hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای کم خون‌ها چه گوشتی توصیه می‌شود؟

برای کم خون‌ها چه گوشتی توصیه می‌شود؟

گوشت شترمرغ حاوی آهن بالاتری نسبت به سایر گوشت‌ها است و بر خلاف سایر گوشت‌های قرمز، سالم در نظر گرفته می‌شود.
فاطمه نوری پور کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با بیان اینکه گوشت شترمرغ جزو گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود، اظهار کرد: این گوشت بر خلاف سایر گوشت‌های قرمز، یک گوشت سالم در نظر گرفته می‌شود. رنگ این گوشت نسبت به گوشت گاو تیره‌تر است.
او ادامه داد: گوشت شترمرغ اسید‌های چرب چند غیر اشباع بالا، اسید‌های چرب اشباع کم و کلسترول کمتری در مقایسه با سایر گوشت‌های قرمز مانند گوشت گاو دارد. این در حالی است که طعم آن شبیه گوشت گاو بدون چربی است.
نوری پور افزود: در واقع ترکیبی از خواص هر دو گوشت را دارد. از این نظر گوشت شترمرغ یک گوشت قرمز مناسب برای افرادی است که به دنبال سبک زندگی سالم‌تر هستند. ۱۰۰ گرم گوشت شترمرغ پخته حاوی ۱۷۴ کیلوکالری انرژی، ۵۶.۶۶ گرم آب، ۹۳.۲۵ گرم پروتئین و ۰۱.۷ گرم چربی است.
کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز اضافه کرد: در مطالعه‌ای درصد چربی در گوشت‌های مختلف اندازه گیری شد که درصد چربی گوشت خام شترمرغ ۶.۱ درصد، گوشت خام بوقلمون ۸.۳ درصد و گوشت خام گاو ۵.۴ درصد بود. نسبت چربی به پروتئین طبق مطالعه‌ای در گوشت شترمرغ ۰۷.۰، گوشت بوقلمون ۱۸.۰ و گوشت گاو ۲۲.۰ بود که نشان دهنده برتری گوشت شترمرغ نسبت به گوشت بوقلمون و گاو از این نظر است.
گوشت شترمرغ
او تصریح کرد: گوشت شترمرغ حاوی سدیم پایین‌تر و آهن بالاتری نسبت به سایر گوشت‌ها است و باعث می‌شود گزینه مناسب تری برای افرادی باشد که نیاز به محدودیت سدیم دریافتی دارند، یا مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند. همچنین سطح فسفر و منگنز در گوشت شتر مرغ نسبت به گوشت گاو یا مرغ بیشتر است.
نوری پور بیان کرد: از سویی دیگر خوب است بدانیم گوشت شترمرغ ویتامین E بالایی نیز دارد و می‌تواند به عنوان منبعی مناسب از پروتئین در رژیم غذایی ما گنجانده شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد