hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنجان| دردسر افزایش هزینه‌ها

زنجان| دردسر افزایش هزینه‌ها

دانشجویان پردیس دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای چندمین بار طی چند ماه گذشته در مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند و خواستار پاسخ در مورد چرایی افزایش 3 میلیون تومانی شهریه از اول شروع سال تحصیلی شدند.

یکی از دانشجویان اعلام کرد که مسئولان دانشگاه هیچ‌گونه پاسخ درستی به ما ارائه ندادند و تنها جوابی که به ما دادند این بود که این دستور از سوی وزارتخانه به‌کل استان‌ها به خاطر گرانی مواد اولیه دندانپزشکی ابلاغ‌شده است.

او گفت: نکته جالب این موضوع این است که هیچ استانی افزایش شهریه را اجرا نکرده است و حدود دو یا سه استان این قانون را اجرا کرده که یک‌میلیون شهریه را افزایش داده‌اند اما متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی زنجان 3 میلیون تومان به شکل ناگهانی شهریه ما را از شروع سال تحصیلی امسال افزایش داده و اصلا به فکر مشکلات اقتصادی دانشجویان نیستند درحالی‌که ما در هر ترم بیش از 12 میلیون تومان شهریه می‌دهیم و حتی علاوه بر این پول شهریه، هنگام ویزیت مریضان پولی که مریض می‌پردازد به‌حساب دانشگاه واریز می‌شود.

یکی دیگر از دانشجویان گفت: دو روز گذشته معاون آموزشی دانشگاه از ما خواست تا چند نماینده را تعیین کنیم و با آن‌ها موضوع را بررسی کنیم که این مسئول در پاسخ به مشکل مطرح‌شده از سوی نماینده دانشجویان در کمال ناباوری پاسخ داد که دانشگاه‌های دیگر استان‌ها پول‌دارند و پول اضافی دریافت نمی‌کنند ولی ما پول‌نداریم و این افزایش شهریه را انجام دادیم.

یکی دیگر از دانشجویان مطرح کرد که این موضوع افزایش شهریه را چندی پیش مطرح کردند ولی به خاطر اعتراض دانشجویان دست نگه داشتند ولی دو روز گذشته که روزهای آخر ثبت‌نام نیمسال دوم است در کمال ناباوری شنیدیم که این افزایش شهریه اعمال‌شده و امکان ثبت‌نام وجود ندارد چراکه به همه دانشجویان بدهی 3 میلیون تومانی بابت نیمسال نخست 97 در سیستم‌ ثبت‌شده و باید نخست آن را بپردازیم تا بتوانیم برای نیمسال دوم ثبت‌نام کنیم که اگر در برگه مالی مشاهده کنید نام این سه میلیون افزایش شهریه را به نام «شهریه ثابت بالینی دندانپزشکی» در سیستم تعریف کرده‌اند.

افزایش شهریه به خاطر گرانی مواد اولیه دندانپزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در واکنش به اعتراض دانشجویان رشته دندانپزشکی مدعی شد: این دانشجویان برای واحد پردیس دانشگاه هستند و در هنگام ورود آن‌ها به این واحد تعهد حقوقی دادند که باید هزینه‌های مربوطه تحصیل را کامل پرداخت کنند حتی اگر هزینه‌ها گران باشد.

مهدی قائمی افزود: دستور افزایش شهریه از سوی وزارت بهداشت ابلاغ‌شده و طبق تصمیمات هیئت‌امنای دانشگاه که اخیرا مصوب شد مقرر شد شهریه این دانشجویان را 3 میلیون تومان افزایش دهیم. اگر هزینه مواد اولیه به‌کاربرده شده کمتر از این رقم باشد مابقی پول دریافتی را بستانکار ثبت می‌کنیم و اگر بیشتر باشد همان مبلغ 3 میلیون تومان تعیین‌شده گرفته می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان این افزایش شهریه را به خاطر گرانی مواد اولیه دندانپزشکی دانست و گفت: این نامه در زمان وزیر بهداشت وقت صادرشده است و در سال 96 به استان زنجان ابلاغ شد.

او گفت: این افزایش 3 میلیون تومانی شهریه در اوایل ترم گذشته یعنی نیمسال نخست سال 97 اجراشده است و اکثر دانشجویان این مبلغ را واریز نکردند و تجمع دانشجویان در حال حاضر به این خاطر است که سیستم اجازه ثبت‌نام برای نیمسال دوم را نمی‌دهد تا زمانی که بدهی خود را صفر کنند.

قائمی مدعی شد: این قانون به اجرا درآمدهاست و باید افزایش 3 میلیون تومانی را به خاطر گرانی مواد اولیه بپردازند و هیچ راه دیگری وجود ندارد ولی ما بازهم این موضوعات مطرح‌شده توسط دانشجویان را بررسی می‌کنیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد