hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فراورده‌های خونی در شهرستان‌های استان اصفهان کاهش یافت

فراورده‌های خونی در شهرستان‌های استان اصفهان کاهش یافت

رئیس پخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در دو هفته اخیر با کاهش ذخایر فراورده‌های خونی در استان و به ویژه در برخی شهرستان‌ها مواجه هستیم و اهدای خون با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صورت می‌گیرد.
محمدرضا جابری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی پیرامون نامناسب بودن وضع ذخایر فراورده‌های خونی در برخی از شهرستان‌ها اظهار داشت: در دو هفته اخیر با کاهش اهدای خون در سطح استان روبرو هستیم و در برخی از شهرستان‌ها این کاهش ذخایر خونی بیشتر بود و در برخی کمتر و باتوجه به این موضوع که نیاز به خون و فراورده‌های خونی به صورت مستمر وجود دارد اکنون ذخایر خون در سطح استان کاهش یافته است.
وی با اشاره به آمار اهدای خون در شش ماهه گذشته گفت: به صورت نسبی در شش ماهه گذشته این آمار خوب بوده‌ است ولی در بعضی مقاطع با کمبود مواجه بوده‌ایم که با فراخوان اهداکنندگان و با اقداماتی که در سازمان صورت گرفت همچون راه اندازی تیم سیار خون‌گیری، این کمبودها جبران شده‌ است.
رئیس پخش خون اداره کل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر که با کمبود فراورده‌های خونی مواجه هستیم، نیازمند یاری رساندن از سوی اهدا کنندگان خون در همه شهرستان‌های استان هستیم.
محمدرضا جابری پیرامون ترس اهداکنندگان خون در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت تمامی شیوه‌نامه‌ها اقدام به عملیات خون‌گیری می‌کنیم و مراجعان نیز باید با ماسک حضور داشته باشند و پزشک در مرکز پس از معاینه افراد، امکان اهداکردن خون را به افراد می‌دهد. مقدار خونی که از افراد گرفته می‌شود ناچیز است و تاثیری در کاهش سیستم ایمنی افراد ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد