hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد تنها در حد شعار باقی ماند

بهره برداری از پروژه آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد تنها در حد شعار باقی ماند

بنا به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی به ۴ شهر گرمسیری این استان تا قبل از آغاز به کار دولت جدید باید به بهره‌برداری می‌رسید.
آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام و دیشموک با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرهای کهگیلویه بزرگ و روستاها مسیر به میزان 17 میلیون مترمکعب در سال با جمعیتی افزون بر 240 هزار نفر از طریق خط انتقال فولادی به طول 75 کیلومتر و احداث 4 باب مخزن ذخیره به ظرفیت 52 هزار متر مکعب از سال 96 آغاز شد.
پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف در افق 1410 طراحی شده که مطابق برنامه ریزی مسئولان و متولیان امر باید تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد ولی با این روند لاک پشتی این وعده مسئولان نیز همچون دیگر وعده‌های رنگین و سنگین توخالی از آب در می‌آید.
در این طرح در مجموع حدود 17 میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای 860 لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود که از این مقدار به ترتیب 2، 12 و 4.8 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب شهری و روستایی استفاده می‌شود ولی طرح به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف 1345 لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را دارد.
اجرای خط انتقال به طول 75 کیلومتر با لوله فولادی با اقطار یک هزار تا 300 میلی متر، احداث جاده دسترسی به طول 70 کیلومتر، احداث 4 واحد ایستگاه پمپاژ، خرید لوله، شیرآلات و اتصالات و احداث تصفیه خانه به ظرفیت 1350 لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات فنی این پروژه بزرگ آبی است.
طرح آبرسانی به 4 شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف با جمعیتی افزون بر 240 هزار نفر در 15 آبان ماه 98 جزو پروژه‌های سفر رئیس جمهور قرار گرفت و بنا به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار بود تا حرداد ماه 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد ولی بعد از گذشت دو ماه از اتمام زمان وعده نماینده عالی دولت وقت ولی هنوز خبری از افتتاح نیست.
حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اوخر سال اسفندماه سال گذشته از روند اجرایی کند پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام ابراز گلایه می‌کند و از پیمانکار می‌خواهد تدبیری کند در حالی که حاجی زاده خود باید برای تامین مالی این پروژه و دل گرمی اجرا کننده چاره اندیشی می‌کرد.
هم اکنون به دلیل خشکسالی شاهد تنش آبی در شهرها و روستاهای مختلفی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم در حالی که در صورت تکمیل این پروژه 4 شهر و 300 روستای گرمسیری دیگر دغدغه آب شرب نداشتند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد