hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آنتی بادی کرونا ۹ ماه در بدن باقی می‌ماند

آنتی بادی کرونا ۹ ماه در بدن باقی می‌ماند

پژوهشگران انگلیسی و ایتالیایی دریافتند آنتی بادی کرونا حداقل تا ۹ ماه پس از ابتلا در بدن باقی می‌ماند.
بر اساس یک پژوهش که از سوی محققان انگلیسی و ایتالیایی به انجام رسیده، آنتی بادی کووید۱۹ حداقل تا ۹ ماه پس از ابتلا در بدن فرد باقی می‌ماند.
محققان دانشگاه امپریال کالج لندن و دانشگاه پادووا در ایتالیا نشان دادند سطح آنتی بادی پس از ابتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (که عامل کووید۱۹) است، ۹ ماه پس از ابتلا چه در افرادی با علائم بیماری و چه بدون علائم بیماری، همچنان بالاست.
در این پژوهش که نتایج آن در مجله علمی «Nature Communications» به چاپ رسید، محققان بیش از ۸۵ درصد از ساکنان کومونه (Vo) در استان پادووای ایتالیا را در فوریه و مارس ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار دادند؛ منطقه‌ای که در فوریه ۲۰۲۰ و زمانی که ایتالیا در اوج مرگ و میر کرونایی قرار داشت، مرکز این بیماری شده بود. آن‌ها سپس این افراد را در ماه‌های مه و نوامبر برای بررسی آنتی بادی ویروس مورد بررسی قرار دادند.
این تیم پژوهشی دریافت ۹۸.۸ درصد از افرادی که در ماه‌های فوریه و مارس ۲۰۲۰ به کرونا مبتلا شده بودند، بدنشان سطح قابل توجهی از آنتی بادی را در ماه نوامبر دارد و هیچ تفاوتی بین افرادی که از علائم کرونا رنج می‌بردند و یا بدون علائم بوده اند، وجود نداشت.
همچنین سطح آنتی بادی ساکنان با استفاده از سه رونش مختلف مورد بررسی قرار گرفت و این آزمایش‌ها گونه‌های مختلف آنتی بادی را کشف کرد که به بخش‌های مختلف ویروس واکنش نشان می‌دهند. نتایج نشان داد در حالی که تمامی آنتی بادی‌ها پس از غلبه بدن بر بیماری دچار کاهش شده بودند؛ اما میزان این کاهش متفاوت بوده است.
تیم تحقیقات همچنین تعدادی از موارد را پیدا کرد که در آن برخی از ساکنان سطح آنتی بادی بدنشان افزایش یافته بود؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد ابتلای مجدد به ویروس باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده است. این تیم نحوه شیوع عفونت به اعضای خانواده را بررسی کرد و دریافت که احتمال انتقال ویروس به این روش به میزان ۲۵ درصد است.
این پژوهشگران اعلام کردند عوامل رفتاری همچنان در مقابله با کرونا حتی در صورت سطح بالای واکسیناسیون، امری اساسی به شمار می‌رود و فاصله گذاری اجتماعی به همراه محدود کردن تماس‌ها و زدن ماسک امری مهم به شمار می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد