hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > گام لرزان سرخابی ها

گام لرزان سرخابی ها

پس از تساوی بدون گل ذوب آهن و الزورا عراق در گروه A، هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2019 شب گذشته نیز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های C و D ادامه پیدا کرد و استقلال و پرسپولیس به عنوان دیگر نمایندگان فوتبال ایران در این رقابت‌ها، برابر حریفان خود قرار گرفتند.در بازی گروه D که از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد، پرسپولیس و پاختاکور در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی در شرایطی آغاز شد که بازی را تیم ازبکستانی هجومی شروع کرد و با غفلت و اشتباه شجاع خلیل‌زاده در همان دقیقه ۵ به گل رسید.
پس از تساوی بدون گل ذوب آهن و الزورا عراق در گروه A، هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 2019 شب گذشته نیز با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های C و D ادامه پیدا کرد و استقلال و پرسپولیس به عنوان دیگر نمایندگان فوتبال ایران در این رقابت‌ها، برابر حریفان خود قرار گرفتند.
در بازی گروه D که از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شد، پرسپولیس و پاختاکور در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این بازی در شرایطی آغاز شد که بازی را تیم ازبکستانی هجومی شروع کرد و با غفلت و اشتباه شجاع خلیل‌زاده در همان دقیقه ۵ به گل رسید. ناهماهنگی سیدجلال حسینی و شجاع باعث شد تا توپ روی دروازه سرخپوشان ارسال شود که ضربه سرمهاجم پاختاکور ابتدا به تیرک خورد و در ریباند و در موقعیتی مشکوک به آفساید به بیگمائف رسید و او توپ را وارد دروازه کرد. نوذر رودنیل، کارشناس داوری گفت: «مهاجمی که بعد از برخورد توپ به تیر صاحب توپ شد  و گل زد، چند متر در آفساید قرار داشت. تعجب می‌کنم داور چرا این آفساید واضح را اعلام نکرد.» پس از این گل پرسپولیسی‌ها به خودشان آمدند روی دروازه حریف ازبکستانی فشار آوردند و دقیقه 24 نتیجه گرفتند. همکاری مهدی شیری و بشار رسن باعث شد توپ به محوطه جریمه پاختاکور برسد و ماریو بودیمیر با یک ضربه خوب نخستین گل خود برای سرخپوشان را با شوتی زمینی به ثمر برساند.
این گل درحالی‌ به ثمر رسید که معمولاً هواداران پرسپولیس در دقیقه ۲۴ مرحوم هادی نوروزی را تشویق می‌کنند تا یاد کاپیتان فقید تیم‌شان را زنده نگه دارند اما به خاطر گلزنی بودیمیر در این دقیقه و شادی گل، هواداران با چند دقیقه تأخیر در دقیقه ۲۸ کاپیتان فقیدشان را تشویق کردند.
در ادامه شاگردان برانکو دست از حمله نکشیدند و توسط بودیمیر و ترابی یکی، دو موقعیت دیگر ایجاد کردند اما بی‌دقتی سرخ‌ها مانع از گل دوم پرسپولیس شد تا بازی در نیمه اول با همان نتیجه 1-1 به پایان برسد.
در نیمه دوم با وجود اینکه به نظر می‌رسید پرسپولیس روی دروازه پاختاکور حمله ور شود اما این اتفاق نیفتاد و این تیم ازبک بود که در چند صحنه روی دروازه سرخ‌ها خطرساز شد. در دقیقه 71 اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و سیامک نعمتی جای بودیمیر را گرفت تا جان تازه‌ای به خط حمله تیم خود بدهد.
در دقیقه 88 هم سروش رفیعی به جای رسن وارد زمین شد اما این تعویض هم ثمری نداشت تا بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد و شاگردان برانکو 2 امتیاز حساس خانگی را از دست بدهند. سرخپوشان گام اول را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا لرزان برداشتند.
گفتنی است، در پایان این مسابقه، سردار صبیرخودجائف به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان انتخاب شد.
شکست سنگین استقلال در دوحه
در بازی گروه C هم که از ساعت ۱۸:۴۵آغاز شد، الدحیل و استقلال در ورزشگاه عبدالله بن ناصر بن خلیفه دوحه به مصاف هم رفتند. الدحیل این دیدار را مطابق انتظار تهاجمی آغاز کرد و حتی می‌توانست در همان دقایق ابتدایی توسط ناکاجیما به گل برسد اما سیدمهدی رحمتی که در این بازی دوباره به ترکیب بازگشته بود، مانع از این کار شد. استقلالی‌ها ۳۰ دقیقه ابتدایی با استرس و اشتباهات زیادی بازی می‌کردند که باعث شد الدحیل بسیار خطرناک در نیمه زمین این تیم بازی کند. این اشتباهات حتی باعث شد مهدی بن‌عطیه مدافع سرشناس و مراکشی الدحیل که از یوونتوس به این تیم پیوسته، روی اشتباه رحمتی در دقیقه ۲۴ دروازه استقلال را باز کند اما کمک داور گل را آفساید و مردود اعلام کرد. در ادامه استقلالی‌ها خودی نشان دادند و چند موقعیت خطرناک ایجاد کردند. شاگردان شفر حتی فرصت داشتند توسط آیاندا پاتوسی به گل برسند که دروازه‌بان الدحیل مانع از این مهم شد تا نیمه اول باتساوی بدون گل دوتیم به پایان برسد.
در نیمه دوم الدحیل حملات خود را افزایش داد و این تیم توسط ستاره بزرگ و خرید جدید خود به گل رسید. به این ترتیب که در دقیقه 56 کرنر ارسالی مراد ناجی حسین از سمت راست با ضربه سرچکشی مهدی بن عطیه در شش قدم وارد دروازه استقلال شد تا الدحیل پیش بیفتد. حملات قطری‌ها در دقایق بعدی بازی هم ادامه داشت. در دقیقه 73 یوسف العربی دیگر بازیکن مراکشی الدحیل گل دوم این تیم را به ثمر رساند. به این ترتیب که پاس درعمق چشم‌نواز ناکاجیما از بین 3 مدافع استقلال، العربی را در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار داد و این بازیکن هم روی دفع ناقص دروازه‌بان استقلال توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. در دقیقه 80 ایسما به جای نورافکن به زمین آمد و در دقیقه 82 هم خسرو حیدری به جای وریا غفوری به زمین آمد تا بعد از مدت‌ها شاهد حضور حیدری در زمین باشیم. دقیقه 91 در حالی که به نظر استقلالی‌ها شکست را پذیرفته‌اند، الدحیل حمله دیگری تدارک دید و جونیور بازیکن برزیلی این تیم در یک ضد حمله پاسی را از سمت چپ به علی عفیف داد و این بازیکن که در دقیقه 86 وارد زمین شده بود، با یک بغل پا گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا بازی 3 بر صفر شود. بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا آبی پوشان شکست سنگینی در اولین بازی آسیایی خود متحمل شوند. بدین ترتیب در هفته اول مسابقات 3 نماینده ایران که در دو بازی میزبان بودند، هیچ‌کدام موفق به کسب پیروزی و 3 امتیاز نشدند تا عملکردی نه چندان امیدوارکننده داشته باشند. حالا فوتبالدوستان چشم به بازی دوم تیم شان دارند که هفته آینده برگزار خواهد شد.
در دیگر بازی گروه C، العین امارات و الهلال عربستان در شهر العین به مصاف هم رفتند که این مسابقه با گل دقیقه 66 محمدشلهوب، یک بر صفر به سود الهلال به پایان رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد