hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون در یزد به ۳۵ ساله‌ها رسید

واکسیناسیون در یزد به ۳۵ ساله‌ها رسید

دهقانی گفت: گروه سنی ۳۸ سال به بالا در شهر یزد و گروه سنی ۳۵ سال به بالا در مناطق روستایی شهر یزد برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند.
دهقانی رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: گروه سنی ۳۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۲ و ما قبل) در شهر یزد و گروه سنی ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵ و ما قبل) در مناطق روستایی شهر یزد می‌توانند برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. 
او افزود: در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ و ماقبل و در مناطق روستایی در شهرستان‌ها متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل مشمول واکسیناسیون هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در استان از مرز نیم میلیون دوز، گذشت، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱۰ هزار و۵۳۳ دوز واکسن در استان یزد به گروه‌های هدف تزریق شده است.
او ادامه داد: به واجدین شرایط بالای ۱۸ سال، ۳۳۲ هزار و ۵۰۵ دوز واکسن در نوبت اول و ۱۷۸ هزار و ۲۸ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.
رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۱ درصد واجدین شرایط نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در برابر کرونا واکسینه شده اند.
دهقانی با اشاره به واکسینه شدن ۵۹ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال، افزود: در حال حاضر ۲۴۶ هزار و ۶۵۴ نفر در این گروه سنی نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.
او  با انتقاد از مراجعه نکردن ۵۹ درصد واجدین شرایط جهت دریافت واکسن، تأثیر واکسن را در کاهش مرگ و میر را بسیار مؤثر دانست و گفت: نباید گروه‌های مختلف جامعه از زدن واکسن دلهره و یا واهمه‌ای داشته باشند بلکه شایسته است از هر نوع واکسن که امکان تزریق آن وجود داشت برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا استفاده کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: البته بعد از زدن واکسن باید به شرایط زندگی با کرونا عادت کنیم و همچنان با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مراقب سلامتی خود باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد