hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمادگی لرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

آمادگی لرستان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

لرستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان و همچنین واقع‌شدن در کریدور شمال به جنوب کشور همواره میزبان مسافرین زیادی در ایام تعطیلات نوروز است که در صورت آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی می‌تواند سفر خوشی را برای مسافرین ثبت کند؛ امسال نیز پیش‌بینی‌شده شمار زیادی از هم‌وطنانمان در ایام نوروز به این استان سفر کنند که آمادگی ارگان‌های ذی‌ربط بیش‌ازپیش ضروری است.

تجهیزات کنترل ترافیک در لرستان افزایش یابد

 رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی لرستان اظهار داشت: 400 نیروی پلیس‌راه در قالب 50 تیم خودرویی، 35 تیم موتورسوار همچنین عوامل پیاده در ایام تعطیلات نوروز در تفرجگاه‌ها و میادین پرتردد سازمان‌دهی شده و به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرهنگ منوچهر مرادی گفت: طرح نوروزی پلیس‌راهنمایی و رانندگی از اول اسفندماه سال جاری همزمان با آغاز فروش بهاره در درون شهر شروع‌شده است.

رئیس پلیس‌راهور لرستان ادامه داد: باید برای کم شدن حجم ترافیک در معابر اصلی شهر خرم‌آباد چندین بازارچه محلی راه‌اندازی شود و در غیر این صورت توانایی کنترل ترافیک را نخواهیم داشت.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه نیازمندی‌های خودرویی پلیس‌راهنمایی و رانندگی به استانداری لرستان ابلاغ شد گفت: حضور فیزیکی پلیس باید در معابر کم شود و تجهیزات کنترل ترافیک افزایش یابد، در شهرهای استان تجهیزات کنترل ترافیک هوشمند وجود ندارد و در تقاطع‌ها چراغ‌قرمز دوربین‌ها به‌صورت خودکار جریمه نمی‌کنند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کاهش تلفات درون‌شهری در ایام تعطیلات نوروز از اولویت‌های کاری پلیس‌راهور است اظهار کرد: درصد بالایی از تصادفات درون‌شهری مربوط به عابرین پیاده است چراکه گذرگاهی امنی در معابر شهری وجود ندارد.

سرهنگ مرادی با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال افزود: طرح ویژه ترافیکی در چهارشنبه آخر سال در دستور کارمی‌باشد، ناجا هیچ‌گاه مخالف شادی مردم نیست اما با کسانی که از خط قرمزها عبور کرده و به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند بر اساس قوانین برخورد می‌شود.

آماده‌باش 10 پایگاه ثابت جاده‌ای و کوهستان برای امدادرسانی

معاون جمعیت هلال‌احمر لرستان اظهار داشت: طرح امداد و نجات نوروزی با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها صورت گرفته که در آن ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شد که کمیته امداد و نجات بر عهده این جمعیت قرار گرفت.

کامران خدایی افزود: 19 پایگاه ثابت (18 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه کوهستانی) در استان وجود دارد که امدادرسانی به مسافرین را در ایام نوروز برعهده خواهند داشت.

خدایی همچنین به هماهنگی با اورژانس 115 با جمعیت هلال‌احمر در تصادفات اشاره کرد و ادامه داد: 9 پست موقت در ایام نوروز به دلیل افزایش تردد جاده‌ای به پایگاه‌های امدادرسانی اضافه می‌شود.

او اضافه کرد: 28 دستگاه آمبولانس و 14 دستگاه ست نجات برای خدمات‌رسانی در مواقع بحران آماده است.

معاون جمعیت هلال‌احمر لرستان همچنین گفت: نوزدهمین مرحله طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با مشارکت 200 نفر از جوانان در قالب 18 پایگاه درون‌شهری در ایام نوروز اجرا می‌شود.

ورودی شهرهای لرستان پاک‌سازی شد

رئیس اداره مسافر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: از 25 اسفندماه سال جاری تا 17 فروردین سال آینده به مدت 22 روز طرح انتقال مسافرین صورت می‌گیرد.

مصطفی صمصاریان گفت: روسای شهرستان‌ها به‌عنوان ناظرین همچنین تمامی نیروها در محورهای مواصلاتی برای انجام عملیات بهسازی و اصلاح جاده‌ای حضور کامل خواهند داشت.

او گفت: پاک‌سازی ورودی شهرها از زباله، نظارت دائم بر نرخ بلیت‌ها، گشت مشترک با پلیس‌راه برای نظارت بر اتوبوس‌ها، احیای خط‌کشی‌ها و اقدامات موردنیاز، پاک‌سازی سطح راه‌ها تکمیل و اصلاح و مرمت تابلوهای اطلاعاتی، جمع‌آوری تابلوهای اضافی، نصب گاردریل و رنگ‌آمیزی آن‌ها، اجرای طرح‌های کنترل سرعت از دیگر اقدامات انجام‌شده در این ایام است.

او همچنین اضافه کرد: پیش‌فروش بلیت سفرهای نوروزی از 12 اسفند به‌صورت اینترنتی و حضور در محل، شروع‌شده است و با توجه به نرخ جابجایی مسافر تا سقف 20 درصد به‌صورت شناور قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

کنترل محسوس و نامحسوس پلیس در ایام تعطیلات نوروز برقرار است

رئیس پلیس‌راه استان لرستان نیز اظهار داشت: طرح خدمات سفرهای نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه سال جاری آغاز و تا هفدهم فروردین سال آینده ادامه دارد و در این طرح پلیس‌راه با تمام تجهیزات بسیج بوده و شبانه‌روز خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی را انجام خواهد داد.

سرهنگ مرتضی چغلوند افزود: نیروهای کمکی در جاده‌های لرستان به کار گرفته‌شده و کنترل ترافیکی به‌صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌های لرستان صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: با دستور استاندار لرستان خودروهای کمکی به ناوگان پلیس‌راه اضافه می‌شود و پلیس‌راه روز کاری‌اش را از آغاز طرح ترافیکی در بیست و پنجم اسفندماه آغاز می‌کند.

او با بیان اینکه در این طرح 102 اکیپ در قالب گشت‌های ٢ و سه نفره در جاده‌های استان حضور خواهند داشت افزود: در روزهای باقیمانده تا شروع ایام تعطیلات مسئولین باید خط‌کشی‌های جاده‌ها و لکه‌گیری آسفالت را انجام دهند تا بتوانیم خدمات سفرهای نوروزی را تسهیل دهیم.

رئیس پلیس‌راه لرستان ادامه داد: در نوروز امسال نسبت به نوروز 96 کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را شاهد بودیم لذا امیدواریم با کنترل در جاده‌ها این روند کاهشی امسال نیز ادامه داشته باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد