hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۰ هزار دانشجو در استان مرکزی واکسینه می‌شوند/آسترازنکا جایگزین دوز دوم اسپوتنیک

۲۰ هزار دانشجو در استان مرکزی واکسینه می‌شوند/آسترازنکا جایگزین دوز دوم اسپوتنیک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می شود ۲۰ هزار دانشجو در استان مرکزی واکسن کرونا دریافت کنند.
دکتر علی علیمحمدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص روند واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: با توجه به تصمیم و ابلاغیه جدید وزارت بهداشت و درمان، واکسیناسیون دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است و دانشجویان با ثبت نام در سامانه SALAMAT.GOV  و دریافت پیامکی درخصوص زمان و مکان واکسیناسیون می توانند واکسن خود را تزریق کنند.
وی با بیان اینکه برای تزریق واکسن حتما باید در این سامانه ثبت نام شود تا صحت سنجی لازم صورت گیرد، افزود: در استان مرکزی حدود ۲۰ هزار دانشجو باید واکسینه شوند، در امر واکسیناسیون محل سکونت در اولویت است به طوری که اگر دانشجویی ساکن استان مرکزی، اما مشغول به تحصیل در شهر یا استان دیگر باشد می تواند در استان مرکزی با ثبت نام واکسن خود را دریافت کند.
علیمحمدی گفت: در حال حاضر واکسن سینوفارم و آسترازنکا برای تزریق موجود است و پیشنهاد می شود که دانشجویان سینوفارم تزریق کنند چراکه ممکن است کلاس های دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار شود و از آنجاکه دوز دوم سینوفارم به فاصله یک ماه تزریق می شود، در این شرایط گزینه بهتری است، ولی دوز دوم آسترازنکا باید سه ماه پس از دریافت دوز اول تزریق شود و بدلیل این فاصله و خلاء بین دو دوز پیشنهاد می شود سینوفارم که فاصله بین دو دوز آن یک ماه است دریافت شود.
وی تصریح کرد: تامین واکسن در استان بستگی به واردات محموله های واکسن دارد به طوری که اگر مداوم واکسن وارد کشور شود و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد، قطعا دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز مشکلی در تزریق واکسن ندارد، البته شاید در حال حاضر در حد یک یا دو روز یک نوع واکسن در استان نباشد، اما به سرعت تامین می شود و دریافت دوز دوم با وقفه خاصی روبرو نمی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص انواع دیگر واکسن ها نیز همچون اسپوتنیک بیان کرد: واکسن اسپوتنیک در استان برای اعضای ستاد انتخابات تزریق شد که دوز دوم آن وارد کشور نشد، اما با توجه به مکاتبه اخیر وزارت بهداشت مقرر شد که برای دوز دوم آن، واکسن آسترازنکا تزریق شود.
علیمحمدی تصریح کرد: طبق اعلام و تایید کمیته علمی واکسیناسیون کشور تزریق آسترازنکا به عنوان دوز دوم اسپوتنیک مشکلی ندارد، اما اگر فردی به دنبال این شکل از تزریق واکسن نباشد می تواند از واکسن دیگری به عنوان دوز اول و دوم استفاده کند. برای مثال اگر سینوفارم را انتخاب کرد می تواند حدود یک ماه دیگر دوز اول و دو ماه دیگر دوزم دوم را دریافت کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد