hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > استارت قهرمان سابق و نایب قهرمان فعلی

استارت قهرمان سابق و نایب قهرمان فعلی

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های C و D ادامه پیدا می‌کند. مسابقاتی که برای فوتبالدوستان ایرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران، اولین بازی خود در مرحله گروهی را برگزار می‌کنند. هواداران سرخابی امیدوارند تیم‌های محبوب‌شان اولین گام آسیایی را محکم بردارند.
الدحیل- استقلال؛ استارت آسیایی با پاتوسی
در بازی‌های گروه C، الدحیل از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه عبدالله بن ناصر بن خلیفه دوحه میزبان استقلال است و دیگر مسابقه این گروه نیز از ساعت 18:50 بین العین امارات و الهلال عربستان در امارات برگزار می‌شود. الدحیل یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال قطر است که با نام الشرطه تأسیس شده بود و در سال ۲۰۰۹ به لخویا تغییر نام داد و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۷ با ادغام ۲ باشگاه لخویا و الجیش به الدحیل تغییر نام یافت. تیمی که فصل گذشته ۳ بر یک مقابل پرسپولیس شکست خورد و یکی از آن گل‌ها را هم گادوین منشا زد که امروز مهاجم استقلال است و این بازیکن بهتر از همه استقلالی‌ها این تیم را می‌شناسد. با این حال، الدحیل امسال هم با این امید در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شده تا بتواند در این رقابت‌ها بدرخشد و به قهرمانی برسد. این تیم که در حال حاضر با 31 امتیاز در رده دوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد، از ۸ مسابقه‌اش فقط یک باخت داشته و در آخرین بازی هم ۶ بر صفر الاهلی را شکست داده است.
در مقابل استقلال هم که تنها تیم 2 ستاره فوتبال ایران است و در سال‌های 1970 و 1990 دوبار قهرمان آسیا شده، تیمی است که این روزها در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ فنی به سر می‌برد. آبی‌پوشان پایتخت به تیمی هماهنگ و بی‌رحم تبدیل شده‌اند که این موضوع باعث شده تا استقلال هم در 8 مسابقه قبلی خود 7 برد به دست بیاورد و فقط یک بازی را باخته باشد و با 37 امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد. الدحیل برای موفقیت در آسیا دست به خریدهای بزرگی زده و مهدی بن عطیه، کاپیتان تیم ملی مراکش و مدافع سرشناس و سابق رم، بایرن مونیخ و یوونتوس را با مبلغ هنگفتی به خدمت گرفته و در کنار او هموطنش یوسف العربی را هم در خط حمله دارد. در کنار آنها بازیکنان خارجی دیگر مانند نام تائه هی کره‌ای، ادمیلسون جونیور برزیلی، فهد وعد و حسن المیاهی عراقی در خط ‌هافبک و شو ناکاجیما ژاپنی در خط حمله این تیم حضور دارند. تیمی که هدایتش را روی فریرا پرتغالی برعهده دارد. اما در مقابل استقلال هم خط حمله‌ا‌ش قابل کنترل نیست و مهار مهاجمان زهردار آبی‌ها سخت‌ترین کار برای مدافعان الدحیل خواهد بود. آیاندا پاتوسی، ستاره بی چون و چرای استقلال در بازی‌های اخیر این تیم بوده و در کنار این بازیکن آفریقایی، منشا و ایسما هم حضور دارند که آبی‌ها را برای رسیدن به گل و پیروزی امیدوار کرده‌اند. البته در این مسابقه اللهیار صیادمنش به دلیل مصدومیت غایب است و باید دید وینفرد شفر که فصل گذشته نیز با استقلال در آسیا حضور داشته، در این فصل می‌تواند رؤیای بزرگ استقلالی‌ها را محقق کند. هرچند به عقیده کارشناسان آبی‌پوشان در گروه مرگ آسیا قرار گرفته‌اند اما شفر و شاگردانش به دنبال زندگی در این گروه هستند. گفتنی است الدحیل تاکنون 16 بار مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده که 7 برد، 5 باخت و 4 تساوی حاصل کار تیم قطری در این بازی‌ها بوده است. دیدار الدحیل و استقلال را روشن ایرماتوف، داور معروف ازبکستانی قضاوت خواهد کرد.
پرسپولیس- پاختاکور؛ سکوها مواظب باشند
در بازی‌های گروه D، پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران، میزبان پاختاکور است و در دیگر مسابقه این گروه نیز، الاهلی عربستان از ساعت ۲۰:۴۵ از السد قطر میزبانی می‌کند. سرخپوشان پایتخت در شرایطی پا به این رقابت‌ها می‌گذارند که فصل گذشته به فینال این رقابت‌ها رسیدند و در نهایت عنوان نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ را به دست آوردند. تیمی که در این فصل از لیگ برتر ایران نیز یکی از کاندیداهای قهرمانی است و با 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که در آخرین بازی خود مقابل صنعت نفت آبادان به پیروزی یک بر صفر رسیدند، حالا می‌خواهند مسیر خود را در آسیا ادامه دهند و این بار مأموریت خود را با قهرمانی به پایان برسانند. کاری که البته به نتیجه رسیدن آن بسیار سخت خواهد بود.
حریف امروز قرمزها، تیمی است که از مرحله پلی‌آف صعود کرده اما حریف آسانی نخواهد بود. این تیم در بازی اول خود در مرحله پلی‌آف، القوه و الجویه عراق را (2- 1) و سپس در بازی دوم النصر را هم (2-1) شکست داد تا به مرحله گروهی صعود کند. فصل جدید لیگ 14 تیمی ازبکستان هنوز شروع نشده ولی پاختاکور در فصل گذشته این رقابت‌ها به مقام دوم دست یافت. تیمی که پرافتخارترین باشگاه ازبکستان به شمار می‌رود، تا به حال ۱۴ بار در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده و سابقه 2 بار حضور در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات  در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ را در کارنامه دارد.
پرسپولیس در بازی مقابل صنعت نفت آبادان، شایان مصلح و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت و بیماری در اختیار نداشت ولی احتمال دارد در این بازی، دوباره آنها را در ترکیب اصلی پرسپولیس ببینیم اما پرسپولیسی‌ها امید زیادی به گلزنی علی علیپور دارند تا با او اولین برد آسیایی خود را دشت کنند.
درباره بازیکنان پاختاکور هم باید به این موضوع اشاره کرد که اکثر شاگردان شوتا آرولادزه سرمربی گرجستانی پاختاکور، ازبک هستند اما در خط دفاع یک مدافع مونته نگرویی به نام مارکو سیمیچ و در خط حمله از یک مهاجم صرب به نام دراگان چران بهره می‌برند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که پرسپولیس در این مسابقه میزبان است. این تیم اگرچه هنوز آن تیم رویایی فصل قبل نشده ولی نقطه قوت سرخپوشان روی سکوها و جایی است که هواداران پرشمار این تیم، یکصدا تیم‌شان را تشویق می‌کنند. با این حال تماشاگران باید بدانند که با پرتاب کوچک‌ترین چیزی به سمت میدان مسابقه، ممکن است تیم مورد علاقه‌شان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با جریمه یا محرومیتی سنگین مواجه شود و محرومیت تعلیقی پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی AFC  به اجرا گذاشته شود. در هر حال پرسپولیسی‌ها امیدوارند در این بازی به پیروزی برسند تا رقابت‌های آسیایی خود را با موفقیت آغاز کنند. ادهم محمد، داور اردنی قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت و احمد نادی و محمد مصطفی خلف دو کمک هموطن او در این مسابقه هستند.
صحبت‌های شفر و برانکو در نشست خبری
شفر، سرمربی استقلال گفت: «بازی اول ما برابر الدحیل است که تیم سال گذشته نیست. چند بازیکن به این تیم اضافه شدند و یکی از بهترین‌های قطر است و ما باید با بیش از صد درصد وجود خود تلاش کنیم. منشا فصل گذشته برای پرسپولیس بازیکن مهمی بود و به الدحیل گل زد و امیدوارم برای استقلال این کار را تکرار کند. ما تیم جدیدی نسبت به سال گذشته داریم و تمرکز بالا و ذهنیت برتری و پیروزی دو فاکتور تیم ما است و می‌توانیم برنده باشیم.این سیستمی که مسابقات لیگ قهرمانان برگزار می‌شود، برای ما خوب نیست و من موافق نیستم. مانند اروپا باید مسابقات از ابتدا تا پایان فصل باشد.»
برانکو، سرمربی پرسپولیس گفت: «برای شروع لیگ قهرمانان هیجان‌زده هستم و می‌خواهیم زیبا بازی کنیم. برای همه ما افتخاری است که شرکت کننده در این لیگ قهرمانان آسیا هستیم. همیشه تکرار می‌کنم این بازی‌ها سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی‌ها در آسیاست. می‌خواهیم بازی‌های بزرگ و زیبا انجام دهیم تا هواداران‌مان از نتایجی که کسب می‌کنیم لذت ببرند.همه در گروه ما پاختاکور را به عنوان تیم از قبل حذف شده فرض می‌کنند اما من می‌خواهم گوشزد کنم که این تیم ۸ ملی‌پوش دارد. مربی گرجستانی این تیم تجربیات غنی بین‌المللی در دوران بازی و مربیگری دارد.این تیم یک مکتب ترکیبی از هلند و روسیه را در پیش گرفته و تیمی است که به خوبی سازماندهی شده است. شک ندارم بازی سختی داریم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد