hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فوت ۱۷۰ مبتلای کرونایی معتاد در خراسان شمالی

فوت ۱۷۰ مبتلای کرونایی معتاد در خراسان شمالی

احمد هاشمی از فوت ۱۷۰ مبتلای کرونایی معتاد در خراسان شمالی از زمان شیوه کرونا تاکنون خبر داد.
احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا بحث استعمال مواد مخدر را جدی بگیرند، گفت: این موضوع که بیان می‌شود اگر مواد مخدر استفاده کنیم به کرونا مبتلا نمی‌شویم و یا اینکه استفاده مواد مخدر هنگام ابتلا به کرونا از فوت بیمار جلوگیری می‌کند و یا اینکه موجب می‌شود تا خیلی زود روند بهبودی حاصل شود، صحت ندارد و درست نیست.
او  افزود: بطوریکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در این استان، بیش از ۱۷۰ نفری که معتاد بوده و به کرونا مبتلا شدند، فوت کردند.
هاشمی ادامه داد: هزار و ۲۷۰نفر افرادی بودند که اعتیاد داشته و به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری شده اند.
او  با اشاره به اینکه اعتیاد می‌تواند موجب افزایش مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا می‌شود گفت : مواد مخدر مسکن‌های بسیار قوی هستند، درد عضلانی و سرفه‌ها را کم می‌کنند و از سوی علائم تنفسی همچون تنگی نفس را کاهش می‌دهند و ظاهرا بیمار خوب می‌شود، اما از درون ریه‌ها درگیر بیماری کووید ۱۹ می‌شود و از آنجاییکه بیمار علائم را نمی‌فهمد، دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کند.
این مختصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: در نتیجه این بیماران زمانی به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که دیر شده و پزشکان نمی‌توانند برای آن‌ها کاری کنند.
هاشمی با تاکید بر اینکه بنابراین مصرف مخدر برای مقابله با ویروس کرونا هیچ توجیه علمی ندارد، افزود: مردم حق دارند در این شرایط بحرانی نگران سلامتی خود باشند، اما نباید به هر شایعه‌ای توجه کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد