایران

ادامه کمک‌های بشردوستانه بین المللی به سیل زدگان ایران

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: اولین محموله کمک‌های بین المللی به سیل‌زدگان ایران از سازمان‌ جهانی بهداشت دریافت شده و ارسال این کمک‌ها ادامه دارد.

محسن اسدی لاری درباره دریافت کمک‌های بین المللی بشردوستانه برای سیل زدگان ایران افزود: بر اساس اعلام نیاز سازمان اورژانس و معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان، این نیازها به سازمان جهانی بهداشت و سایر آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد منتقل و اولین محموله توسط سازمان جهانی بهداشت دیروز (چهارشنبه/21 فرودین) به ایران رسید.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش وضعیتی که به سازمان جهانی بهداشت اعلام شده، کمک‌های بیشتری نیز قابل دریافت است و با توجه به وضعیت سیل در لرستان و خوزستان، این کمک‌ها باز هم ارسال می‌شود.
بازدید میدانی سازمان‌های بین المللی از مناطق سیل زده
اسدی لاری بیان کرد: هم رئیس سازمان جهانی بهداشت و هم مدیر منطقه‌ای این سازمان در تماس‌های منظم با وزارت بهداشت ایران، وضعیت مناطق سیل زده کشور را ارزیابی کرده و کمک‌های بیشتری را در نظر گرفته و ارسال خواهند کرد.
وی افزود: سایر سازمان‌های بین المللی نیز به واسطه بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده، کمک‌های لازم را ارسال می‌کنند. البته در مجموع وضعیت دارویی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده مناسب است و کمبود خاصی با توجه به اقدامات وزارت بهداشت وجود ندارد.
تاثیر تحریم‌ها بر دریافت کمک‌های بین المللی برای سیل زدگان
قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل درباره تاثیر تحریم‌ها بر دریافت این کمک‌های بشردوستانه اظهار داشت: اصولا کمک‌های بشردوستانه خارج از تحریم‌هاست و بیشتر مسائل مالی تحت تاثیر تحریم قرار دارد. کمک‌هایی که سازمان‌های بین المللی به سیل زدگان انجام می‌دهند، مالی نیست.
وی افزود: با این حال گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید و آزار دهنده است. به طور مثال قرار بود وسیله نقلیه‌ای از طرف سازمان جهانی بهداشت به ایران منتقل شود که مشکلاتی برای آن ایجاد، اما در نهایت حل شد و آن وسیله نقلیه به ایران منتقل شد.
کمک افراد و مجموعه‌های خارجی به سیل زدگان ایران
اسدی لاری درباره دریافت کمک‌های بشردوستانه افراد و مجموعه‌های خارجی نیز گفت: کمک‌های افراد و مجموعه‌های خارجی معمولا با توجه به قوانین موجود به دست هلال احمر می‌رسد. هرچند به علت تحریم‌ها، مشکلاتی در زمینه نقل و انتقالات مالی وجود دارد و این موضوع بسیار ظالمانه و مشکل آفرین است. کشورهای مختلفی اعلام کردند که به هلال احمر و وزارت بهداشت ایران کمک می‌کنند و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد