hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > توسعه فضای سبز در برخی نقاط ارومیه مغفول مانده است/ برخی مناطق شهر فضای سبز ندارد

توسعه فضای سبز در برخی نقاط ارومیه مغفول مانده است/ برخی مناطق شهر فضای سبز ندارد

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد و ارتقاء سطح نشاط شهری وجود فضای سبز بوده که متاسفانه در برخی نقاط ارومیه این موضوع مغفول واقع شده است.
 وجود فضای سبز یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در ایجاد و ارتقاء سطح نشاط شهری است که با گسترش حاشیه‌نشینی و افزایش جمعیت در مناطق کم برخوردار ارومیه، ایجاد پارک‌ها و فضای سبز در این مناطق ضروری بوده که متاسفانه این موضوع بین مدیران شهری مغفول مانده است.
ایجاد فضای سبز و توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها در سطح شهر یکی از وعده‌های انتخاباتی شورای پنجم بود که این موضوع در حد شعار باقی ماند و در حال حاضر نیز انتخابات شورای ششم با وعده و وعیدهای مختلف به پایان رسیده و حال باید منتظر ماند و دید که افراد منتخب مردم تا چه حد می‌توانند پای قول‌هایی که داده‌اند ایستاده و عمل ‌می‌کنند.
مناطق کم‌برخوردار قبل انتخابات هر روز میزبان کاندیداها بود
الهام یکی از شهروندان ساکن منطقه صمدزاده ارومیه در خصوص نبود فضای سبز بیان کرد: پیش از انتخابات، مناطق کم‌برخوردار میزبان کاندیداها می‌شود و این مردم نیز با امید به آینده از آنان استقبال می‌کنند.
وی با انتقاد از عدم توسعه فضای سبز شهری عنوان کرد: وعده‌ وعیدهایی که این کاندیداها پیش از انتخابات می‌دهند اگر به آن عمل کنند شهر و استان توسعه یافته و آباد می‌شود که متاسفانه این‌ همه قول تنها در حد شعار باقی مانده است.
این شهروند عنوان کرد: 20 سال پیش بیشتر مناطق صمدزاده، قرنطینه و پشت اداره راه، زمین‌های خالی برای کشاورزی و همچنین پر از درخت بود که متاسفانه به دلیل زمین‌خواری در حال حاضر زمین‌های کشاورزی تبدیل به ساختمان شده است و حتی یک متر هم فضای سبز وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: در برخی از مناطق شهر که فضای سبز وجود دارد به دلیل عدم رسیدگی در حال نابودی است که امیدواریم شهردار جدید و شورای منتخب مردمی کارآمد بوده و به مشکلات شهری رسیدگی کنند.
سازمان سیما و منظر شهرداری باید قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر را اجرایی کند
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه 6 ماهه نخست امسال به پایان رسیده است، سازمان سیما و منظر شهرداری باید قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر را اجرایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.
مرتضی منافی با بیان اینکه درختان کهنسال و قدیمی شهر ارومیه باید حفظ شود، افزود: پیگیری شناسنامه‌دار کردن باغات شهر ارومیه و محدوده شهر از اولویت‌های کاری شهرداری ارومیه بوده و همچنین نباید اجازه دهیم تا عده‌ای سودجو اقدام به قطع درختان کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات باغ شهر ارومیه از بین بردن باغات شهر ارومیه است بنابراین شهرداری باید نسبت به خرید باغات و توتستان‌های داخل محدوده شهر ارومیه و تبدیل آنها به پارک و بوستان اقدام کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد